Ga naar inhoud

Laptop traag


Aanbevolen berichten

Beste Passer,

Ik krijg nu wel heel veel goed bedoelde adviezen. Ik blijf mij even aan jou vasthouden.

Ik heb nu de windows opnieuw erin gezet en ga ook nog mijn office opnieuw installeren.

Dat mogelijk de HD schijf moet worden vervangen kijk ik nog even aan.

 

 

gr Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ebony,

 

a. laat je Office 'herstellen'  (als ik het goed voorheb, kan je het voor OUtlook afzonderlijk doen zonder de rest van je office ook te gaan herstellen')

 

enne: b: Let op met het uitstellen van je nieuwe schijf: die kan nog jaren meegaan, maar het kan er ook morgen mee gedaan zijn.

En het feit dat je systeem er zo lang over deed: zo'n dingen zijn ook niet leuk om mee te maken toch? Je zal het op andere terreinen mogelijk ook gaan merken...

 

Zeker belangrijk: als er - buiten je windows - persoonlijke bestanden op die schijf staan die je nog niet veilig gesteld hebt (gebackupt hebt): DADELIJK DOEN !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Passer,

Zoals je ziet is dit bericht van mijn iPad omdat office Is verwijderd.Vandaag ga ik dit weer proberen erop te zetten. Wat bederft mijn schijf heb je wel gelijk en daar denk ik over na. Ik zal dan deze ergens moeten laten installeren want ik heb geen Windows schijf.

Heb jij een idee?

 

gr Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ebonny zei:

Ik zal dan deze ergens moeten laten installeren want ik heb geen Windows schijf

Ik denk dat dit in jouw geval het makkelijkst is. Maak eerst een backup van je huidige systeemschijf en laat die erbij dan terugzetten. (hopen dat die goed is, anders moet je van nul af aan met je windows terug beginnen)

 

Een idee van welke schijf bedoel je? Da's een vraag voor hardwarekenners...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog belangrijk nà een herstelinstallatie van Windows: Schakel het maken van je herstelpunten terug in want dit is hierdoor uitgeschakeld.

(of dit in jouw geval, met die schijf-met-fouten nog veel belang heeft, hangt af van hoelang je schijf het nog gaat doen (niemand heeft een glazen bol hiervoor), maar 'k zou het toch maar doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Passer,

 

Ik heb opnieuw mijn office 2010 geïnstalleerd maar krijg het bericht volgen de bijlage. Weet  jij hoe ik dit kan oplossen? wat wordt gemeld lukt niet erg.Knipsel.PNG.3693f83ca9f7b9bd46c2e862c0be08b7.PNG

Ik heb gekeken naar een nieuwe schijf. Wat adviseer jij? Laptop is 7 jaar oud. Een HD of een SSD schijf. ik wil minimaal dezelfde grootte als de huidige ongeveer 600GB.

Heb jij ook een goed adres hiervoor?

 

Gr Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Ebonny zei:

Ik heb gekeken naar een nieuwe schijf. Wat adviseer jij? Laptop is 7 jaar oud. Een HD of een SSD schijf. ik wil minimaal dezelfde grootte als de huidige ongeveer 600GB.

Wil me niet mengen in de behandeling van het probleem door Passer, maar als ik lees dat de laptop 7 jaar oud is, zou ik er - persoonlijk - niet meer aan denken om er een nieuwe HD of SSD in te plaatsen. Het hangt natuurlijk af van de financiële mogelijkheden, maar dan lijkt me dit geen nuttige investering voor een dergelijk "oudje" :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kape zei:

maar als ik lees dat de laptop 7 jaar oud is, zou ik er - persoonlijk - niet meer aan denken om er een nieuwe HD of SSD in te plaatsen

Helemaal mee eens Kape !

 

Indien je voor een nieuwe gaat:

Wil je toch een 600 Gig (ong) dan betaal je véél voor een ssd terwijl de rest van je systeem (hardware) al verouderd is. (natuurlijk: later kan je ze dan wel in een nieuw systeem steken en heb je een goede schijf) Maar voor zo'n 500/600Gig SSD betaal je al wel wat

't is als een goede, nieuwe motor gaan steken in een oude carrosserie... Je hebt dan wel een wagen met een goede motor natuurlijk...

 

Maar zoals Kape het zegt: " Het hangt natuurlijk af van de financiële mogelijkheden " zou ik in principe toch gaan voor een nieuwe laptop.

 

En die foutmelding zegt me niets..  (iemand anders met ideeën? - anders eventueel een tweede topic in OUtlook aanmaken?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Op het schijfje staat Microsoft Office XP Pro nl en ook staat dit bij de geinstalleerde programma's. Het bericht komt wanneer ik een mailtje wil openen die in mijn outlook heb gestaan.

Outlook is verwijderd toen ik mijn office opnieuw heb geinstalleerd en ik dacht dat outlook ook zou terug komen bij de herinstallatie maar dat is niet het geval.

 

gr Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.