Ga naar inhoud

Netwerkprinter in netwerk brengen


RK

Aanbevolen berichten

  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je moet de netwerkprinter enkel aansluiten op netwerkpoort van Bbox of switch of powerline.

Best vooraf in de paneel van de printer bij instellingen netwerk een vaste IP adres geven in de range 192.168.1.XXX bijvoorbeeld 192.168.1.15

subnet masker 255.255.255.0

Gateaway = 192.168.0.1 = BBOX

(Bladzijde 21 + 22 van deze pagina (je ziet boven aan 1 - 52 en verandert dat in 21 - 52 ))

Dan driver downloaden en installeren.

Bij installatie kan je IP adres ingeven zoals in dit geval 192.168.1.15 maar meestal kan je ook laten zoeken en selecteren.

 

Voor telenet klanten is 192.168.0.15 en 192.168.0.1

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft : Beste Stegisoft, dit is zeer goede en bruikbare informatie! Ik ben hier super tevreden om. Ik was hier al lang naar op zoek. Nooit kreeg ik het juiste antwoord. Tot nu dan... Duizend maal dank je wel. 

 

Ik heb nog een vraagje : ik zou mijn pc en laptop in (eenvoudig) netwerkje willen brengen beide Windows 8.1. Enig idee hoe ik dit best kan doen? Dien ik de software op elke computer te installeren? Ja, allicht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst moet we kijken of je dit kan doen:

Open verkenner en ga naar beneden en ziet je daar netwerk en klik daarop.

Windows zal nu alle apparaten in uw netwerk zoeken en ook uw laptop en pc.

Ziet je daar uw laptop en pc?

Als je daar op klik zal je waarschijnlijk niet binnen kunnen of vraag het wachtwoord.

 

Had je vroeger misschien thuisgroep gemaakt want dat is een ander systeem van netwerk met pc ?

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft : Intussen is het zo dat ik je advies heb opgevolgd en dat alles werkt: ik kan printen. Geweldig gewoon. Nogmaals bedankt! Alleen heb ik nog niet goed gegrepen hoe ik kan scannen. Wanneer ik op de machine op scannen druk krijg ik Adresboek, Voer fax in, Voer e-mail in, Voer I-fax in, Voer file server in, Log, ... in...

Zo ook wanneer ik op fax druk in een word-document.

Allicht weet je ook hoe dit in elkaar zit?

 

Ik ben ook naar verkenner gegaan en op netwerk gedrukt en zie inderdaad mijn laptop en pc staan.

 

Vroeger was de machine gewoon met een USB-kabel verbonden aan een pc en waren de functie zeer beperkt...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel eerst scanner driver installeren (Color Network ScanGear 2 V2.23)

In principe kan je ook via pc scannen maar dat vind ik minder.

 

Ik heb de handleiding nog niet gezien maar normaal kan je op panel van printer op scannen klikken en dan PC klikken en dan ontvangt de pc automatisch de scan.

 

Maar vanuit pc kan je naar start / app en daar canon zoeken en zoals afbeelding bovenaan de naam vinden. (canon utilitties)

Mogelijk ziet bij u anders uit omdat ik de handleiding niet gelezen had.

 

scannen.jpg.e35a01cf2f70cdcf57c9b174ebe5d180.jpg

 

Kan je een map openen in een andere pc via netwerk / pc of laptop

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft : Intussen via de scansoftware op pc trachten te scannen maar hier blijkt alles goed geïnstalleerd doch krijg volgende foutmelding :

"...Could not connect to the sellected scanner...",

terwijl scanner correct wordt kan worden gevonden en geselecteerd om een en of andere reden toch niet erkend!?

 

Mogelijk kan ook dit eenvoudig worden opgelost?

 

Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft : Denk dat het grote probleem is dat ik de software niet volledig geïnstalleerd krijg zoals hierboven uitgelegd. Hetzelfde geldt voor de faxsoftware...

 

Op de ene pc zie ik bij netwerken werken de andere pc staan maar kan niet in de andere zijn mappen. Dit zijn mappen dewelke blijkbaar gedeeld zijn via en hotmailadres.

 

IMG_2149.JPG

IMG_2150.JPG

IMG_2151.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de tweede afbeelding: settings

Hij vind wel de printer maar kan blijkbaar niet binnen.

Zou het kunnen dat je paswoord had ingevuld in de printer?

Bij feeder moet je wel zeggen of je op glas of bovenaan papier had ingedaan.

 

Nota: als je afbeelding wilt maken best op ALT + Printscreen klikken en dan plakken in tekeneprogramma en opslaan als JPG

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.