Ga naar inhoud

harde schijf voor laptop installeren


lorre07

Aanbevolen berichten

ik ben nu met de eerste partitie bezig

59d8e84599aa2_partitie1.PNG.39123dc1249773387f6df8bdb9f51e0f.PNG

en deze duurt duidelijk een pak langer

 

wat ik eigenlijk raar vind omdat deze maar 257MB is en de partitie recovery was 17GB

 

kan je daar eens wat info over geven droske ?
heel deze situatie ivm de slechte HDD heeft mijn nieuwsgierigheid opgewekt en alles wat ik kan leren zou ik zeker aannemen en apprecieren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

46 minuten geleden, lorre07 zei:

 

ik ben nu met de eerste partitie bezig

59d8e84599aa2_partitie1.PNG.39123dc1249773387f6df8bdb9f51e0f.PNG

en deze duurt duidelijk een pak langer

 

wat ik eigenlijk raar vind omdat deze maar 257MB is en de partitie recovery was 17GB

 

kan je daar eens wat info over geven droske ?

 

Dan vrees ik dat dit op een mislukking uitdraait en dat ook omdat er slechte sectoren op die partitie zitten. Als de resterende tijd, ook na enige tijd, nog gaat oplopen i.p.v. afnemen dan mag je de bewerking afbreken want dan komt het toch niet goed.

Hou me op de hoogte hé.

Er is dadelijk wel voetbal op TV. ;)

 

Het zal iets voor na de match worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een update van de situatie

geen partitie.PNG

partitie 1 OK

partitie 2 OK

partitie 3 OK

partitie 4 zie afbeelding ( er staat dat er geen partitie is om te klonen )

partitie G:  moest ik niet doen van u

partitie F:RECOVERY OK

 

het gaat over disk2 (slechte HDD)

 

disk0 is de nieuwe HDD

ik heb wel een probleempje bij de nieuwe HDD

ik ben deze vergeten de formateren voor dat ik begonnen ben met klonen

waardoor dat de 405.05GB die over is geen schijf leter heeft en niet in mijn pc staat

aangepast door lorre07
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Goed werk geleverd lorre07. :top:

 

Vergeet even de oude harde schijf. De kans dat je er nog data van gaat kunnen recupereren is niet zo groot maar ook niet onmogelijk. Later kun je er nog altijd energie in steken om iets proberen te recupereren.

Ik stel voor dat je nu gaat proberen om je laptop op basis van de nieuwe harde schijf terug in farbrieksinstelling te krijgen.

 

  • Plaats de nieuwe harde schijf in de laptop.
  • Zorg er voor dat de laptop op het netstroom is aangesloten.
  • Start de laptop met toets F11 ingedrukt om PowerRecover (fabrieksherstel) te starten.
  • Je kunt vervolgens kiezen uit 3 mogelijkheden:
  1. Stuurprogramma ́s en hulpprogramma ́s op een optische schijf branden
  2. Uw pc opfrissen zonder uw bestanden te verliezen
  3. Fabriekstoestand herstellen
  • Kies hier voor Fabriekstoestand herstellen.
  • Nu kun je uit 2 mogelijkheden kiezen:
  1. Herstellen op HDD - geen back-up maken van de gebruikersgegevens. Alle gegevens op het notebook worden onherroepelijk gewist en de oorspronkelijke fabriekstoestand wordt hersteld.
  2. Herstellen op HDD - met back-up van de gebruikersgegevens. De oorspronkelijke fabriekstoestand wordt hersteld en alle gegevens van de gebruiker(s) worden hersteld onder C:\USER

 

Omdat de partitie die de gebruikersgegevens bevat niet gecloond is heeft het geen zin om voor die tweede optie te kiezen.

  • Je kiest dus voor Herstellen op HDD - geen back-up maken van de gebruikersgegevens.

Volg nu de gegevens op het scherm en maak de juiste keuzes wanneer daar om gevraagd wordt. Dat begint al met de taalkeuze (heel belangrijk!), enz.

 

Succes!

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat de Recovery niet kan worden uitgevoerd omdat niet alle nodige data hiervoor ter beschikking is.

 

Er rest je dus nog één optie... Een clean installatie van Windows 10.

Op DEZE webpagina heb je aan Optie 3 precies wat je aan info hiervoor nodig hebt.

 

Kies bij het aanmaken van een USB installatie medium voor exact dezelfde Windows 10 versie dan degene die al geïnstalleerd is geweest op deze laptop. Zo heb je geen licentieproblemen. Een productsleutel hoef je dan tijdens de installatie niet in te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.