Ga naar inhoud

Overlap berekenen in Excel met datums en tijden


DJalema

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

 

Ik heb hulp nodig met het berekenen van overlap van medewerkers bij klanten op hetzelfde tijdstip. 

Hiermee wil ik in kaart brengen dat het niet mogelijk is dat 1 medewerker bij meerdere klanten aanwezig kan zijn. 

Ik heb hiervoor de volgende kolommen: startdatum, einddatum, van (begin tijdstip), tot (eindtijdstip), klant en medewerker. 

Ik heb in het rood gearceerd waar het overlap is maar dit wil ik graag met een formule berekenen. 

 

Ik zou jullie hulp onwijs waarderen. 

Zie bijgaand de bijlage (Excel bestand en een afbeelding van het Excel bestand). 

 

Alvast bedankt. 

 

DJalema

 

Hulp nodig.xlsx

Hulp nodig.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @JeanPaul28,

 

Bedankt voor de macro! 

Echter als ik deze doorvoer in mijn dataset, werkt hij niet volgens mij. 

Ik kan helaas het volledige Excel bestand met deze gegevens niet naar je doorsturen maar wel een voorbeeld. 

 

Zie bijgaand het Excel bestand wat jij hebt gestuurd met toevoegingen en een schermafdruk. 

In het Excel bestand heb ik 2 regels toegevoegd met data en jouw formule (macro) doorgevoerd en daar geeft hij geen overlap aan, terwijl dit wel het geval is. 


Kun jij mij hierbij helpen aub? 

 

Thanks!!

Djalema

 

Hulpnodig.JPG.d76a2225336ee398e298ddab3b69135d.JPG

2 uren geleden, DJalema zei:

Ik heb in het rood gearceerd waar het overlap is maar dit wil ik graag met een formule berekenen. 

 

 

Kopie van Hulp nodig1.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JeanPaul28, wederom bedankt voor je supersnelle reactie! Dit waardeer ik enorm. 

Echter zie ik dat er ook overlap geconstateerd wordt er bijvoorbeeld van 14:30-17:00 bij de ene klant service wordt verleend en om 17:00-19:00 bij een andere klant. 

Zou je dit kunnen oplossen in het bestand wat je had gestuurd? Dat zou echt super zijn, want dan klopt hij helemaal en kan ik hem toepassen op mijn bestand met ruim 50k aan regels. 

 

Groetjes, 

 

DJalema

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hi @JeanPaul28,

 

Bedankt voor het overzicht, alleen doet hij het niet bij 70,000 regels die ik probeer in te voeren. 

Weet jij hoe dit komt? 

 

Daarnaast zie ik dat het nogal lang duurt om dit te bereiken..

 

Hopelijk heb jij hier een oplossing voor. 

Excuus voor de late reactie btw, ik was helaas een tijdje ziek. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.