Ga naar inhoud

Contacten in Outlook


h.dereus

Aanbevolen berichten

Als emailprogramma gebruik ik Office/Outlook.

In dit programma werk ik met 4 accounts.

M'n contactpersonen staan in de desbetreffende map links onderin.

Als ik via een van de accounts een nieuwe email maak en op "aan" klik (om de persoon te vinden aan wie ik de email wil sturen), krijg ik geen contactpersonen te zien.

Hoe zorg ik ervoor dat ik na een druk op "aan" deze contacten in beeld krijg? M.a.w.: hoe breng ik de link tot stand tussen mijn email en m'n contactpersonen?

H.de Reus

Link naar reactie
Delen op andere sites

A.u.b. altijd vermelden welke versie van Microsoft Office u gebruikt. In iedere vraag weer doen. Ik moest nu gaan zoeken in andere topics van u om er achter te komen dat u Office 2010 gebruikt.

Die versie heb ik hier niet bij de hand. Wel Outlook 2007 en dat zal niet veel verschillen.

U schrijft dat u geen contactpersonen te zien krijgt wanneer u op Aan klikt.

Ik gok dat u zoiets te zien krijgt als in onderstaande afbeelding:

 

59ea03a3c53d5-Namen_selecteren__Outlook-

 

Klopt dat?

Zo ja, dan moet u in dat venster een bolletje zetten voor 'Alleen naam'.

En wat ziet u in dat venster staan onder Adresboek?

Als daar bij u staat Outlook-adresboek, dan moet u daar op klikken en dan Contactpersonen kiezen.

Krijgt u dan wel uw contactpersonen te zien? Dan is dat voor u de juiste instelling. Als u dat eenmaal zo hebt ingesteld, dan zal die instelling onthouden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de snelle reactie en inderdaad, ik was vergeten te vermelden dat het om Outlook 2010 gaat. Sorry.

Als ik op "aan" klik zie ik alleen 2 keer m'n eigen outlook emailadres staan. 

"Alleen naam" staat bij mij al aangevinkt. 

Echter als ik voor "contactpersonen" kies, krijg ik er maar  8 contactpersonen te zien, terwijl ik er wel 50 heb. Verder valt mij op dat in het balkje onder adresboek naast het woord contactpersonen mijn outlook emailadres staat. Omdat ik de email onder mijn casema emailadres wil versturen zou ik verwachten dat er ook een optie "contactpersonen-xxxxxxxx@casema.nl zou staan. Deze zit er niet bij. Ik weet dus niet hoe ik hier kan komen.

Overigens is de map contacten in het rijtje onder het casema account leeg. Enig idee hoe ik hier al m'n contactpersonen krijg? Met kopiëren/plakken lukt dit niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, 3 groepen met alleen "voorgestelde contactpersonen"

2 groepen "Contactpersonen (Outlook gegevensbestand)"

1 groep "contactpersonen met emailadres Outlookaccount

en 1 groep skype-contactpersonen

 

Ik wilde destijds dat ik vanuit elk van de 3 outlookaccounts bij het versturen van een e-mail bij mijn contacten kon komen. Microsoft heeft toen (op afstand) voor elk account dezelfde groep contactpersonen aangemaakt.

Toen stonden er wel 10 of 11 in het rijtje. Als ik bij 1 account 1 contactpersoon toevoegde gebeurde dit niet automatisch bij de andere accounts. Je moet zo'n handeling dan 2 keer herhalen. Dit werkt niet handig. Vorige week opnieuw hulp van Microsoft gehad. Men heeft toen het aantal groep teruggebracht met het gevolg dat ik bij geen van de drie accounts meer bij m'n contactpersonen kan komen. Bovendien zijn er een aantal contactpersonen verdwenen. Zooo lekker die hulp van Microsoft...

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, h.dereus zei:

Ja, 3 groepen met alleen "voorgestelde contactpersonen"

2 groepen "Contactpersonen (Outlook gegevensbestand)"

1 groep "contactpersonen met emailadres Outlookaccount

en 1 groep skype-contactpersonen

Als je op zo een groep klikt dan kun je in het rechter deelvenster zien of daar contactpersonen in zijn opgenomen.

Controleer al le groepen eens op hun inhoud en weet eens het volgende te vertellen:

  1. De contactpersonen die in de verschillende groepen staan vertegenwoordigen die je volledig adressen bestand dat je vroeger had?
  2. Welke groep wordt er getoond als je in een nieuw bericht op AAN klikt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, droske zei:

Als je op zo een groep klikt dan kun je in het rechter deelvenster zien of daar contactpersonen in zijn opgenomen.

Controleer al le groepen eens op hun inhoud en weet eens het volgende te vertellen:

  1. De contactpersonen die in de verschillende groepen staan vertegenwoordigen die je volledig adressen bestand dat je vroeger had?
  2. Welke groep wordt er getoond als je in een nieuw bericht op AAN klikt?

Antwoord op vraag 1:

Geen van de groepen bevat het volledige adressenbestand van eerst.

Antwoord op vraag 2:

Het maakt niet uit met welk account ik open, maar als ik op "aan" klik en onder adresboek op "contactpersonen -  xxxxxxxx@outlook.com klik, krijg ik 8 van de ongeveer 40 adressen.

Ik werk doorgaans alleen met m'n casema-account. Hier voerde ik ook nieuwe adressen in. Deze lijst is nu niet meer compleet.

 

Ik heb zo'n 2 maanden terug een back-up gemaakt van m'n pst.bestanden. Ik denk eraan om het huidige Outlook profiel te verwijderen, een nieuw profiel aan te maken en vervolgens het back-up pst.contacten weer te importeren.

Krijg ik de vorige situatie ook weer terug als ik terug ga naar een eerder herstelpunt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt beide vragen niet goed begrepen.

 

Herlees mijn vragen nog eens AANDACHTIG en beantwoord enkel die twee vragen aan de rest hebben we even geen boodschap.

 

1 uur terug, h.dereus zei:

Ik heb zo'n 2 maanden terug een back-up gemaakt van m'n pst.bestanden. Ik denk eraan om het huidige Outlook profiel te verwijderen, een nieuw profiel aan te maken en vervolgens het back-up pst.contacten weer te importeren.

Je kunt het blijkbaar moeilijk laten om solo slim te spelen. Of heb je uit je eerdere fouten nu voldoende geleerd om het op eigen houtje op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, droske zei:

Controleer al le groepen eens op hun inhoud en weet eens het volgende te vertellen:

  1. De contactpersonen die in de verschillende groepen staan vertegenwoordigen die je volledig adressen bestand dat je vroeger had?
  2. Welke groep wordt er getoond als je in een nieuw bericht op AAN klikt?

Ik zal het eens anders verwoorden.

 

Stel dat je de contacten die in de verschillende groepen staan in één pot zou stoppen, mis je er dan nog veel?

Als je in een nieuw bericht via Aan.. naar je contactpersonen gaat, welke "groep" staat er dan standaard in het luikje onder Adresboek? Is dat contactpersonen -  xxxxxxxx@outlook.com ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.