Ga naar inhoud

rechter muisknop


vaes

Aanbevolen berichten

Eigenlijk niks abnormaal te zien in de lijst context menu.

Er is wel een toepassing die ik persoonlijk niet zou gebruiken (Advanced SystemCare) maar er zijn mensen die er wel tevreden over zijn en dus laat ik dat maar zo.

 

We gaan wel een andere controle doen.

 

Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande uitgevoerd en "geen schendingen van de integriteit".  Is dit probleem dan daarmee opgelost ??  Ik stel de vraag omdat ik vaststel dat ik nu WEL met de rechter muisknop op "foto's 2017" kan klikken waarbij het gebruikelijke contextmenu verschijnt.  Of is dit eenmalig en/of toevallig ??

 

Nog een opmerking aan porrrelaar : zoals je kan zien in de bijlage, kan ik in dat contextmenu wel degelijk een nieuwe map aanmaken onder "nieuw"....  

 

Illustraties van beide in bijlage.

 

Vaes

 

 

 

CSB logbestand Knipsel.MHT

PCHELPFORUM Doc1.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, vaes zei:

Nog een opmerking aan porrelaar : zoals je kan zien in de bijlage, kan ik in dat contextmenu wel degelijk een nieuwe map aanmaken onder "nieuw"....

Ja, bij een map in de linker kolom (= het navigatievenster) van de Verkenner kan dat wel, maar kun jij dat ook bij een rechtsklik op een map in het grote rechter paneel? Dat kan ik niet en daar dacht ik aan. Er is dus sprake van een misverstand aan mijn kant. Sorry daarvoor.

Ik heb geen idee waarom bij jou het contextmenu nu wel zonder problemen opent. Misschien is een van de invoegtoepassingen (bijvoorbeeld IObit Malware Fighter) onlangs bijgewerkt, waardoor die invoegtoepassing het openen van het contexmenu nu niet meer blokkeert? Of misschien was er eerder een conflict tussen IObit Malware Fighter en je virusscanner Avast. Want die gebruik je samen, zie ik. En dat kan soms problemen opleveren.

 

In ieder geval fijn dat het contextmenu nu wel verschijnt. Houd dat een paar dagen in de gaten en meld dan of het nog steeds in orde is.

En misschien heeft kweezie wabbit er nog wat aan toe te voegen.

 

3 minuten geleden, vaes zei:

Toemaatje.  Bij voorgaande moet ik nog melden dat ik net vandaag een update van Windows 10 gekregen heb (versie 1709).  Kan dat iets te maken hebben met de  oplossing van mijn rechter-muis-probleem ??

Alles is mogelijk, maar dat is nu moeilijk vast te stellen. Zelf denk ik eerder aan een update voor een van de invoegtoepassingen in het contextmenu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Rechtsklik op een map in het grote rechter paneel  :   daar vind ik die map "nieuw" inderdaad NIET terug !   

 

Het probleem met de rechter muisknop hou ik verder in de gaten en bericht er dan wel over.

 

Alvast bedankt voor alle moeite !

 

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, vaes zei:

Bovenstaande uitgevoerd en "geen schendingen van de integriteit".  Is dit probleem dan daarmee opgelost ??  Ik stel de vraag omdat ik vaststel dat ik nu WEL met de rechter muisknop op "foto's 2017" kan klikken waarbij het gebruikelijke contextmenu verschijnt.

Geen schendingen gevonden wil ook zeggen dat er niets werd gewijzigd.

De oplossing zal dus waarschijnlijk niet bij deze scan hebben gelegen maar bij de windows update die werd uitgevoerd of bij een update van een invoegtoepassing zoals porrelaar aangeeft.

 

Hou het in de gaten en geef binnen enkele dagen maar een seintje of het topic mag gesloten worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben nog een antwoord schuldig op voorgaande.  Dat probleem met die rechter muisknop is binnen de kortste keren weergekeerd......  Uitzonderlijk lukt het af en toe wel eens. Ik  gebruikte die rechtermuisknop eigenlijk uitsluitend om een nieuwe map aan te maken  in mijn fotobestand.  Intussen hebben jullie mij daar een andere manier voor geleerd, zodat ik niet direct meer zit te wachten op die rechter muisknop.

 

Vaes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om er zeker van te zijn dat niet een item in het contextmenu dwars ligt, zou je via CCleaner alle items uit het contextmenu kunnen uitschakelen. Let op: Uitschakelen, dus niet klikken op Waarde verwijderen. Dat uitschakelen doe je een voor een: je klikt op een item om dat te selecteren; daarna klik je rechtsboven op de knop Uitschakelen. Dat doe je voor alle items.

 

Nadat alle items in het contextmenu zijn uitgeschakeld, klik je met de rechter muisknop op een willekeurige map of bestand. Opent het contextmenu dan wel? Dan moet een van de items in het contextmenu de schuldige zijn. Het zal dan even tijd kosten om erachter te komen welke dat is:

Schakel een van de items in het contextmenu weer in (voor sommige items, zoals 7-Zip moet je dan zowel Directory als File weer inschakelen, want 7-Zip staat dubbel in die lijst).

Daarna weer een paar keer rechtsklikken op een willekeurige map of bestand. Nog geen problemen? Dan weer een item uit het contextmenu inschakelen. Daar ga je mee door, totdat je opeens weer problemen ondervindt: het contextmenu opent dan niet bij een klik met de rechter muisknop op een map of bestand. Dan heb je de schuldige gevonden: het laatste item dat je hebt ingeschakeld in het contextmenu.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.