Ga naar inhoud

eijl0000

Aanbevolen berichten

Onderstaande programma's mag je verwijderen want die heb je niet nodig.

McAfee SiteAdvisor
McAfee WebAdvisor

 

Waarvoor gebruik je het programma PC SpeedCat?

Weet dat dergelijke programma's meestal niet kunnen waar maken wat ze beweren en dat ze in een aantal gevallen meer problemen veroorzaken dan ze oplossen.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

Verplaats het bestand FRST64.exe van de map downloads naar je bureaublad.

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand ook op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.

Volgende stap.

 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Rechtsklik op AdwCleaner en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse en Nederlandstalige versie)
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Opruimen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat Adwcleaner nog wat heeft kunnen opruimen. Tja de snelheidswinst is nog wat onduidelijk. Naar mijn gevoel is het iets beter geworden maar ik heb niet van de tevoren de opstarttijd opgenomen. Ik heb dat daarnet wel gedaan en ik kom uit op 4 minuten en 15 seconden vanaf het moment dat ik de computer heb aangezet totdat het bureaublad helemaal is verschenen met alle iconen. Als ik linksonder de starticoon inklik verschijnt wel iedere keer het startmenu, dus dat is beter want eerst verscheen het soms niet en dat was heel lastig.

Wat denk je, zou er nog meer snelheidswinst te boeken zijn of is dit het beste wat er nu te realiseren is? De computer is van 2012. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De toch wel tegenvallende snelheidswinst heeft me nog eens aangezet om op zoek te gaan naar mogelijke oorzaken.

Daarbij kwam ik de volgende info op het spoor: https://support.lenovo.com/be/nl/solutions/ht103611

Blijkbaar zijn niet alle hardwarecomponenten van uw pc voldoende compatibel met Windows 10.

Ook deze topic starter werd daar mee geconfronteerd.

 

Sluit de computer af en start hem opnieuw op.

Klik eens met de rechter muisknop op een vrije plaats op de taakbalk en kies Taakbeheer.

Klik in de linker benedenhoek op Meer details.

 

Ik zou er niet van verschieten als schijfgebruik op 100% staat en dat het lang duurt alvorens dit naar 0% daalt. Mogelijk komt het zelfs nooit zover.

 

Er zit ook een 32 GB grote cache SSD in je pc. Ik sluit niet uit dat deze na de upgrade naar Windows 10 niet meer als zodanig functioneert.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske,

 

Ik ben naar taakbeheer gegaan en vandaar naar 'meer details'.

Als ik naar 'processen' kijk dan zie ik dat de schijf op 19-23 % staat. Als ik naar 'prestaties' ga zie ik dat de schijf even op 100% staat dan zakt naar 16-54% (dat aantal varieert).

Ik heb een grote harde schijf (420 GB) op mijn PC die voor de helft vol is en een kleine van 25,4 GB die maar voor 3,4 GB gebruikt wordt (twee mappen: 'Application en Drivers). 

 

Overigens herinner ik me, dat toen de computer nog met windows 7 draaide, hij ook steeds langzamer werd.

 

Heb je wat aan deze gegevens?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, eijl0000 zei:

Ik heb een grote harde schijf (420 GB) op mijn PC die voor de helft vol is en een kleine van 25,4 GB die maar voor 3,4 GB gebruikt wordt (twee mappen: 'Application en Drivers). 

Er is ook nog een derde onzichtbare partitie waarvan mag verwacht worden dat het om de RECOVER partitie (fabrieksherstel) gaat.

 

30 minuten geleden, eijl0000 zei:

Als ik naar 'processen' kijk dan zie ik dat de schijf op 19-23 % staat.

Als mijn 9 jaar oude desktop pc, met Windows 10, goed en wel opgestart is dan ziet Taakbeheer / Processen er zo uit:

59e3d7a71b53f_ScreenShot10-15-17at11_39PM.JPG.bf9e1bb7bea312250ed0bf1d57a2ee6f.JPG

 

Let op 0 % Schijf. En zo zie ik het graag, tenzij er zware taken op de achtergrond uitgevoerd worden zoals bv het downloaden en installeren van Windows updates.

 

37 minuten geleden, eijl0000 zei:

Overigens herinner ik me, dat toen de computer nog met windows 7 draaide, hij ook steeds langzamer werd.

Dat is normaal. Vandaar dat een pc zo nu en dan moet teruggezet in de tijd. Als men vanaf het begin op regelmatige basis systeem back-ups maakt dan kun je zo een back-up in een half uurtje terugzetten. Helaas stellen we vast dat de overgrote meerderheid nooit systeem back-ups maakt en zelfs geen back-ups van de persoonlijke bestanden.

 

Moest uw pc naar fabrieksinstelling (Windows 7) teruggezet worden dan gaat die als nieuw werken. Fabriekstoestand wil dus ook zeggen, geen data en geen zelf geïnstalleerde software meer.

Als je een Systeem back-up achter de hand hebt van toen je pc kort na aankoop gebruiksklaar was gemaakt dan heb je na het terugzetten daarvan de situatie terug van het moment dat die back-up gemaakt is, wat logisch is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske, ik heb je antwoord gelezen en mijn harde schijf komt niet naar 0% toe. Ik zit te denken, zou het helpen als ik de one-key recovery doe die op de Lenovo computer zit. Daarna kan ik de software voor mijn printer e.d. wel weer installeren. En hopelijk weer windows 10! Wat denk je, is dat een goede actie? O ja, en misschien daarna een systeem back up maken, al weet ik niet hoe dat moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.