Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Beste Helpforum, ik heb een Lenovo Ideapad U310 waarop windows 10 zit. Eerst zat er windows 7 op maar daar is 10 overheen gekomen. De computer start langzaam op en als die is opgestart wordt soms het menu niet zichtbaar als ik linksonder op het start-icoon klik. Ik ben al bezig geweest met schijfdefragmentatie maar dat schoot niet echt op. Is aan die traagheid nog iets te doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ik ben je niet vergeten maar wens eerst zelf nog een oplossing grondig te testen alvorens ze aan te bieden. Omdat het nogal veel tijd vergt ben ik er nog niet aan toe gekomen.

het staat voor vandaag op de agenda.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Op 28-9-2017 om 22:42, eijl0000 zei:

Eerst zat er windows 7 op maar daar is 10 overheen gekomen.

Omdat het hier al gaat om een upgrade vanaf Windows 7 stel ik voor om Windows 10 opnieuw in te stellen met behoud van data. Je moet er wel rekening mee houden dat alle programma's die je zelf geïnstalleerd hebt verloren gaan. Daartegenover staat wel dat je een herboren Windows 10 in de plaats krijgt.

Wat denk je van dit voorstel?

Om er zeker van te zijn dat de handleiding die we op dit forum ter beschikking stellen nog up-to-date is heb ik de bewerking PC vernieuwen  via Geavanceerde opstartopties nog eens uitgevoerd op een testschijf. Ik heb een paar zaken toegevoegd aan de handleiding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    6

Oei Droske, dat klinkt wel ingrijpend. Maar het zou ook heel prettig zijn als deze computer het beter gaat doen. Ik neem hem nu mee als ik een computer elders nodig heb en het is vervelend te merken hoe tergend langzaam die opstart en reageert. Wat ik me afvroeg of Microsoft Office op de computer blijft staan of dat dat ook weg is als windows 10 opnieuw wordt ingesteld, want dan wordt het wel erg lastig. Als dat erop blijft, wil ik wel windows 10 opnieuw erop hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Helaas, ook Microsoft office zal verwijderd worden. Als je over het installatiemedium en de licentiesleutel beschikt is een herinstallatie kinderspel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    13 uren geleden, droske zei:

stel ik voor om Windows 10 opnieuw in te stellen met behoud van data

als Eijl0000 dit doet, blijft Office toch behouden en wordt Windows toch vernieuwd? (werken dus met Media Creation Tool, met usb-stick)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Toeval wil dat ik gisterenavond aan een handleiding begonnen ben waarbij herstellen van Windows 10 met behoud van persoonlijke bestanden en apps toegelicht wordt.

Toch bedankt voor het meedenken Passer.

Heb vandaag nog andere katten te geselen maar ik kom er ten laatste vanavond op terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.987
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Lenie Keijzers
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Mike9090
        Normaal als je een koptelefoon in je pc doet komt er bij geluid dat je speakers of koptelefoon kan gebruiken en per apparaat je geluidsniveau kan aanpassen. Bij mij staat er geen koptelefoon als ik mijn koptelefoon aansluit maar het geluid speelt wel door de koptelefoon. Als ik mijn geluid op 0 zet en dan mijn koptelefoon er in doe blijft hij op 0 en moet ik hem naar 100 zetten en als ik hem er uit haal weer naar 0 omdat ik mijn speakers niet wil gebruiken. 
      • Door Mike9090
        Ik krijg soms uit het niets meldingen dat mijn windows 10 licensie binnenkort verloopt maar ik weet niet hoe ik het moet verlangen. Dit zie ik dan elke keer. Als ik op ga naar instellingen druk zie ik niks waar ik het kan verlengen.

• Door Mike9090
        Als ik de verkenner open opent hij op de bovenste helft van het scherm. Als ik op de windows knop druk en ik typ iets in om te zoeken staat dat menu boven aan. Verschillende spellen en andere programmas die ik open staan op de bovenste helft van mijn scherm. Ik heb dit probleem alleen niet met chrome maar met de rest van mijn programmas heb ik het wel.
      • Door Mike9090
        Ik had al eerder dit probleem en toen had ik ook een post gemaakt en toen moest ik naar apparaatbeheer en dan mijn geluidsapparaten verwijderen. Dan als ik mijn laptop opnieuw opstartte had ik weer geluid omdat hij die apparaten opnieuw installeerde. Ik heb dit nu al 10 keer gedaan maar het werkt niet meer. In mijn volume mixer staat alles op honderd en niks is gemute. Het groene balkje voor het geluid komt ook helemaal omhoog maar ik hoor niks. 
      • Door Mike9090
        Ik heb mijn geluid van mijn speakers (ingebouwd in mijn laptop) altijd uit maar toen ik mijn laptop opnieuw opstartte om te updaten opende chromium op de site die ik het laatst open had en begon op 100% geluid af te spelen. Ik kan het niet laten stoppen met openen en ik kan het niet verwijderen via downloads. Hoe kan ik het anders verwijderen?
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.