Ga naar inhoud

branden van cd's lukt niet meer


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een macbook pro mid 2012, het besturingssysteem Yosemite staat erop, wanneer ik titels die onder Itunes opgeslagen zijn wil opnemen, dan lukt dit niet, een cd-, dvd+rw wordt steeds uitgeworpen, met de vermelding plaats een lege disk, maar het zijn nieuwe,is er in die Yosemite een beveiling aangebracht zodat je niet meer kunt opnemen.

m.v.g.

pieter-jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo iEscape, ben al zo ver dat het brand erop staat, de afspeellijst wordt getoond maar onder staat Super Drive geen schijf, steek een nieuwe CD-R 80 min in maar die wordt na een tijdje terug uitgeduwd, ook hetzelfde met een DVD +RW , heb gekeken onder systeeminformatie en die staan er alle twee bij, wat kan ik doen om dit euvel te verhelpen.

m.v.g

pieter-jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, pieter jan zei:

de afspeellijst wordt getoond

Kan je ook die liedjes afspelen? - om te testen dat ze goed zijn overgezet.

 

52 minuten geleden, pieter jan zei:

maar onder staat Super Drive geen schijf, steek een nieuwe CD-R 80 min in maar die wordt na een tijdje terug uitgeduwd, ook hetzelfde met een DVD +RW

Heb je ooit een DVD gebrand met SuperDrive?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, pieter jan zei:

en ja ik kan de liedjes opstarten vanaf Brand.

Dat is alvast goed :top:

 

Ik heb géén ervaring met een interne SuperDrive, aangezien hier een iMac wordt gebruikt.

Heb wel wel een externe SuperDrive, maar gebuikt dat bijna nooit.

Bij het begin met macOS X Mountain Lion ging het prima, nu weet ik niet meer zeker of het na de upgrade naar OS X Mavericks of OS X Yosemite ging, vond ik ‘lastig’ om te werken met SuperDrive.

Het startscherm van SuperDrive wordt vaak niet weergegeven.

 

Ik heb toen op advies van een kennis een andere externe DVD-brander aangeschaft, namelijk een LG DVD-brander.

 

Heb je de mogelijkheid om te testen met een externe DVD-brander?

 

17 minuten geleden, pieter jan zei:

ik heb nog nooit gebrand met de Super Drive

Oeps . . . , nog een ander test .  .  .  , kan je testen of je een bestaande CD of DVD muziek kan afspelen? Om te kijken of het niet aan de SuperDrive ligt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat speelt zonder probleem, en het is een Maxell CD-R, opgenomen met de Vista PC,het zal moeilijk worden zeker, als ik de macbook gekocht heb stond er Maverick op toen niet geprobeerd om te branden, intussentijd update's gedaan tot nu de Yosemite, een vraag die externe brander werkt deze goed op de Imac, heb intussen deze aangekocht 4K Retina Display

3.1GHz quad-core i5, als ik deze brander koop,zou die hierop ook werken zonder problemen,

m.v.g

pieter-jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, pieter jan zei:

dat speelt zonder probleem, en het is een Maxell CD-R, opgenomen met de Vista PC

Dat is mooi, dan is de interne Super Drive wel goed neem ik aan (?).

Toch vreemd dat de dvd+rw steeds wordt uitgeworpen.

 

Misschien kijken bij de Voorkeuren van de SuperDrive of je daar 'iets' kan instellen?

 

Je kan ook proberen de SuperDrive uit de tent lokken :xd: 

Plaatst een DVD film erin, speel dat DVD een paar minuten, vervolgens uitwerpen. Steek vervolgens een lege DVD+RW in. 

 

Ik heb net mijn externe SuperDrive aangesloten en een muziek CD ingestoken, lijkt het erop dat er geen activiteit is. Krijg de virtuele remote niet te zien (daarom vind ik 'lastig').

Steek ik een DVD film komt de volgende schermen te voorschijnt:

 

59d4da8ec48af_Schermafbeelding2017-10-04om13_45_41.jpg.fbc38b1a21b23775c1d2622fd2bc6b3e.jpg     59d4dac143853_Schermafbeelding2017-10-04om13_46_26.jpg.575534ea62faeb32862a4f8d2d76b303.jpg   59d4daf9164ab_Schermafbeelding2017-10-04om13_47_14.jpg.74daed4f9957a4f2e71f0939cd05a491.jpg

 

51 minuten geleden, pieter jan zei:

heb intussen deze aangekocht 4K Retina Display 3.1GHz quad-core i5, als ik deze brander koop,zou die hierop ook werken zonder problemen,

Hier een ouder iMac van 2012 en dat LG DVD-brander werkt goed, heb net een test voor je gedaan.

 

Heb de LG DVD-brander aan de Mac aangesloten en vervolgens een (Philips) DVD+RW (4,7 GB) ingestoken in de brander.

In de navigatiekolom van Finder is onderstaande te zien.

59d4dc5316645_Schermafbeelding2017-10-04om11_12_24.jpg.2aa428fb413a309c2a5593837c736e99.jpg

 

Ga naar de map ’naar DVD branden’ waar de te branden bestanden zijn en klik op het Brand pictogram in de menubalk van Finder.

 

59d4dc7507185_Schermafbeelding2017-10-04om11_13_35.jpg.89d3e0f542a8e25f31a53b2d8ab2ed94.jpg

 

Vervolgens op Brand klikken om te bevestigen en nadat het brandproces is voltooid verschijnt de schijf onder Apparaten.

 

59d4dced851a7_Schermafbeelding2017-10-04om11_20_16.jpg.68b6b886462501089bd218e0a681ae2e.jpg

 

Meestal koop ik zulke apparaten bij boldotcom, als het niet werkt nooit problemen met retouren. Maar zag net net dat bij boldotcom niet meer leverbaar is. 

Maak een afspraak als het niet werkt dan retouren of ruilen. Veel Mac-ers gebruiken die brander.

 

Ik zal dadelijk even een testje voor je doen een DVD branden met de externe SuperDrive.

 

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

beste iEscape, heb zoals gevraagd de Super Driver uitgelokt met een DVD , en ja het werkt nu perfect, kan hem spelen in mijn BlueRay speler , hartelijk dank voor al Uw moeite, een tevreden Forumlid,( zal voor de Imac later een externe Driver aankopen).

m.v.g

 

pieter-jan;):thankyou-bor:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.