Ga naar inhoud

Jpeg bestand omzetten naar Wordbestand


h.dereus

Aanbevolen berichten

Je werkt met Photoshop en met Word. In Word kun je niet alleen de standaard illustraties van Word zelf invoegen, maar iedere afbeelding die op je harde schijf staat.

Eigenlijk zou je het werk alleen af moeten kunnen met Photoshop. Je begint dan met het plaatje van het fototoestel. Je vergroot het canvas aan de rechterzijde, zodat daar ruimte komt voor een tekst (de naam van de fotograaf) en dat is het... En natuurlijk kun je met Photoshop zelf tekst toevoegen in allerlei lettertypes, zoals falstring al suggereerde. Je voegt dan eerst een nieuwe laag toe, waar je die tekst intypt.

Natuurlijk sla je het bestand op als een Photoshop bestand. Ik meen dat dat met de extensie .psd is. Dan kun je later nog van alles wijzigen aan die afbeelding.

 

Hieronder een losse afbeelding van dat fototoestel:

 

59eb340e8b0ab-fototoestel.png

 

En hieronder nog een, maar nu heb ik het wit transparant gemaakt, zodat alleen de zwarte lijnen overblijven:

 

59eb34463e9b9-fototoestel_bewerkt-transp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zie bijgaand voorbeeld van een tekst die ik in Word maken en in Photoshop invoegde via de tekstfunctie (deze is rood omcirkeld).

Het copyright teken is bij speciale tekens in Word terug te vinden, het camera'tje niet (ook niet bij illustraties in Word).   

Wat ik dus in de foto wil invoegen is het camera'tje + tekst (zie begin topic). Echter dit is een plaatje (afbeelding) met tekst. Ik kan het geheel in Photoshop als een afbeelding (extra laag) invoegen, maar dan is bewerking hiervan niet mogelijk (bijvoorbeeld camera'tje, letters + achtergrond) wit of zwart maken, zodat deze meer past bij de foto (een zwarte tekst op een donkere foto valt weg). 

Daarom probeer ik van het geheel een tekstverwerkingsbestand te maken, waaraan ik in Photoshop wel kan sleutelen.  Maar misschien kan dit wel niet.

Is het zo wel duidelijk?

Voorbeeld.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk wat jij wilt, maar het gaat mijn kennis te boven.

Ik neem aan dat je ook al op zoek bent geweest met Google: watermerk maken photoshop.

Eén van de zoekresultaten: http://photoshoponderdeknie.nl/watermerk-maken-photoshop-cc/

Maar daar is sprake van 1 watermerk met een vaste kleur. En jij wilt die kleur juist kunnen wijzigen, afhankelijk van de kleur van de foto waarop je dat watermerk wilt plaatsen.

 

Ik hoop voor je dat je nog reacties krijgt van mensen die beter ingevoerd zijn in Photoshop dan ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, falstring zei:

ik weet nog steeds niet of ik je probleem helemaal begrijp

Ik twijfel ook nog:

beginpost: H.de reus schrijft: " k wil een Jpeg bestand omzetten naar een Word bestand, zodat ik deze in een Photoshop-afbeelding kan invoegen en de tekst, c.q. lettertype eventueel kan wijzigen "

   Ik lees dit als: ik wil een jpg bestand naar Word omzetten zodat ik de tekst/lettertype kan wijzigen (even het tussenzinnetje eruit laten)

   Alleen: als ik het tussenzinnetje wel lees: ik wil een jpg naar Word omzetten zodat ik deze in photoshop kan invoegen.... euh... dat kan je met de jpg toch rechtstreeks, je hebt er word niet voor nodig?... ?

Dit is dus wel wat euh... moeilijk te begrijpen...

 

Later schrijft hij: " Ik heb nog gedacht aan de mogelijkheid om de afbeelding via de OCR-optie van m'n scanner in te scannen, "

    Dit lijkt erop dat hij een tekst van een jpg in zijn Word wil krijgen...

 

Dus, H. de reus: leg het ons eens duidelijk uit? (waarvan vertrek je - en waar wil je naartoe / wat wil je bereiken?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Reactie op bericht Porrelaar:

Hierboven gaf ik al aan wat m'n bedoeling is. Wat je aan het begin van dit topic ziet, is al een afbeelding, gemaakt volgens de manier die je beschrijft.

Ik zoek dus naar software die het camera'tje als tekst kan lezen. Dan is het opgelost.

 

Reactie op Passer:

Ik kan het niet duidelijker omschrijven dan ik eerder deed.

Wat de OCR-optie betreft: Ik importeerde de afbeelding (zie begin topic) in een Word-document, legde dit document vervolgens onder de scanner en las dit in met de OCR functie. Ik dacht (waarschijnlijk ten onrechte) dat je het gescande item als Word document kon wegschrijven. Maar dit gaat dus niet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Escape zegt is juist.

Wat je hier in het rechthoekje met tekst ziet is een afbeelding. Ik kan dit rechthoekje alleen in z'n geheel groter of kleiner maken, of bijv. donkerder of lichter. Omdat de achtergrond van de foto donker is, zou een witte tekst hier beter zijn. Echter, in een afbeelding als deze kun je lettertype en/of kleur niet veranderen. Op het moment dat ik hetzelfde camera'tje + letters als tekst kan invoegen kan ik er van alles mee doen. Ik ben dan ook meteen de achtergrond achter het camera'tje + letters kwijt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling bedoeld voor iEscape: Ik heb de links die je aangaf bekeken hoor. De hier geboden service is wel pittig aan de prijs. Omdat het waarschijnlijk blijft bij deze ene actie heb ik gevraagd of ze een probeer-versie hebben. De reactie krijg ik waarschijnlijk pas na het weekend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, h.dereus zei:

Aanvulling bedoeld voor iEscape: Ik heb de links die je aangaf bekeken hoor. De hier geboden service is wel pittig aan de prijs. Omdat het waarschijnlijk blijft bij deze ene actie heb ik gevraagd of ze een probeer-versie hebben. De reactie krijg ik waarschijnlijk pas na het weekend. 

Bij alle drie krijg je een trial van circa 2 weken of zo.

ABBYY Fine Reader is een 'moeilijk/lastig' programma om mee te werken (persoonlijk mening).

 

Trouwens bij een link van porrelaar, is een denk ik nuttig voor je, deze.

Maar zou je dan per foto een andere watermerk moeten maken i.v.m. achtergrond.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op bericht Porrelaar:

Hierboven gaf ik al aan wat m'n bedoeling is. Wat je aan het begin van dit topic ziet, is al een afbeelding, gemaakt volgens de manier die je beschrijft.

Ik zoek dus naar software die het camera'tje als tekst kan lezen. Dan is het opgelost.

 

Ik ken de tutorial zoals je die noemt (watermerk) en de conclusie van iEscape is juist.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.