Ga naar inhoud

harde schijf voor laptop installeren


lorre07

Aanbevolen berichten

Van fabriekswege uit stond er blijkbaar Windows 8 op die pc. Daar heb je dus een licentie voor. Die licentie heb je niet voor Windows 7. Windows 7 wordt trouwens vanaf 2020 niet meer ondersteund. Het is dus niet zo een goed idee om op een dergelijke jonge laptop Windows 7 te installeren en sowieso geen illegale versie.

 

Met de gegevens waarover ik nu beschik stel ik voor dat je die schijf terug aan een andere pc hangt en de gezondheidstoestand van die schijf eens test met  het volgende programma:

 

Download CrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.

  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.

  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.

  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.

  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.

  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.

  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

  CrystalDiskInfo.JPG.66e1c87edfea0f530fa00fb40f55e26a.JPG

Nu je via die pc de schijf minstens ten dele kunt benaderen raad ik je aan een poging te ondernemen om data van die schijf te recupereren.

Dat kun je als eerste eens proberen met het programma Recuva. Klik HIER voor een demonstratie via een video.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik denk dat daar al het probleem zal starten, er staat namelijk geen sticker op de laptop met licentiecode.

waarom weet ik niet , maar deze is nieuw in de aldi aangekocht en vond het maar raar dat er nergens een licentiecode op stond.

 

voor de windows 7 is het geen probleem

ik heb namelijk een ultimate liggen en heb hier geen problemen mee om windows ergens op te installeren.

ikzelf ben ook wat meer vertrouwd met windows 7 en geloof eigenlijk niet echt in alles wat na de 7 in gekomen.

 

zoals gevraagd de check up van de harde schijf

 

als ik me niet vergis heb ik al eens die recuva geprobeerd maar zonder resultaat

ik kreeg enkel wat recovery bestanden

laptop drive.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, lorre07 zei:

ik denk dat daar al het probleem zal starten, er staat namelijk geen sticker op de laptop met licentiecode.

waarom weet ik niet , maar deze is nieuw in de aldi aangekocht en vond het maar raar dat er nergens een licentiecode op stond.

Sinds Windows 8 zul je op geen enkel voor geïnstalleerde pc een sticker aantreffen met een licentie code. Van dergelijke pc's is de OEM versie van Windows bij Microsoft geregistreerd als zijn voor die specifieke pc. Als je dus hetzelfde besturingssysteem opnieuw installeert dat zal dat automatisch geactiveerd worden.

 

27 minuten geleden, lorre07 zei:

voor de windows 7 is het geen probleem

ik heb namelijk een ultimate liggen en heb hier geen problemen mee om windows ergens op te installeren.

Dat snap ik wel, maar ik voel met mijn klompen aan al dat het om een illegale versie gaat en daar distantiëren we ons uitdrukkelijk van.

 

CrystalDiskInfo geeft duidelijk aan wat er aan de hand is met die probleemschijf. De drempelwaarde van onstabiele sectoren is ruimschoots overschreden. Dat is niet van gisteren maar al langer gaande. Vandaar dat ik al er voorstander van ben dat eenieder CrystalDiskInfo op zijn pc installeert en zo nu en dan eens een scan doet. Zo kun je vaak ingrijpen voor het te laat is.

 

Zeker ook niet te overhaast te werk gaan, er zijn nog mogelijkheden om naar fabrieksherstel te kunnen terugkeren.

 

Daarom stel voor om een de "slechte" harde schijf proberen te klonen naar de nieuwe. Ik leg hier de nadruk op proberen want dat lukt niet altijd als de bronschijf niet meer gezond en wel is.

Proberen kost enkel een beetje moeite. Als het zou lukken dan ligt de weg open naar een terugkeer naar fabriekstoestand met een redelijke kans op behoud van persoonlijke bestanden. Die optie zit ingebakken in de recovery van uw Medion laptop.

 

Een schijf klonen kan bv het het gratis programma AOMEI backupper Standard.

https://www.backup-utility.com/help/disk-clone.html . Helaas Engelstalig.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke hier heb ik dan weer eens wat bijgeleerd

waarvoor dank

 

ook voor de CrystalDiskInfo

deze kan dus op voorhand zeggen ofdat de HDD kapot aan het gaan is ?

 

voor de windows 7 versta ik wat u wilt zeggen.

en neem ik u dit zeker niet kwalijk , ofdat het een legale is kan ik zelf niet bevestigen , maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad en gebruik deze al een goede 6 jaar.

 

dus als ik het goed begrijp is het best dat ik nu probeer om van de slechte HDD alles over te zetten naar de goede HDD?

 

bij deze alvast bedankt droske

ga de instucties volgen en breng u op de hoogte ofdat het gelukt is of niet

 

is er nog iets dat ik moet weten alvorens ik de goede gecloonde HDD in de laptop steek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, lorre07 zei:

ook voor de CrystalDiskInfo

deze kan dus op voorhand zeggen ofdat de HDD kapot aan het gaan is ?

Neen, dat klopt niet helemaal en is toch wel kort door de bocht.

Als vandaag CrystalDiskInfo een goed rapport geeft en morgen wordt de schijf fout behandeld, dan kan CrystalDisk dat niet vooraf weten. Een scan is een momentopname. Maar als je regelmatig scant dan zie je problemen als deze nu wel aankomen.

 

6 minuten geleden, lorre07 zei:

dus als ik het goed begrijp is het best dat ik nu probeer om van de slechte HDD alles over te zetten naar de goede HDD?

Ja, maar met de kloon functie van bv AOMEI backupper. Dus niet gewoon kopiëren hé!!!

In uw geval moet je dus zowel de oude als de nieuwe schijf aan een computer hangen waar je AOMEI backupper op installeert en gebryuikt om de klonn uit te voeren.

Begrijp je de Engelstalige uitleg in die handleiding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het klonen slaagt dan geef ik je de nodige instructies om naar fabrieksinstelling trachten terug te keren. Gezien de staat van de oude HDD kan ik je niet verzekeren dat alle acties gaan lukken zoals we dat graag zouden willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo droske,

 

ik heb wat problemen met het clonen

gisteren ben ik er mee gestart rond 1u nacht en tegen 10u30 was hij nog maar net begonnen aan partitie 3 (partitie 4 is 400gb groot en zou 1860 uren duren volgens het programma)

dus als ik de harde schijf met pc verbind (sata-usb2) dan gaat het extreem traag

 

ik ben dan maar een usb3-sata gaan halen en hiermee krijg ik AOMEI niet open, hij blijft gewoon laden

ook de disk management blijft gewoon laden en doet niks

bij mijn pc krijg ik wel de harde schijf te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.