Ga naar inhoud

Yahoo accounts werken niet meer in Incredimail 2.0 NL


Bektronics

Aanbevolen berichten

Beste.

Vooreerst wil ik jullie feliciteren met je nieuwe look van de website. Deze is verfrissend nieuw en aangenamer om naar te kijken. Top zou ik zeggen.

Dan de vraag:

Ik werk al jaren met Yahoo.com of Yahoo.be en dit in Incredimail 2.0 NL

Alles verliep vlot tot enkele weken terug.

Ik krijg dan verschillende error berichten van Yahoo dat ik geen mail kan verzenden of ontvangen. Altijd verschillende error nummers.

Ik heb ergens gelezen dat Yahoo iets veranderd zou hebben aan zijn provider zijde, is dit correct?

Hoe kan ik het probleem oplossen?

Welke poort voor incomming, outgoing, werk ik met IMAP of PO3 en welke versleuteling???

Er zijn zo veel mogelijkheden en ik lees verschillende zaken die hier op het web de ronde doen.

Kan iemand mij helpen om dit raadsel op te lossen?

 

Alvast mijn dank

Vriendelijke groeten

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Yahoo niet maar volgens deze pagina moet je zo instellen bij Imap

Wil je toch POP3 dan deze pagina

 

Test wel eerst of je de gewone webmail kan binnen komen want je kan altijd gehackt zijn.

Als dat werkt is het OK en dan moet je bij mailprogramma eens nakijken.

 

Zelf werk ik met evolution doch in Linux

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Stegisoft.

 

De gewone webmail via de browser komt normaal binnen op mijn accounts bij Yahoo, dus hier is niets gehackt.

Het is enkel via 3 party mail dat het probleem ontstaat. Heb ook al gelezen dat het in Thunderbird niet meer werkt, en dat men de schuld op Yahoo steekt.

Er is ook nog geen sluitende oplossing gevonden voor dit probleem, aldus de feeds.

Alles is ingesteld volgens de pagina's die je doorgestuurd hebt.

Uiteraard moet in je mailaccount (Bij Yahoo dus) dezelfde instelling aangevinkt staan (IMAP of POP3)

Dit is bij mij allemaal het geval.

Het rare is dat soms de mail wel doorkomt en kan verzonden worden, en op een ander moment krijg je steeds de foutmeldingen.

Andere gebruikers hebben dit ook reeds ondervonden en hebben dit reeds gemeld op verschillende forums.

Hebben jullie hier aangaande nog niet meerdere foutrapporten van gekregen?

 

Is toch raar dat meerdere mensen dit voor hebben met Yahoo mail en dit is al ruimschoots een paar weken geleden plots begonnen.

Indien meer info, graag uw advies.

Weet ik iets meer hoor je het wel van mij.

 

Alvast bedankt en groetjes

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft en andere gebruikers van dit forum.

 

Na een nachtje doorwerken en verschillende forums door te lezen aangaande dit onderwerp is er duidelijkheid ontstaan.

Het probleem ligt NIET bij de gebruiker van Yahoo.com, maar bij de SERVERS van Yahoo zelf.:thumpdown:

Klaarblijkelijk ligt Yahoo zo goed als plat en zij antwoorden ook nooit op vragen die hun rechtstreeks gesteld worden van verschillende gebruikers.

Dus ALLE Yahoo kanalen zowel eindigend op .com als .be, .de, .uk enz.... liggen eruit.

Sommige gebruikers zijn ook hun wachtwoorden kwijt en kunnen niet meer inloggen op hun account, zelfs niet rechtstreeks via de browster.

Via een 3de party inloggen is onmogelijk zelfs al zet je de juist server settings in Tunderbird, Incredimail of een andere 3th. party. 

 

Zeer vervelend voor sommige gebruikers die jaren van mails kwijt zijn. (dus back-up maken is nog steeds een goed idee)

 

Het is nu wachten op antwoord van Yahoo zelf, maar dit blijkt er momenteel nog niet aan te komen.

Heeft het nu ergens te maken met de verschillende orkanen die hun doortocht maken of zijn er andere (nog onbekende) problemen op til, hiernaar hebben we nog steeds het gissen.

