Ga naar inhoud

eijl0000

Aanbevolen berichten

Voor een routine scan met Malwarebytes doe je gewoon regelmatig eens een Hyper scan. Pas als er iets ernstigs gevonden en verwijderd is kun je er nog een beveiligingsscan achteraan laten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske, ik heb vandaag nog maar even een Malwarebytes scan gedaan, maar er zijn geen bedreigingen gevonden. Dus ik neem aan dat alles nu wel weer goed is. De computer start nog steeds snel op, een enorm verschil met daarvoor, fantastisch!!!  Nog een vraagje, stel als ik van windows 7 naar 10 wil, hoe kan ik dat goed doen?  Ik heb nog een USB stick met Media Creation Tool erop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, eijl0000 zei:

Nog een vraagje, stel als ik van windows 7 naar 10 wil, hoe kan ik dat goed doen?  Ik heb nog een USB stick met Media Creation Tool erop. 

Sinds 17 oktober jl is de Fall Creators update uitgerold. indien je die stick vóór die datum aangemaakt hebt dan is dat nog op basis van de vorige versie van Windows 10 gebeurt.

 

Hoe kun je nu upgraden naar Windows 10?

  1. Als eerste kan ik je melden dat dit voor u sowiso zonder problemen kan omdat Windows 10 al op die pc heeft gestaan. Licentieproblemen zouden er niet mogen zijn.
  2. Maak eerst een systeemback-up van je huidige systeem. https://www.pc-helpforum.be/topic/65553-aomei-backupper-standaard-handleiding/
  3. Ga dan naar HIER, en klik op Hulpprogramma nu downloaden. Media Creation Tool wordt op je pc opgeslagen.
  4. Schakel je beveiligingssoftware uit.
  5. Zorg voor een stabiele Internetverbinding en een constante stroomaanvoer van je pc.
  6. Voer Media Creation tool uit vanaf de downloadlocatie. Opgelet: Het is niet nodig een nieuwe opstartbare usb stick aan te maken om naar Windows 10 te upgraden. Je kunt rechtstreeks vanaf het bestand Media Creation Tool upgraden door tijdens het begin van de procedure te kiezen voor De pc nu bijwerken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, eijl0000 zei:

Ik herinner me dat vooral de systeem back-up veel tijd kost!

Dat valt wel mee hoor. Reken op ongeveer een half uur.

 

Het instellen zal voor de eerste keer ook wel wat tijd vragen, maar dat gaat bij een volgende gelegenheid sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske, gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met het maken van eerst een systeem back-up maken van mijn Lenovo en toe heb ik Windows 10 geïnstalleerd. Alles leek goed te gaan maar gisterenavond bij het zoeken naar updates bleef het programma steken bij 20 %. Na lang wachten heb ik de computer maar uitgezet. Vanavond heb ik de computer opnieuw opgestart en na het configureren van windows deed de computer het weer prima. Als ik naar updates laat zoeken zegt de computer dat alle benodigde updates geïnstalleerd zijn. Ik neem dus aan dat het upgraden van mij  computer geslaagd is.

 

Nog een vraagje. Ik heb nog een oude Acer laptop waarop Windows Vista Home Premium staat die niet meer ondersteund wordt. Kan ik de  systeem back-up die ik van mijn Lenovo met Windows 7 gemaakt heb, hierop zetten? Dan zou ik weer een computer hebben die ondersteund wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste zou ik u de raad willen geven zelf geen actie meer te ondernemen om Windows (10) naar updates te laten zoeken. Laat dat maar aan Microsoft zelf over nu je pc in orde is. tenminste ik hoop voor u dat hij in orde is.

Ben je al eens in apparaatbeheer gaan kijken of alle drivers ok zijn? Je weet dat daar de vorige keer de knelpunten zaten hé.

 

7 minuten geleden, eijl0000 zei:

Nog een vraagje. Ik heb nog een oude Acer laptop waarop Windows Vista Home Premium staat die niet meer ondersteund wordt. Kan ik de  systeem back-up die ik van mijn Lenovo met Windows 7 gemaakt heb, hierop zetten? Dan zou ik weer een computer hebben die ondersteund wordt.

Helaas, dat gaat niet. De twee belangrijkste redenen zijn:

  1. De hardware verschilt enorm en dus de drivers ook.
  2. De licentie van je Lenovo geldt niet voor die Acer.
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.