Ga naar inhoud
Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Nieuwe Layout
De PC Helpforum heeft een nieuw thema/layout sinds 23 augustus. Meer info.

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

Audass

probleem met Ipad

Aanbevolen berichten

Beste Ipad gebruikers

ik heb een eigenaardige situatie op mijn iPad. Enkele iconen verschijnen zowel op het bureaublad (of scherm) zelf en tevens zijn ze terug te vinden in de grijze balk onderaan. Doe ik een poging om die uit de balk te verwijderen door op de icoon te drukken tot die trilt en er een kruisje in  de linkse bovenhoek verschijnt , dan verdwijnt het programma volledig van de ipad. Er werd mij gezegd dat ik de iPasd eens opnieuw moet opstarten want dat dergelijke  situatie niet mogelijk is. Maar dit gedaan zijnde is de situatie niet veranderd. Ik vind bv de icoon van Apple store tweemaal terug : op het schermblad en in de balk.  Idem voor Google Drive.

Weet iemand water gaande is en hoe ik dit euvel kan verhelpen, aub ?

Mvg

Audass

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Zo te zien heb jij nu iOS 11 (de nieuwste versie van het besturingssysteem voor de iPad).

Die grijze balk onderaan wordt het dock genoemd.

In het dock zie je een grijze verticale streep staan. Links van die streep staan een aantal standaard apps: Berichten, Safari, Muziek, Mail en Bestanden.

Rechts van die grijze streep staan de drie apps die jij het laatst gebruikt hebt. Er is dus een groot verschil tussen apps die aan de linker kant van de grijze streep staan en apps die aan de rechter kant van die streep staan!

Wanneer je aan de linkerkant van die grijze streep een app weg wilt hebben, dan druk je op die app totdat hij gaat trillen. Daarna niet op het kruisje drukken (want dan verwijder je die app), maar die app naar boven vegen. Zorg er wel voor dat je dan op dat beginscherm nog ruimte hebt voor die app. Zoals je weet heb je op een iPad meer startschermen waarop apps staan. Dus kies eerst een scherm waarop nog ruimte voor apps is, voordat je die app naar boven veegt.

In onderstaande afbeelding zie je dat ik aan de linker kant van de streep al verschillende apps eruit heb gehaald. Zojuist heb ik aan de linker kant van de streep de app Bestanden naar boven geveegd:

5a09a4d739f2c-dock_van_iOS_11.jpg_-_Wind

Aan de rechterkant van de verticale grijze streep staan de 3 apps die jij het laatst gebruikt hebt. Mocht je er daar een uit dat overzicht willen verwijderen (ik zou niet weten waarom, maar vooruit...) dan druk je op dat pictogram totdat hij gaat trillen, en dan druk je op het minteken dat bij die app staat.

Maar stel dat je op die manier een app rechts van de streep uit het overzicht gooit, dan zal die app daar weer terugkeren, direct nadat je die app gebruikt hebt.

De rechter kant van het dock (rechts van de grijze streep) past zich dus aan aan jouw activiteiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!