Ga naar inhoud

Eudora mail


Sandy53

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik ben hier nieuw.

Ik heb sinds jaren het emailprogramma Eudora.  Welke versie het is weet ik niet?  Ik heb nu een nieuwe PC en de oude mail is op de nieuwe PC geïnstalleerd. Echter ik kan mijn mail niet ontvangen of versturen.  Als ik probeer een mail te versturen dan krijg ik " the connection with the server has been lost. 

 

Voor het instellen van de mail krijg ik de fout "" The mailbox for Imap account "dominant" is not up to date.  Would you like to refresh it now?"" Ook "the server's SSL certifcate was rejected for te following reason "unknowm error".  Do you want to trust in future sessions? ""

 

Bij opzoekwerk op internet blijkt dat de poort voor inkomende mails "993" moet zijn maar dat die standaard op "145" staat.  Ik kan die poort echter nergens wijzigen.  De poort voor uitgaande mails daar staat 587 en dat zou juist zijn. 

Mogelijks (heel waarschijnlijk) heb ik een oude versie van Eudora die ik moet updaten worden maar ook dat weet ik niet hoe het moet? Kan iemand mij helpen waar ik de laatste versie van Eudora kan vinden?

Kan iemand mij ook helpen hoe ik de poort voor inkomende mails moet veranderen (waar?). Telenet kan mij niet helpen.  Ook de PC verkoper kent het programma niet. 

 

met dank

 

Sandy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een backup maken in Eudora

Ik geloof bestand / backup of zo.

Dan hoeft je niks in te stellen in de nieuwe computer want je kan de backup impoteren.

 

Als je het dan nog niet werk zal ik even op mijn laptop kijken hoe je moet instellen voor Telenet.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u. Maar ik heb mijn Eudora op een externe harde schijf gezet en zo overgezet op nieuwe PC. Dat is toch een backup? Maar misschien werkt die oudere versie van Eudora niet met Windows 10 ? Dat krijg ik echter niet als fout. Maar vroeger werkte ik nog met Windows 7. Ik gis maar wat het probleem is? Ik denk dat ik sowieso een nieuwere versie van Eudora moet installeren maar weet niet waar ik die (betrouwbare versie) juist kan vinden? Dank voor antwoord.  Sandy

aangepast door Sandy53
Fout geschreven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Daar ben ik het nog niet helemaal mee eens, zo wie zo is het per programma het ene word beter onderhouden als de ander.
Je weet nooit welk open-source programma op tijd word aangepast want je moet maar net een programmeur hebben die dat wil aanpassen.
Dat is ook met Linux, maar omdat die bekender is word dat eerder uitgevoerd (lees het volgende maar eens door en zo is er nog meer te vinden).

http://www.winmagpro.nl/content/cybersecurity-maand-veilig-gebruikmaken-van-open-source-software

 

Maar als je weet hoe je om moet gaan met open-source komt het wel goed maar voor en TS kan het nog wel eens gevaarlijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de versie van Office die goedkoper te verkrijgen is via https://www.varsio.nl/nl/home/53-office-for-mac-2016-home-business.html geschikt voor Windows 10? 

Er staat dat het een versie is voor een Mac computer? Ik werk met Windows 10 .  Hoeveel kost die dan uiteindelijk?  Mag naar mijn mailadres gestuurd worden.  Er zit daar ook Outlook in, hopelijk is dat veilig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met Windows werkt dient je ook office voor Windows te kopen en dat kan op deze pagina

59 euro is voor 1 pc en per jaar met gratis update.

139 euro is voor 1 pc maar er is geen update naar nieuwer versie bijvoorbeeld office 2019 -> heeft niet alles zoals access of outlook

219.99 is voor 1 pc maar er is geen update naar nieuwer versie bijvoorbeeld office 2019 --> heeft wel alles wat je nodig hebt.

 

Zelf doe ik met 79 euro voor 5 pc per jaar zonder automatische verlenging. Moet je wel instellen in uw account.

Na 1 jaar koop ik op dezelfde manier. Maak niks uit wanneer je de tweede jaar koop en key code invult want je krijgt effectief 2 jaar bij 2 aankopen.

 

Daar ben ik het nog niet helemaal mee eens, zo wie zo is het per programma het ene word beter onderhouden als de ander.

Daar ben ik het nog niet helemaal mee eens, zo wie zo is het per programma het ene word beter onderhouden als de ander.

Dat is gewoon larie want mijn office was 17 jaar onveilig en nu pas ontdekt en dat is betalend versie.

Ook Microsoft kan niet foutloos programmeren.

Trouwens zit in Windows 10 minstens 10% bugfouten hoor en veiligheidsfouten????

Ik zie bij Linux regelmatig update en zelfs meer dan Windows die 1 keer per maand doet en nog fouten maak bij die update.

Duizenden mensen programmeren en toch nog fouten bij update.

Mensen maken fouten of dat nu open-source of Windows of Mac enz. is.

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sandy53 zei:

Is de versie van Office die goedkoper te verkrijgen is via https://www.varsio.nl/nl/home/53-office-for-mac-2016-home-business.html geschikt voor Windows 10? 

Er staat dat het een versie is voor een Mac computer? Ik werk met Windows 10 .  Hoeveel kost die dan uiteindelijk?  Mag naar mijn mailadres gestuurd worden.  Er zit daar ook Outlook in, hopelijk is dat veilig?

Deze moet je hebben: https://www.varsio.nl/nl/home/56-office2016professionalplus.html

Als je interesse- heb kan ik je een code geven krijg je nog 10% korting erover.

Dit is voor één pc en blijft ook voor deze pc, en je krijgt gewoon je updates.

Het is een eenmalig bedrag dus geen jaarlijks bedrag dat je moet betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.