Ga naar inhoud

Laptop traag


Aanbevolen berichten

Hoi Kweezie Wabbit,

Sorry voor de late reactie.Mijn mail is een beetje gestoord. Ik krijg wel de binnen komende mail maar kan niet verzenden via outlook 2010.

Gebruik nu dit mail adres.

 

De traagheid ontstaat wanneer ik ccleaner gedraad heb. De snelheid komt een klein beetje terug.

Ik draai bij ccleaner   "cleaner"en "Register

 

 

gr Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat windows zelf de processor terugklokt naar een lagere snelheid om energie te besparen of om oververhitting te voorkomen.

Dat merk je dan uiteraard in de prestaties van de laptop.

 

Kan je nog eens een snapshot maken met speccy.

Start het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikke online - 'k hoop dat ik TS kan helpen - gezien verschillende updates missen, zou het probleem wel eens daar kunnen liggen.

'k Ga proberen het in orde te krijgen...

 

'k heb heel dit topic niet doorgespit dus moest ik dingen vragen die gebeurd zijn, vertel het dan even.

 

Om te beginnen: heb je al een sfc /scannow gedaan?

 

Edit: Hoe groot is je systeempartitie en hoeveel vrije schijfruimte heb je er nog op?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, aan te weinig lege plaats ligt het dus niet.

 

Wat die scannow betreft:

 

Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt (of powershell - mogelijk staat deze term er) maar kies voor de optie Als administrator.

 

Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

 

Typ daar in : sfc /scannow  (let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - je kan ook werken met copy/paste)

 

enter dan en je systeem gaat gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

 

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

 

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, da's al positief.

 

Nu zie ik twee opties:

a. we gaan zoeken naar de fouten in je update en kunnen verschillende dingen uitproberen

of

b. je voert een herinstallatie van je windows uit mèt behoud van je eigen instellingen en programma's.

 

Als ik zo merk dat je al van half oktober met dit probleem bezig bent, zou ik opteren voor de tweede oplossing.

 

Deze komt er in het kort op neer van:

a. een progje van Windows downloaden en installeren

b. in gang zetten en het zijn werk laten doen (met oa het binnenhalen van de nodige laatste updates)

 

Het duurt wel 2 / 3 uur, maar je kan het in gang zetten als jij je systeem toch niet nodig hebt en het gewoon op eigen kracht laten bollen. Het doet allemaal zelf zijn werk, behalve even in het begin waar je de keuze moet maken tussen een clean install of een herinstallatie met-behoud-van-eigen-instellingen. (je hebt er wel een stick van min 6 GB voor nodig)

 

Wat denk je?

 

 

o ja: hoe groot is je systeempartitie?  Plaats - voor we met a of b verder gaan, even een plaatje van het onderste gedeelte van : rechts klikken op je windowsknop > schijfbeheer en daar onderaan naar je C gaan en daar een plaatje van posten.

 

Een voorbeeldje van het net: image.png.4285617f29c59806a271fdb46e40a08e.png

('k zou even willen zien hoe groot je windowspartitie is - niet je C-zelf dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

 

Optie b lijkt mij wel interessant al hoe wel ik het wel eng vindt. Stel je voor dat het fout gaat dan weet ik niet meer wat ik moet doen.

Moet ik de vraag beantwoorden "keuze moet maken tussen een clean install of een herinstallatie met-behoud-van-eigen-instellingen" met 

"herinstallatie met-behoud-van-eigen-instellingen"  ???????

In plaats van een stick kan ik hiervoor ook een SD kaart van 16GB gebruiken of een losse harde schijf waar nog ruimte op staat?

Even om te weten. Ik kocht deze laptop met een Windows 7  besturingssysteem en heb deze een aantal jaren geleden geüpgraded naar Windows 10 .

 

Gr Ebonny

Knipsel3.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.