Ga naar inhoud

Netwerkprinter in netwerk brengen


RK

Aanbevolen berichten

Edit/aanvulling (topics  gaan veel te snel op slot... om wat langer werk af te maken..)

Ben nog eens met Google aan het searchen geweest, een check.

Het is een kleurenscanner, die vereist Color Network ScanGear V2.71.

Met V2.2 krijg je de fout van de  foto....

Edit, de bron nog vermelden

http://www.copytechnet.com/forums/canon/115123-canon-ir3235-scangear-2-22-could-not-connect-selected-scanner.html

Verder loop alle settings voor SMB/FTP nog na.

Dat zijn er nogal wat, kan zomaar iets mis gaan.

Staat de Canon in dezelfde werkgroep (waarschijnlijk wel, maar toch voor de zekerheid)?

Settings voor FTP/SMB, Zoek zelf de NL versie op, deze kon ik simpel linken. Zag niet zo snel de NL versie.

http://support-sg.canon-asia.com/contents/SG/EN/8200290600.html

http://support-sg.canon-asia.com/contents/SG/EN/8200286800.html

 

IMG_2240.JPG

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@stegisoft

@RKN

@route99

 

Niet alleen werden er in dit topic opmerkingen geplaatst, die we liever niet lezen op ons forum ... ook via verschillende PB-berichten werd mijn aandacht (nogmaals) gevraagd voor dit topic. Laat ik vooraf stellen dat ik alle - naar mijn aanvoelen - ongepaste of dubieuze berichten van ALLE betrokkenen heb verwijderd. Het is nog steeds de bedoeling om - samen - een oplossing te vinden voor het gestelde probleem, hoewel hier al een lange geschiedenis aan vooraf gaat. Om echter tot een oplossing te komen zijn er vaak verschillende wegen ... en het is dan handig (en nuttig) om deze ook te bewandelen, maar liefst niet allemaal samen.

 

Na de eerste pogingen waren we nu in een fase gekomen waarbij Route99 een aantal suggesties, opmerkingen en links heeft aangeboden. Verre van mij om te oordelen of dit dé oplossing kan bieden, maar het uitvoeren of bekijken van de voorstellen is dan het minste dat er kan gebeuren. Het oplossen van problemen is vaak een trial-and-error en steeds het uitproberen van alle mogelijke opties. Indien de suggesties van Route99 correct zijn, tot een oplossing kunnen leiden of complete missers zijn, zal pas blijken als ze ook uitgevoerd worden. Mijn suggestie is dan ook om daar eventueel mee door te gaan ... en de resultaten zullen dan uitwijzen of ze klopten of helemaal niet. Kloppen de suggesties dan is een (eventuele) oplossing mogelijk, kloppen ze niet dan is het het gepaste moment om over te stappen naar andere suggesties en dan kunnen er dat zowel van Stegisoft als van Route99 (of andere gebruikers) zijn. Niemand heeft op PCH het alleenrecht om suggesties aan te brengen (met uitzondering van topics die iets te maken hebben met het specifieke werk van malwarebestrijding).

 

Door elkaar uitvoeren van verschillende opties is ook niet de methode om een probleem aan te pakken, want zo heeft niemand nog een deftig overzicht over wat er gebeurt en wat er de specifieke gevolgen van zijn. En dat geldt zowel voor TS RKN, als voor alle helpers die suggesties plaatsen. Het heeft weinig zin om ondertussen elkaar in open forum te bestrijden met (niet altijd gepaste) opmerkingen .... daar wordt niemand beter van.

 

Zou het lukken om nu even met de laatste opmerkingen van Route99 voort te gaan ? Of is dat een optie die je als TS (RKN) volkomen uitsluit ? Dan weten we allen samen wat de huidige stand van zaken is en kunnen alle partijen daaruit hun conclusies trekken.

 

Groeten,

 

KAPE (beheerder PCH)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle opties van Route66 werden nagegaan en hebben niet gewerkt. Ook de USB-kabel, terwijl in de handleiding van de machine staat dat een USB-kabel niet werkt bij scannen.  Iedereen kan dit nalezen. Handleidingen staan op Canon.be. Doch hebben we dit uitgetest en dit werkt inderdaad niet...

Daarom denken we dat we thans aan een volgende stap toe zijn.

Zijn kijken reikhalzend uit naar deze volgende stap.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, maar ook dit is een resultaat! Helaas weer een pagina erbij zonder een goed resultaat. It's a fact of life.

Zal nog eens door eerdere pagina's gaan  en wat nu extra bekend is met een andere bril kijken.

 

Het blijft nog handig een link van de andere handleiding te hebben... er staat bij mijn handleiding immers bij:

 

Quote

Dit is een volledige gebruikershandleiding met alle essentiële informatie over uw product.

 

Hoe duidelijk lijkt dit wel niet....

Als dat niet zo volledig is als men beweert, dan ben ik wel benieuwd hoe een andere handleiding dan wel heet... 

 

Ik heb dus een andere NL-handleiding met de naam  iRC1028_Series_User_Guide gebruikt, maar ik kom op Canon.be exact dezelfde handleiding tegen als die van de link die ik eerder vermeld heb.

https://www.canon.nl/support/products/imagerunner/imagerunner-c1028if.aspx?type=manuals&manualid=tcm:16-1624806

of korter https://www.canon.nl/support/products/imagerunner/imagerunner-c1028if.aspx?type=manuals&

Naam bestand:  iRC1028_Series_User_Guide_NL.zip

op de BE-site:

https://nl.canon.be/support/products/imagerunner/imagerunner-c1028if.aspx?type=manuals&language=

Naam bestand iRC1028_Series_User_Guide_NL (1).zip

Aan de extra  (1) kun je zien dat het om het zelfde bestand gaat op beide sites. Ze zijn ook even groot, zie plaatje.

zip.JPG

 

Gebruikershandleiding (HTML)

Omschrijving

Dit is een volledige gebruikershandleiding met alle essentiële informatie over uw product.

