Ga naar inhoud

Gloednieuwe laptop aankopen, welke en waar?


kristof28

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden, droske zei:

Laat ons, zodra je hem hebt, eens weten wat je eerste indrukken zijn.

Ikzelf twijfel er niet aan dat die zeer positief zijn, maar de lezers horen het ook eens graag van iemand anders hé.

Dat zal ik zeker doen.

Ik hoop dat deze voor vrijdag toekomt. Want vrijdag vertrek ik op reis voor 15 dagen naar Spanje. 

Het is meer een computer voor mijn ma die ik gekocht heb. Na de vakantie zal ook ik mij wat meer kunnen amuseren met die nieuwe laptop. Lol.

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve mensen. Graag nog een laatste vraagje. :-)

 

Sla ik video's en foto's beter op de harde schijf of de SSD kaart?

En als ik iets download laat ik dat dan beter opslaan op de harde schijf of de SSD kaart? En zodus die SSD kaart enkel voor windows 10, het besturingssysteem te gebruiken?

Maar start de pc dan weer niet trager op als ik mijn reis video's op de gewone harde schijf zet? thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Video's, foto's, ..........., plaats je best niet op de SSD als je nog over een andere harde schijf beschikt.

Al wat je download plaats je best NIET op je SSD.

De map "mijn documenten", afbeeldingen,muziek en downloads verplaats je best naar je gewone harde schijf.

Hier lees je er alles over.

 

De SSD schijf gebruik je inderdaad voor Windows 10, het besturingssysteem dus.

 

De PC start op vanaf je SSD als je daarop het besturingssysteem plaatst, het opstarten verloopt dus snel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei oei oei, azo ne cinema. Dat is niets voor mij. 

Ik denk dat ik het zo eenvoudig mogelijk ga proberen te maken. Gewoon die mappen van mijn documenten", afbeeldingen,muziek en downloads knippen en plakken naar de gewone harde schijf. 

En als ik iets download zal ik er op letten dat het naar de gewone harde schijf gaat.

Dus doordat windows van de ssd opstart is er geen vertraging zelf al heb ik een volle gewone harde schijf. Dat is dus eigenlijk het zelfde als een externe schijf die enkel start als je het in het stopcontact steekt of zoals in dit geval als je naar die mappen van de harde schijf doorklikt. Ok

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, droske zei:

Een gewone harde schijf naast je SSD is ook belangrijk. daar verplaats je dan je persoonlijke mappen naartoe (speciale procedure) zodat je harde schijf op snelheid blijft.

;)

 

Zorg dat je persoonlijke data rechtstreeks naar je gewone HDD gaan zonder ze zelf telkens weer te moeten verplaatsen want dan gaat het voordeel dat de SSD aan het opslaan op een HDD verloren. Voortduren opslaan en dan weer verwijderen van bestanden is iets dat een SSD niet zo goed verdraagt. Vandaar ook dat je systeemherstel moet uitschakelen en in plaats daarvan moet gebruik maken van een back-up programma dat op regelmatige basis systeem back-ups maakt die opgeslagen worden op een externe harde schijf of in uw geval zelfs op een afzonderlijke back-up partitie op je interne HDD. Dat laatste werkt iets comfortabeler. Als je al over een externe harde schijf beschik dan kun je van de systeemback-ups die op je interne HDD zijn opgeslagen zo nu en dan eens een back-Up op de externe HDD plaatsen.

Die speciale procedure / instelling waarvan ik sprak is deze: https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

 

aangepast door droske
Aanvulling.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
12 uren geleden, droske zei:

Je laptop is nu ruim 5 maanden in gebruik. Bent u tevreden over uw aankoop?

Ja maar onlangs had ik een probleem die ik hier ook besproken had. Maar dit probleem lijkt niet meer weer te keren. Zodus ben ik wel tevreden 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.