Ga naar inhoud

Trojan MalPack.Gen & Virus.Sality


Aanbevolen berichten

We gaan proberen je harddisk op fouten te controleren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart, accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

4 uren geleden, Tvdbted zei:

Hallo Passer / abbs,

Optie is om de 1e pc d.m.v. boot cd alsnog weer draaiende te krijgen met een geheel nieuwe installatie; al is het maar als back up pc.

Vooralsnog abbs bedankt voor alle goede bedoelingen en tijd.

Grt

 

Oke, dus pc draait nu weer en ook zonder virussen dat is mooi.

Laat indien nodig nog even je schijf na kijken en zorg altijd voor een goede back-up.

Verder bedankt en graag gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tvdbted zei:

CD is volgens mij niets mis mee, getest op andere pc en werk dan wel goed.

In het kort: 1e PC afgekoppeld (moest uploads uitvoeren voor radioprogramma's die het weekend moeten draaien)

Met een andere 2e pc en wat hulp van buitenaf is dat gelukt.

Optie is om de 1e pc d.m.v. boot cd alsnog weer draaiende te krijgen met een geheel nieuwe installatie; al is het maar als back up pc.

Aanvankelijk dacht ik te mogen aannemen dat het probleem opgelost is. Na meermaals herlezen denk ik nu begrepen te hebben dat het probleem (met 1ste pc) nog niet opgelost is doch dat een andere pc (2de pc) met hulp van buitenaf (???) nu in gebruik genomen is.

 

Blijkbaar ben ik niet de enige voor wie de het verhaal van Tvdbted verwarrend over komt.

@Tvbdted, kun je eens onder andere bewoordingen duidelijkheid scheppen?

 

Omdat je blijkbaar er nood aan hebt om Windows XP nog te gebruiken kan de bijlage die ik toevoeg misschien al wel eens van pas komen.

Windows XP repareren - PCH.pdf

aangepast door droske
Bijlage toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hulpverleners,

Mijn excuses als mijn berichtgeving onduidelijk is.(kan het me eigenlijk wel voorstellen)

In het kort: PC 1 is de probleemcomputer die niets meer doet. (ook niet met de herstel cd doordat het toetsenbord wordt uitgeschakeld voordat de keuze R gemaakt moet worden)

PC 2 is een plaatsvervangende computer waar de hoognodige programma's nog snel zijn opgezet waardoor ik de cruciale bestanden weer kan gebruiken.

Nogmaals dank voor alle aangeboden hulp. Topic kan gesloten worden.  

Met vriendelijke groet

TvdB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.