File versie

1.0

Release datum

31 december 2012

Ta(a)l(en)

Nederlands

 

 

 

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, RKN zei:

Alle opties van Route66 werden nagegaan en hebben niet gewerkt. Ook de USB-kabel, terwijl in de handleiding van de machine staat dat een USB-kabel niet werkt bij scannen.  Iedereen kan dit nalezen. Handleidingen staan op Canon.be. Doch hebben we dit uitgetest en dit werkt inderdaad niet...

Daarom denken we dat we thans aan een volgende stap toe zijn.

Zijn kijken reikhalzend uit naar deze volgende stap.

Perfect ... dat is een duidelijk standpunt over wat er gebeurd is en wat niet lukt. Dan ben je inderdaad aan iets anders toe. Er is inmiddels een nieuwe reactie gepost ... maar dat zijn eerder vragen dan oplossingen. Voor de duidelijkheid kan je die misschien nog beantwoorden, maar dan heb ik er alle begrip voor dat je uitkijkt naar een volgende stap. Vraag blijft vanwaar die dan kan komen ? Want gezien de historiek van dit probleem is er al héél wat - zonder succes, helaas - geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit betreffen inderdaad de originele handleidingen te verkrijgen via de website van Canon, zoals ik reeds herhaaldelijk heb gesteld in vorige berichten.

 

Deze handleidingen zijn mij dus algemeen bekend!

 

Dit is dus niets nieuw voor mij.

 

Hiermede werden de vragen van Route99 dan ook beantwoord.

 

Maar nu. Het probleem is natuurlijk nog steeds niet opgelost. Ik had sterk de indruk van Stegisoft goed bezig was. Ook een man met een enorme bagage aan IT-kennis. Wenselijk zou dus zijn dat hij verder gaat... Het zou natuurlijk een enorm verlies zijn voor dit forum mocht hij nu, na deze laatste interventies, wegblijven.

 

Ik zie de verdere berichten af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn handleiding met link en schermafdruk staat niets over het niet met USB kunnen werken... 

Maar laten we dat nu even zitten, ook al is het maar deels beantwoord. Ik ga het vast vinden waar het wel staat, maar een ding zieker niet in die gezipte info....

 

Verder: immers er is een netwerk waarmee gescand wordt. Mijn hoop was om het eerst via USB werkend te krijgen zonder netwerk complicaties. Dat lijkt dus niet te gaan.

 

Welke versie 2.x  wordt er van  Color Network ScanGear gebruikt?

Met R-muis op de exe daarvan kunt u bij de eigenschappen tabs dat ontdekken.

Dat u versie 2 gebruikt is te zien op de plaatjes welke echter niet. 

 

Bij een ander programma ziet zoiets eruit als

RunAsAdmin_005.gif

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even terug naar:

Op 1/25/2018 om 23:30, RKN zei:

Thans heeft de pc een vast IP-adres...

 

Hoe maken we nu de scanner actief?

Staat de scanner zelf uberhaupt wel op actief?

Dus op het apparaat zelf..?

Ik vond nl dit in de handleiding van de Network ScanGear.

Kon het niet terug vinden op alle paginas of het gedaan was en dit lijkt me wel essentieel.

 

Quote

 


Switching the Scanner Online and Offline

To start the Network ScanGear driver and scan, first you must switch the scanner online. Switching the scanner online enables communication with other devices on the network, and allows the scanner to receive data from the computer. After scanning over the network, disconnect the scanner from the network by switching it offline in order to use other functions. For details about the procedure for switching the scanner online and offline, refer to the manuals provided with your printer.

 

Met deze info ben ik weer in "mijn" handleiding gaan zoeken, met noemt deze de e-manual ofwel e-handleiding en staat ook op uw CD of u kunt hem downloaden bij Canon.be bij de link die ik gegeven heb..

 

Bij mij stond de verdere info dus in:

file:///C:/Users/Route99e/Downloads/iRC1028_Series_User_Guide_NL/nld_imageRUNNERC1028_Manual/contents/scan-nsg_004a/func.html

En we kunnen weer in het onze taal verder....

Quote
Overzicht van scannerfuncties
 
ik beperk me even tot 
Is dat gebeurd?
Hoe is het anders gebeurd?
Geldt het ook voor de ze printer/scanner?
Gezien onderstaande handleiding wel.?
 
Quote
De scanner online zetten (Netwerkscan)

 

Terug naar overzicht

Wanneer u de scanner online zet, kan deze communiceren met andere apparaten in het netwerk en gegevens van de computer ontvangen.
Voer de volgende procedure uit om de scanner online te zetten.

 

 

Opmerking

 

 
 
  • Als <Automatisch online> is ingesteld op <Aan> wordt het apparaat automatisch online gezet als u <Scan op afstand> selecteert in het scherm Selecteer type opslag. Zie 'Automatisch online' voor meer informatie.

 

 

image.png.f306f25e885dd91eb51bff77b6a93666.png

 

image.png.f306f25e885dd91eb51bff77b6a93666.png

 

 

OK.

Graag uw reactie wat hier de stand van zaken is.

 

 

image.png

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.