We zullen wel zien wat de toekomst brengt voor Yahoo, misschien wel een overname door één of andere provider ???

 

Aldus het laatste nieuws wat ik vernomen heb over Yahoo.

Jammer maar waar, maar ik denk dat Yahoo zo goed als dood is.:damnmate:

 

Hopend hierbij weer eens van dienst te zijn geweest.

 

Vriendelijke groeten

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad wel meer mis met Yahoo. Heb jij al een e-mail van Yahoo ontvangen waarin staat dat jij direct je wachtwoord moet wijzigen voor je e-mailaccount van Yahoo?

In 2013 is Yahoo gehackt. Had jij dat Yahoo account al in 2013? Men dacht eerst nog dat toen 'slechts' 1 miljard accounts waren buitgemaakt. Onlangs is gebleken dat de gegevens van alle 3 miljard Yahoo accounts die op dat moment bestonden, zijn buitgemaakt: https://www.security.nl/posting/533805/Yahoo%3A+Alle+3+miljard+accounts+getroffen+door+hack+in+2013

 

Ik kan me voorstellen dat veel gebruikers van Yahoo mail hierdoor hun vertrouwen in Yahoo zijn kwijtgeraakt.

Yahoo is in juni 2017 overgenomen door Verizon. Op dat moment wist Verizon dat 1 miljard accounts van Yahoo waren buitgemaakt. Daarom bedong Verizon een korting op de overnameprijs van Yahoo. Nu onlangs is gebleken dat alle accounts van Yahoo buitgemaakt waren, zal Verizon niet blij zijn.

Info: https://www.cbsnews.com/news/yahoo-2013-hack-hit-3-billion-users-verizon-now-says/

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bektronics zei:

Sommige gebruikers zijn ook hun wachtwoorden kwijt en kunnen niet meer inloggen op hun account, zelfs niet rechtstreeks via de browser.

Als jij nog wel kunt inloggen op je Yahoo account, dan moet je zeker dit artikel over het wijzigen van je wachtwoord e.d. doornemen: http://www.computeridee.nl/workshop/yahoo-gehackt-zo-beveilig-je-je-account/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste porrelaar.

 

Inloggen via de browster gaat nog in Yahoo. Heb al mijn wachtwoorden gewijzigd om veiligheidsredenen.

Inloggen Incredimail is onmogelijk, zelfs al zijn alle instellingen correct. Dit is door 3 personen gecheckt en juist bevonden.

Via 3th party mail verzenden of ophalen gaat niet meer. Steeds verschillende foutmeldingen die nergens op slaan.

Geprobeerd in verschillende mailprogramma's maar geen enkel resultaat. Dit om uit te sluiten dat Incredimail de fout zou veroorzaken.

PC gescand met verschillende virusscanners en malwarebyte scanners, alles was clear en geen enkele fout gevonden.

Ik denk nu echt dat het hoog tijd is om over te schakelen van Yahoo naar Gmail bvb.

Yahoo is voor mij nu echt dood.

 

Zal nog 1x een poging wagen om een nieuwe account aan te maken met Yahoo en kijk dan wat het resultaat is.

Kom hierop later nog terug.

Alvast bedankt voor de info.

 

MVG

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft.

 

Heb dit al enkele keren gedaan, maar het resultaat is steeds hetzelfde.

Heb ondertussen een nieuw e-mail account aangemaakt bij Yahoo en kan dit account openen in mijn browster, mail verzenden en ontvangen in browster, maar niet in 3th party mailprogramma.

Heb verschillende uitgeprobeerd, instellingen staan juist, maar geen mail ontvangen of verzenden in 3th party mailprogramma's.

Het probleem ligt niet bij de gebruiker, mar aan de servers van Yahoo zelf. Zolang zij niets doen zal er ook niet veel veranderen.

Contact nemen met Yahoo is onmogelijk, krijg nooit een antwoord, zo ook gehoord van meerdere gebruikers.

Ik denk dat Yahoo nu echt dood is.

Gebruik nu Hotmail en gmail.

Bay, bay Yahoo

 

Groetjes

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.