Ga naar inhoud

Aanmaken van database collectie op basis van excel file.


ruud

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, route99 zei:

Veld kan ook een hyperlink  zijn, dus alle input lijkt me handig in zo'n geval. 

Theoretisch is alles, zeker als het gestructureerd opgezet is, als data input te gebruiken.

Wel de hyperlinks zitten bij de kolom bijkomende info, ik weet niet of dit je helpt?

 

Formaat is zoals deze, hangt er beetje vanaf eigenlijk waar de info staat op de fles, sommige hebben andere formaten dan de andere.

Belgian 45% Plastic Pierre Chateau.jpg

Belgian EVO 2017.jpg

China mini front label EVO style bottle with top logo without circle in guitar case..jpg

Ashampoo_Snap_zaterdag 16 december 2017_19h50m04s_001_.jpg

Barrelproof 67,4.jpg

Barrelproof second generation 66,8%.jpg

aangepast door ruud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem, kan ik

Quote

de plek voor foto's voorzien

Mag ik dan ongeveer het formaat weten?

Kwestie dat ik geen parkeerplaats voorzie voor 6 rolls roys als jij met één 2 pkaatje komt aankakken.:xd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal zsm een excel file uploaden waarmee je de inhoud van mappen, dus ook foto's, de namen ervan, eenvoudig in hyperlinks omzetten.... 

De root map wordt dan de map waarin het excel bestand staat. Wil je van map veranderen, prima, dan draai je de macro nog eens en dan is alles aangepast.

Lukt dat om een of andere reden achteraf niet meer vervang je het relevante deel met zoek & vervang.

Moet hem ff opzoeken.

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had hem op mijn werk liggen inderdaad, maar vond hem ook nog terug in een email aan een collega om voor haar eea overzichtelijk te maken.

Ik denk dat het zich van zelf wijst, er zit een mini help bij.

Omdat ik hem als tekst-display gebruik (logisch als je een inhoudsopgave wilt maken)  zijn de teksten wel als hypoerlink actief maar je ziet de hyperlink zelf niet (alleen als je er met de muis overheen gaat.

Heb je een map met 800 foto's krijg je dus een lijst van 800 namen van fotos die aanklik naar zijn.

 

Nog te doen: extraheren van de echte hyperlinks naar een andere kolom.

 

Het is so wie so een handige tool.

Als ik tussen de verhuizing en nog wat zaken wat tijd krijg zal ik weer eens in de code duiken...

Bron: Tool was geïnspireerd op een code van Bart Camp (geen weblink meer, te lang geleden).

 

Hyperlinked-inhoudsopgave van mappen op de PC.xls

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij wel. Maar alleen als je er met de muis over heen gaat zoals ik al schreef.

Je moet in excel wel de security zo hebben staan dat alle macros werken, maar dat zou ok moeten zijn anders zou je het resultaat niet zien.

Kijk naar mijn print screen, de mouse over tekst, die moet ik nog extraheren uit de xls file.

Als dat lukt zou die hyperlink imho ook in Access moeten werken.

 

Een plaatje zegt hopelijk meer dan een heel verhaal..

 

excel-1.jpg.ca7929e9c09bb6a1e8f625dd5fc1588f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat route 99 bezig was met excel, heb ik me wat uitgeleefd met access.

Ik heb er een portable progje van gemaakt. (met access als database, maakt niet uit welke versie)

Uitleg, in de link, kan je een zipje downloaden. (te groot om hier te posten)

Zipje uitpakken.

Dan ga je een mapje vinden met alle vlaggen, en een mapje met een paar vb foto's en de access database en de toepassing. (progje)

Als éérste opmerking uw foto's moet je allemaal verkleinen naar ongeveer mijn vb foto's. (of stuur de fotomap naar mij, in om en bij de 10 minuten ben ik er mee klaar)

Met foto's van 3000 x ... pixels zal alles in de soep lopen.

Uw volledig excel bestand is nu in het access bestand te vinden. (798 records).

Je hoeft access niet te openen om met het progje te werken.

Je hoeft alleen access te openen als er een nieuwe proof of vol% of bottletype of content bijkomt. Diegene die in je excelbestand zaten zitten ook in het access bestand.

(gewoon manueel invullen in de juiste tabellen)

Het is wel een goede gewoonte om regelmatig het access bestand te open en -> bestand -> comprimeren en herstellen uit te voeren.

Wat betreft de toepassing, gewoon openen, dan krijg je een openingsscherm met the good old Jack (ongeveer uw vb plaatje)

Ik heb de eerste vijf zowat ingevuld als voorbeeld, de foto's zullen wel niet kloppen , ik was ondertussen al zo zat van al die Jack Daniel's :xd:

Als je onderaan in de lijst klikt kan je dat record aanpassen, wissen etc. de mogelijkheden kan je zien in het vakje met de pijltjes. (als je op een van de pijltjes gaat staan krijg je een hint wat het pijltje doet)

Om een fles of een vlag toe te voegen, rechtse muisklik, je krijgt ook een hint.

Dit is een portable progje, als je liever een echt installatiebestand hebt, geen probleem.

Als je al een aantal zaken in de database hebt gezet en je wilt iets aan het progje veranderen , geen probleem, ik pas dat wel aan, de database blijft dezelfde.

:D ik kreeg net je postje in mijn mailbox.

Quote

misschien eenvoudiger voor mij?

 

https://we.tl/EPBUTqbzVK

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.