Ga naar inhoud

Fabieksherstel


bernard

Aanbevolen berichten

Dan heb ik nog een andere vraag ,

Op mijn nieuwe laptop kun je de tekst enz , in - en uit zoomen 

Ik vind het prettig kijken op 125 % 

En dat is ook zo geregeld 

 Maar kan ik dat ergens opslaan , want ik moet nu vaak weer opnieuw instellen naar 125 %

Want dan is het weer terug gegaan naar 100%

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog eentje ,Je bent er volgens mij even niet , maar ik gooi het alvast in de groep !

Volgens mij heb ik problemen met het downloaden .O.a Probeer ik Picasa 3 te downloaden , maar dat wl Google niet hebben wordt er gezegd .

Heeft dat met het volgend e( bijlagen ) te maken ?

Zo ja hoe regel ik dit ?

a.PNG

b.PNG

c.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eerst de vraag over de grootte van de letters afhandelen. Als dat klaar is, gaan we verder met je andere vraag over Picasa.

 

Het is mogelijk om voor alle programma's in een keer de letters wat groter te maken. En die verandering is dan ook blijvend.

Ga naar je bureaublad. Klik met de rechter muisknop op een lege plek op je bureaublad en kies dan Beeldscherminstellingen.

Wat staat er dan bij jou onder "De grootte van tekst, apps en andere items wijzigen"?

Wanneer daar nu 100% of 125% staat, dan klik je daarop. Dan krijg je meer keuzes:

 

5a1446e87e553-Schaal_en_lay-out.png

 

Kies nu 1 stap hoger dan wat je had. Had je 100%, dan kies je 125%.

Had je al 125%, dan kies je 150%.

Daarna zul je waarschijnlijk de vraag krijgen om de computer opnieuw op te starten om de veranderingen door te voeren. Doe dat dan ook.

Nadat de computer opnieuw is opgestart, controleer je in verschillende programma's of de letters nu groot genoeg voor jou zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, bernard zei:

Volgens mij heb ik problemen met het downloaden .O.a Probeer ik Picasa 3 te downloaden , maar dat wl Google niet hebben wordt er gezegd .

Heeft dat met het volgend e( bijlagen ) te maken ?

Picasa was een programma van Google. Google ondersteunt Picasa niet meer sinds maart 2016 en Picasa is daarom sinds die datum ook niet meer via de website van Google te downloaden.

De vraag is natuurlijk via welke website jij geprobeerd hebt om Picasa te downloaden.

Op zich is het af te raden om programma's die niet meer bijgewerkt worden door de maker toch te blijven gebruiken.

Wil jij per se toch Picasa blijven gebruiken, dan kun je het downloaden via deze website: http://picasa.nl.downloadastro.com/

Tijdens de installatie niet zo maar op Volgende > Volgende klikken, maar goed opletten bij ieder venster dat er geen extra software wordt geïnstalleerd. Alle extra's uitvinken!

Hier wat info over Picasa: http://www.cursus-fotografie.nl/picasa-downloaden.php

Lees dat even door.

---------------------------------------------------------------------------------

De bijlage die je toonde ging over "Uw instellingen synchroniseren"

Wanneer is dat nuttig? Alleen wanneer je meerdere laptops of desktop pc's hebt. Dan wijzig je op 1 laptop je instellingen en die wijzigingen worden dan ook doorgevoerd op je andere Windows 10 laptops en desktops.

Om synchroniseren van je instellingen mogelijk te maken, moet je op al die computers inloggen met een Microsoft account. Anders lukt het synchroniseren niet.

Wanneer jij slechts 1 computer hebt, dan is synchroniseren zinloos. Je hebt immers geen andere computer om mee te synchroniseren.

 

Zo te zien log jij nu niet in met een Microsoft account, maar heb je een lokaal account aangemaakt, en als naam koos jij gewoon Gebruiker. Het verschil tussen een lokaal account en een Microsoft account heb ik al eerder uitgelegd.

Een lokaal account is voor jou een goede keuze.

Jij hoeft dus niet te klikken op "Uw instellingen synchroniseren". Dat onderdeel is voor jou niet van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschuwing: Ik heb deze website gecontroleerd http://picasa.nl.downloadastro.com/

En ik heb er mijn vraagtekens bij. Je downloadt via die website dit bestand:

 

5a1452ebbd57f-Picasa_downloader.png

 

Zoals je ziet is dat bestand slechts 3,28 MB groot. Dat is dus niet het volledige installatiebestand van Picasa. Ik vermoed dat na een dubbelklik op dat bestand pas het volledige installatiebestand van Picasa wordt opgehaald/gedownload.

Het volledige installatiebestand voor Picasa is namelijk een stuk groter: 13 MB en ziet er zo uit:

 

5a145377bbe94-volledige-Picasa.png

 

Ik heb picasa.exe van downloadastro.com zelf niet uitgevoerd, omdat ik het volledige installatiebestand van Picasa nog in mijn map Downloads heb staan. Ik vind de zaak een beetje stinken. Waarom zou je eerst een downloader van 3,28 MB moeten downloaden om daarmee later een programma van 13 MB te downloaden?

En waarom heet die downloader Bomafobifa Setup? Misschien is het in orde, maar het bevalt mij gewoon niet.

 

Via Bomafobifa worden veel programma's geleverd. Emsisoft, een bekende producent van antivirusprogramma's, vertrouwt dat ook niet. Kijk hier maar eens: https://www.isthisfilesafe.com/product/Bomafobifa_details.aspx

 

Dus wees extra voorzichtig wanneer je Picasa toch wil gaan downloaden via downloadastro.com.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.