Ga naar inhoud

Schijf vergroten


Rivaoo

Aanbevolen berichten

Ik kan geen updates meer installeren omdat (een deel) van mijn harde schijf vol is.

Ik heb disk 1:

*:System: 100.00 Mb (waarvan 71,50 nog beschikbaar) GPT (EFI system partition)

 *:             128.00 Mb (waarvan 0 nog beschikbaar)        GPT (Reserved partition)    

C:                28.46 Gb (waarvan 0 nog beschikbaar)        GPT (Data partition)

*:              449.00 Mb (waarvan 132,88 nog beschikbaar)GPT (Recovery Partition)

 

Disk 2:                                        

D:Data1     250.00 Gb (waarvan 246.85 nog beschikbaar)GPT (Data Partition)

*:                215.76 Gb (waarvan 215.76 nog beschikbaar)GPT

 

Hoe kan ik geheugen van disk 2 naar disk 1 krijgen?

Ik heb MiniTool Partition Wizard, maar daarmee lukt het mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

da's een kleine systeemschijf, en een redelijk kale w10 neemt al gauw zo'n 20 gb....

je kan beginnen met rechtsklikken in de verkenner op de c: schijf en schijfopruiming laten uitvoeren.

vervolgens: maak op d: mappen aan voor docs, afbeeldingen, muziek, etc

ga in verkenner naar c:\gebruikers\jouwinlognaam

rechtsklik daar op documenten, ga eigenschappen/locatie en kies verplaatsen waarna je de wizard volgt om daarvoor in het vervolg standaard de map op d: in te stellen.

doe dat evenzo voor de andere opslagmappen in je gebruikersmap.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rivaoo zei:

Kan ik de C: schijf ook vergroten ten kosten van de D: schijf?

Neen dat gaat niet.

De C: schijf en de D: schijf zijn fysiek 2 verschillende schijven en dan kan je geen ruimte van de ene naar de andere overbrengen.

 

Je kan wel doen wat falstring voorstelt en je persoonlijke mappen overbrengen naar de D: schijf.

Hoe je dit doet, kan je hier nalezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Rivaoo zei:

*:System: 100.00 Mb (waarvan 71,50 nog beschikbaar) GPT (EFI system partition)

 *:             128.00 Mb (waarvan 0 nog beschikbaar)        GPT (Reserved partition)    

C:                28.46 Gb (waarvan 0 nog beschikbaar)        GPT (Data partition)

*:              449.00 Mb (waarvan 132,88 nog beschikbaar)GPT (Recovery Partition)

 

Disk 2:                                        

D:Data1     250.00 Gb (waarvan 246.85 nog beschikbaar)GPT (Data Partition)

*:                215.76 Gb (waarvan 215.76 nog beschikbaar)GPT

 

Ik denk dat je al zeker de functies van je schijven fout beschrijft. Je spreekt nergens van een OS of Windows partitie.

Die eerste schijf is vermoedelijk een SSD cashe schijf van 32 GB (geweest).

Disk 2 is wellicht een gewone hdd van 500 GB waarvan de de eerste helft je systeem (heeft bevat) bevat. De andere helft (215,76 Gb) is nog leeg en blijkt geen schijfletter te hebben. Deze ruimte is dus nog niet toegewezen.

Ten minste, zo was het oorspronkelijk.

Ik heb echter het vermoeden dat er ooit een clean installatie van Windows is uitgevoerd op die zeer kleine SSD van 32 GB die in oorsprong als cache schijf heeft dienst gedaan.

 

Geef eens het merk en modelnummer van je pc zodat we eens een terugblik kunnen werpen op de fabriekssituatie.

Bepaalde dingen doen me aan een Medion laptop denken, maar dat is niet noodzakelijk het geval.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Rivaoo zei:

Het betreft een  ASUS CN6640

Dat nummer is niet compleet. moet iets zijn in de zin van Asus R515MA-XX1102T

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.