Ga naar inhoud
Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Nieuwe Layout
De PC Helpforum heeft een nieuw thema/layout sinds 23 augustus. Meer info.

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

Yoyo

Nummering fotos

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik gebruik Huawai Y3II smartphone met Android.

Hoe kan ik vermijden dat telkens wanneer ik nieuwe foto's van mijn smartphone download op mijn computer (Windows7) de nummering van die nieuwe foto's start vanaf 001? Dit is echt vervelend want als ik de nieuwe fotos naar een andere map verschuif dan bots ik op dezelfde nummers voor andere reeds opgeslagen foto's, en dan wordt mij gevraagd om te wijzigen enz. Echt niet praktisch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Een mogelijkheid is om die foto's van je smartphone niet op te slaan in een bestaande map op je computer, maar daarvoor eerst een nieuwe map aan te maken. Stel dat je gisteren naar een festival bent geweest en daar een hoop foto's hebt gemaakt, dan maak je op je computer eerst een nieuwe map aan. Die geef je de naam 20171205_Festival. De foto's van je smartphone sleep je dan naar die nieuwe map.

Foto's die je maakt met een smartphone of digitale camera hebben vaak een nietszeggende naam, bijvoorbeeld DSCF5788.JPG.

Daar kun je ook wat aan doen. Nadat je de foto's van je smartphone naar je computer hebt gekopieerd of verplaatst, open je die nieuwe map op je computer.

Met de sneltoetscombinatie Ctrl - A selecteer je alle foto's in 1 keer.

Daarna druk je op functietoets F2. Je kunt meteen een nieuwe naam in gaan typen, bijvoorbeeld 20171205_Festival.

Druk daarna op de Enter toets. Alle foto's hebben dan die nieuwe naam en zijn meteen opeenvolgend genummerd: 20171205_Festival (1).JPG; 20171205_Festival (2).JPG; 20171205_Festival (3).JPG enzovoort.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  • 1 uur terug, porrelaar zei:

Een mogelijkheid is om die foto's van je smartphone niet op te slaan in een bestaande map op je computer, maar daarvoor eerst een nieuwe map aan te maken. Stel dat je gisteren naar een festival bent geweest en daar een hoop foto's hebt gemaakt, dan maak je op je computer eerst een nieuwe map aan. Die geef je de naam 20171205_Festival. De foto's van je smartphone sleep je dan naar die nieuwe map.

Er wordt bij een nieuwe download automatisch een nieuwe map aangemaakt, maar de foto's die erin belanden krijgen dus dezelfde nummers startend vanaf 001 als fotos in andere (voorgaande) mappen. Ik kan dus geen fotos verslepen zonder de naam van de foto te wijzigen.

Uw volgende voorstel biedt wel een oplossing:

1 uur terug, porrelaar zei:

Foto's die je maakt met een smartphone of digitale camera hebben vaak een nietszeggende naam, bijvoorbeeld DSCF5788.JPG.

Daar kun je ook wat aan doen. Nadat je de foto's van je smartphone naar je computer hebt gekopieerd of verplaatst, open je die nieuwe map op je computer.

Met de sneltoetscombinatie Ctrl - A selecteer je alle foto's in 1 keer.

Daarna druk je op functietoets F2. Je kunt meteen een nieuwe naam in gaan typen, bijvoorbeeld 20171205_Festival.

Druk daarna op de Enter toets. Alle foto's hebben dan die nieuwe naam en zijn meteen opeenvolgend genummerd: 20171205_Festival (1).JPG; 20171205_Festival (2).JPG; 20171205_Festival (3).JPG enzovoort.

Waw! Geniaal! Al deze foto's kan ik dan inderdaad zonder probleem naar believen verslepen naar andere mappen!

Hartelijk dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!