Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

kris260862

Windows Live Mail

Aanbevolen berichten

Ik werk met Windows Live mail in Windows 7. Ik ben intensief actief in de wereld van de Dierenbescherming en heb een indrukwekkend archief opgebouwd sinds 2010. Ik heb geen enkele wijziging durven aanbrengen in mijn gebruik de voorbije jaren uit schrik alles kwijt te spelen. Ik neem wekelijks een backup op externe disk maar zie dat sommige mails met .eml kunnen gelezen worden en dat er veel folders zijn met wlmail.fol die ik niet kan openen. Wat moet ik doen om al mijn mails te saven op een externe disk zodat alles terug kan gelezen worden of gerecupereerd in geval van een crash. Ik vind geen duidelijk antwoord op mijn probleem op het internet en het is allemaal zoooo ingewikkeld dat ik amper iets durf uit te proberen. Al mijn archieven mogen absoluut niet verloren gaan want ik zit met duizenden mails.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ter informatie:

Een e-mailprogramma en dat is WLM, is nooit bedoeld om te gebruiken als een 'opslagplaats'  voor e-mailberichten, vooral van jaren en van duizenden e-mailberichten.

Een back-up maken is goed voor noodgevallen, maar ook niet van e-mailberichten van jaren en van duizenden e-mailberichten.

Belangrijke e-mailberichten sla je op als pdf-bestand op de computer en/of externe harde schijf. Op die manier bouw je een 'Archief' van belangrijken zaken.

Dat je wlmail.fol je nu niet kan openen klinkt 'logisch', want die bestanden moeten worden geopend met WLM.

Aangezien WLM sinds 30 juni 2016 niet meer wordt ondersteund door Microsoft voor Microsoft-e-mailadressen zoals: live.com, hotmail.com, msn.com, live.nl, msn.nl, outlook.com & live.com.

Iedereen met zo'n Microsoft-e-mailadres had tussen april - mei 2016 bericht ontvangen om alle berichten te verplaatsen/synchroniseren met outlook.com.

Na 30 juni 2016 kun men WLM nog gebruiken voor niet-Microsoft-e-mailadressen (is Provider e-maiadressen) op eigen risico.

Een oplossing weet ik niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

mails afdrukken als pdf is een prima optie.

mail als mail saven kan echter als volgt: open wlm in half scherm met postvak waaruit je wilt saven open.

open daarnaast in half scherm de verkenner met de map waarin je die mails wilt bewaren.

sleep de gewenste mails van het wlm-venster naar het verkennervenster. daar worden ze met oorspronkelijk onderwerp als naam opgeslagen in .eml formaat, dat op vele wijze te lezen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    6 uren geleden, iEscape zei:

Dat programma wordt niet meer bijgehouden sinds 2010

maar het is er nog steeds dowloadable en TS kan het tenminste gaan proberen ermee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Het probleem is dat enkele mensen die ik ken een paar jaar geleden hun mails hebben verplaatst/gesynchroniseerd en alles kwijt waren. Bovendien heeft niemand het aangedurft, ook geen informatici om aan mijn emails te komen uit schrik alles te verliezen. Bovendien zei men mij dat ik professioneel bezig was en een aangepast systeem moest hebben voor zulke volumes, dat Outlook maar een voldoende capaciteit had en niet gepast is. Ik heb een grondige hekel aan dit alles omdat het zo ingewikkeld is, ik heel veel werk heb 's avons om alle mails te beantwoorden en dan geen tijd heb om twee weken aan een stuk te proberen om een probleem op te lossen. 
    Ik heb begrepen dat mijn mails dus na een computer crash niet meer zullen gerecupereerd worden met mijn huidige back up want met  https://fileinfo.com/extension/fol krijg ik die folders ook niet open.
    Wat moet ik dan gebruiken van systeem bij installatie van een nieuwe PC  voor mijn zwaar emailverkeer ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben het volgende programma voor je tegen gekomen MailStore.

Uitleg 1..

Uitleg 2..

