Ga naar inhoud

Fabieksherstel


bernard

Aanbevolen berichten

Even over de mails van Gmail:

Wanneer je mails van Gmail op de ene computer verwijdert, zullen ze ook verwijderd worden van een andere computer. Dat is altijd zo bij Gmail.

Ben je die mails nu definitief kwijt? Nee, dat hoeft niet zo te zijn.

Gebruik de browser (maakt niet uit welke, het mag Internet Explorer zijn of Firefox of Chrome) en log dan in op je Gmail.

Open de prullenbak van Gmail en verplaats dan alle bestanden die je nog wilt bewaren, naar je Inbox.

Die mails zul je dan later ook weer op de andere computers zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb voor de eerste optie gekozen die jij voorstelde .Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows

En inderdaad , hij staat nu op 48%

 

En wat als dit klaar is , moet ik dan de laptop op naam /account van mijn zoon zetten ?

En moet dat dan als administrator ?

 

Dit is natuurlijk helemaal nieuwe kost voor mij , maar wel spannend !

 

En wat de accu betreft , die is al jaren leeg , dus hij hangt lekker aan de stroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de schone installatie voltooid is, dan zal je gevraagd worden om een gebruikersaccount aan te maken. Zo’n eerste account wordt automatisch een account met administrator rechten; dus daar hoef jij je niet bezorgd over te maken.

Microsoft wil graag dat je daarvoor een Microsoft account gaat gebruiken, maar dat is niet verplicht. Je kunt ook aangeven dat je een lokaal account wilt gaan gebruiken.

Wat is het verschil?

Voor een Microsoft account gebruik je het Microsoft account van je zoon (als hij dat heeft). Wanneer je zoon een e-mailadres heeft dat eindigt op @outlook.com of @hotmail.com of @live.nl enz., dan is dat zijn Microsoft account. Het wachtwoord bij dat gebruikersaccount op de HP laptop is dan hetzelfde als het wachtwoord dat bij het e-mailadres van Microsoft hoort.

Je kunt ook aangeven dat je geen Microsoft account hebt of kent. In dat geval maak je een lokaal account aan. Bij een lokaal account ben je helemaal vrij in het kiezen van de gebruikersnaam. Kies dan gewoon de naam van je zoon. Je bent dan ook helemaal vrij in het kiezen van een wachtwoord. Schrijf dat wachtwoord wel op, zodat je het aan je zoon door kunt geven. Hij kan het wachtwoord van een lokaal account altijd zelf wijzigen, mocht hij dat willen.

 

Kapotte accu? Wat toevallig... Ik heb exact dezelfde HP Pavilion dv7-2250ed laptop als jij. Bij mij kapte de accu er na 2 of 3 jaar al mee. Een van de accucellen was plotseling gesneuveld. En inderdaad kun je die laptop dan gewoon blijven gebruiken, als hij maar aan de oplader hangt. Nieuwe accu’s, een dure echte van HP of een goedkopere, maar zwaardere accu van een ander merk, zijn nog wel te koop voor deze laptop, maar dat heb ik er nooit voor over gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschuwing: het kan zijn dat de schone installatie van Windows 10 langere tijd op hetzelfde percentage blijft hangen. Dan niet wanhopen, maar de laptop gewoon aan laten staan en door laten werken. Je mag de installatie zeker niet afbreken!

De processor in deze laptop is niet zo krachtig en daardoor duurt het allemaal wat langer.

Zoals ik al schreef, heb ik exact dezelfde laptop. Ik heb hem wel eens de hele nacht aan moeten laten staan om updates te laten installeren. Toen ik de volgende dag opstond, waren die updates eindelijk voltooid.

 

Ik ga nu naar bed en lees morgen wel of het jou gelukt is.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Windows 10 een DVD versie?

Dan zou ik absoluut aanraden op volledig nieuw te installeren.

Eerst en vooral alle partitie verwijderen en opnieuw aanmaken.

Dat kan je doen met Windows 10 installatie.

Dan heb je een proper lei om mee te werken.

Je kan daarna alle software toevoegen.

Géén driver update installeren want dat doet Windows 10 na een tijdje zelf.

 

Als je dan klaar ben dan kan je een volledig buiten Windows om mer redo backup een perfect backup maken zodat je alles kan terug zetten als dat echt nodig is.

 

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen 

Alles is volgens mij gelukt .

Alleen zie ik als ik de verkenner open , dan staat onder de icoontjes  : recente bestemmingen 

En daar komen toch weer dingen te voorschijn waar ik van had verwacht dat ze verdwenen zouden zijn .

I heb ze net zo lang verwijderd , tot er niets meer tevoorschijn kwam .

Of is daar nog een oplossing voor .

 

En dan is het zo , ik heb er eigenlijk al spijt van dat ik een nieuwe laptop heb gekocht , want de oude is na deze opschoning weer perfect

Misschien een tip voor jullie , voor mensen met vastlopende en trage latops 

Maar ik ga hem vanavond overdragen aan mijn zoon ,en die zal er blij mee zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Good job, Bernard! :top:

16 minuten geleden, bernard zei:

Alleen zie ik als ik de verkenner open , dan staat onder de icoontjes  : recente bestemmingen 

Dat is vreemd. Je zou verwachten dat die geschiedenis gewist zou zijn.

Beweeg de muisaanwijzer (de pijl) naar Snelle toegang. Wanneer je pijl verandert in een handje, klik je met de rechter muisknop.

Er verschijnt dan een contextmenu. Kies in dat contextmenu voor Opties:

 

5a140a7a270b5-2017-11-21_12_10_22-Verken

 

Het venster Mapopties zal dan openen:

 

5a140b1d57a10-2017-11-21_12_07_26-Mapopt

 

Haal onder Privacy beide vinkjes weg. Klik ook op de knop Wissen.

Daarna klik je onderaan in dat venster eerst op de knop Toepassen en tenslotte op OK.

 

Open daarna de mappen Documenten en Afbeeldingen en je andere persoonlijke mappen, zoals Video's en Muziek. Controleer of daar nog bestanden van jou in staan. Zo ja, dan die bestanden verwijderen.

Ik ging er van uit dat die na een schone installatie verdwenen zouden zijn, maar je kunt het beter even nakijken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.