Ga naar inhoud

Laptop traag


Aanbevolen berichten

Beste Passer,

 

Windows herstel met succes geïnstalleerd. Nadat de setup 2x stopte en de Laptop aangaf eerst de Laptop opnieuw op te starten ging de installatie als een zonnetje. Tijdsduur ongeveer 5 a 6 uur.

 Ik heb daarna de C gedefragmenteerd. Zichtbaar wel wat sneller behalve outlook 2010 is nog traag geeft regelmatig aan (outlook reageert niet) Dit is zeer hinderlijk. Deed dit ook al voor de installatie en had gehoopt dat dit beter zou zijn geworden.Kan ik hier nog wat aan doen?

 

gr Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, Ebonny,  blij van nog eens wat van je te horen.

'k Had het me al afgevraagd: zou het doorgegaan zijn of niet - en hoe zou het gelukt zijn?

Maar het ging alls een zonnetje? Mooi zo - 'k ben blij dat het je goed lukte.

 

Enkele dingen nog:

> je outlook die fouten geeft: doe eens een herinstallatie van je outlook en kijk of dat soelaas brengt?

 

> je C gedeframenteerd? Je hebt toch geen SSD, want anders is dat helemaal niet nodig. Voor een gewone HDD is het wel aangeraden natuurlijk.

 

> Enne: maak nu nog eens zo'n plaatje van je schijfgebruik zoals je een paar blz geleden ook al postte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-11-2017 om 17:20, Ebonny zei:

Beste Kweezie Wabbit,

 

Hierbij de afbeeldingen.

 

Gr Ebonny

Knipsel 2.PNG

Knipsel.PNG

 

2 uren geleden, route99 zei:

 

 

@Passer

Prima tip laten we dit eerst afwachten.

Maar het kan ook met een rotte HD te maken hebben en dat past wel weer in het patroon van de genoemde 5-6 uur installatie duur.

Zelfs bij echt oude systemen, nog ouder dan mijn 2009 laptopje, hebben installaties eigenlijk noot langer dan ca 1 uur geduurd, dus 5-6x zo lang is wel heeeeel erg lang.

 

7 minuten geleden, Passer zei:

Nog niet aan gedacht, maar een controle is misschien wel op zijn plaats. 'k had bij die 5/6 uur alleen nog maar mijn wenkbrauwen opgehaald en gedacht: langzame internetverbinding of zo? - maar daar was het bij gebleven.

 

 

 

De harde schijf is reeds getest, een rood blokje is aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uuh, daar snap ik niets van...

Waarom wordt er niet geadviseerd om de schijf te vervangen als ie beschadigd is?

Was even het plaatje opnieuw te bekijken, had het eerder wel gezien (maar was me nu ontschoten, tja dat heb je als een mens bent... :xd:)

maar dan is vervanging imho het enige advies.

En dan een SSD en hoeft de installatie geen 5-6 uren te duren.... is dat probleem ook getackeld...

Ben heel erg benieuwd naar de motivatie om dat niet te doen, een SSD van 256GB kost max 85 euro en als dat te duur is en snelheid niet belangrijk is dan kost een 1 TB normale HD ca 45 euro.

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, route99 zei:

Ben heel erg benieuwd naar de motivatie om dat niet te doen, een SSD van 256GB kost max 85 euro en als dat te duur is en snelheid niet belangrijk is dan kost een 1 TB normale HD ca 45 euro.

Indien je het bericht hierboven van Passer had gelezen, had je het antwoord al gekend. Daar staat zwart-op-wit "en dus tijd om die schijf te vervangen ! ". Duidelijk toch !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2018 om 06:24, route99 zei:

18 november 2017... wordt het toch geconstateerd.. mag ik mijn verbazing uitspreken dat nu pas besloten wordt om de schijf te vervangen?

Sorry dat ik hier niet duidelijk genoeg is was.

Je verbazing uitspreken mag uiteraard ... maar of dit iets bijbrengt aan de oplossing is natuurlijk een andere zaak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, route99 zei:

Ja, en die oplossing was na 3.5 maand wel zeer verrassend.... .

Hier tegenover: (uit onze huisregels - zie zwarte balk bovenaan, onder Info)

 

Op 6-7-2006 om 00:00, karel zei:

- Blijf “on topic” en wijk dus niet af van het onderwerp.

(het positieve is wel dat je deze keer enz... (zie ons pb) : dit is dus al een héle vooruitgang! )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.