Via Google zijn vele handleidingen en filmpjes er over te vinden, zoals ik zag en zeer belangrijk is dat je er ook een back-up mee kan maken naar een externe schijf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

volg de uitleg van mijn eerdere post, en je hebt een volstrekt overzichtelijke backup (op een interne of externe wat je maar wilt) , die in vrijwel elke mailclient gelezen kan worden.

probeer het op zijn minst eens uit...... simpeler kan het niet, want ook met mailstore ben je gebonden aan een niet-algemeen format.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Goede tip falstring. Wekt geweldig :top:. Behalve dat kun je het bericht ook zonder e-mail cliënt lezen:
    " Verander de extensie om het bestand in een browser te kunnen bekijken. EML-bestanden lijken erg veel op MHTML-bestanden, en als je de bestandsextensie in *.mht verandert, zul je het bestand snel naar een bestandsformaat kunnen converteren dat in Internet Explorer geopend kan worden. Andere webbrowsers kunnen ook MHTML-bestanden openen, maar Internet Explorer is de enige browser die de opmaak correct weergeeft. Met deze methode kun je geen bijlagen downloaden.
    Uit: https://nl.wikihow.com/Een-EML-openen

(Al heb ik onlangs ook alles in Mailstore gezet en heb voldoende back-ups van mijn Thunderbirdfolder)

aangepast door Veng

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.987
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Ulrich Bns
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door jupi
        Hey, op mijn pc met windows 7 kan ik mijn download map map wel zien staan maar ik kan er geen bestand uit openen.
        Wanneer ik een .exe downoad kan ik hem dus ook niet installeren. Naar dit mapje gaan in de verkenner lukt wel.
        Staat dan op C:\Windows\System32\config\systemprofile\Downloads en daar zie ik dus alles staan maar open geeft foutmelding in de trend van systeem kan map niet vinden.
        Downloaden doe ik met chrome als dat iets zou uitmaken maar denk dat zelf niet want ik zie ze wel staan.
        Alvast bedankt voor de hulp!
      • Door Frans van wessel
        Geachte heer Karel ,
        Ik heb wimdows 7 ultimate 64 bits geinstalleerd en Systeem herstel en backup wekt niet.
        Heeft u daar een oplossing voor ?
        Met vriendelijke groet,
        Frans v. Wessel
      • Door velibor67
        Back-up verscheidene malen, maar krijg steeds back-up mislukt ! Foutcode : 0x80070013.
      • Door Ine_13
        Hey, 

mijn broer (met een handicap) had een laptop gekregen, en heeft deze helemaal omzeep geholpen waardoor we genoodzaakt waren om er een nieuwe Windows op te zetten. We hebben er Windows 7 op gezet, maar dit wil nu niet opstarten. Ik geraak wel in het bootmenu en alle andere ‘f-menu’s’. Een nieuwe windows 10 cd wilt ook niet installeren over de Windows 7. Is er een mogelijkheid om windows 7 van de harde schijf te krijgen zonder dat we echt Windows moeten opstarten (want dit lukt niet).
      • Door N1bby
        Hey beste mensen,

Zoals de titel zegt heb ik al even problemen met men ouwe pc die willekeurig vastloopt. Het scherm freezed willekeurig en ik kan niets meer doen buiten de pc te herstarten.
        Soms wilt hij helemaal niet meer opstarten. Enkel in veilige modus lukt het nog om de pc aan de praat te krijgen zonder te crashen.

Er is ook is een berichtje opgekomen bij het opstarten dat er een bleu screen was met code 116. Op het internet vond ik wat informatie dat het met de grafische kaart te maken had.
        Ik heb dan de drivers proberen updaten maar dat heeft helaas niet geholpen.

Ik heb ook een systeemherstel geprobeerd maar dat bracht ook niets op.

Specs : -Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
                   - Core i7 920
                   - Intel x58 chipset
                   - NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
                   - 12 GB ram
                   - 931GB Seagate ST31000528AS ATA Device (SATA)    
                     232GB Western Digital WDC WD2500JD-00HBB0 ATA Device (SATA)    
                     931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA)

Hopelijk kan hij nog hersteld worden. Ik gebruik hem vooral voor muziek te producen en het zou zonde zijn dat ik allemaal mijn werk kwijt ben :/

Dankuwel

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.