Ga naar inhoud

Windows 10 Powerpoint


Amonra

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Amonra Even niet dubbelklikken op Imagine.pps dat op je eigen pc is opgeslagen, maar 1 x klikken op Imagine.pps in bovenstaande reactie van jouzelf. Dan hoor je een vraag van je browser te krijgen. Ik gebruik zelf Firefox als browser, dus kreeg ik deze vraag van Firefox: "Wat moet Firefox met dit bestand doen?"

En achter "Openen met" staat dan bij mij "Microsoft PowerPoint (standaard)". Wat staat er bij jou in dat venstertje?

 

Hieronder een afbeelding van wat ik te zien krijg:

 

5a327244ed60c-2017-12-14_13_39_22-Window

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, en wat gebeurt er wanneer je dan op Openen klikt?

Krijg je dan weer het venstertje van PowerPoint Mobile, waarin je om een wachtwoord wordt gevraagd?

 

Nog een vraag: met welk programma werden vroeger bij jou die PowerPoint bestanden geopend?

Heb jij een versie van Microsoft Office op je pc staan? Zo ja, welke versie? Om dat te controleren, klik je op Start > Instellingen > Apps. Staat er een versie van Microsoft Office in die lijst?

 

Het kan ook zijn dat jij alleen de gratis PowerPoint viewer op je pc hebt staan. Daarmee kun je pps bestanden alleen bekijken, maar niet zelf maken of wijzigen. Die gratis PowerPoint viewer werkte prima tot en met Windows 7, maar voor Windows 10 beveelt Microsoft een ander programma aan om gratis PowerPoint shows te kunnen bekijken, namelijk PowerPoint Mobile: https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/powerpoint-mobile/9wzdncrfjb5q.

Ik schreef het al eerder: de app PowerPoint Mobile is gratis te downloaden, maar volgens mij moet je daarvoor wel een Microsoft account hebben. Wanneer je nog geen Microsoft account hebt, kun je dat gratis aanmaken.

-----------------------------------------------------

Naar aanleiding van jouw laatste reactie: Mozilla Thunderbird is geen browser, maar een e-mailprogramma. Firefox is een browser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Amonra zei:

Ja wordt weer om het wachtwoord gevraagd .

vroeger gebruikte ik : PowerPoint viewer

 Staat geen versie van Microsoft Office in die lijst Apps.

 Ik heb Libre Office ge installeerd. 

Maar waarom kan ik de andere PPS wel openen met PowerPoint Mobil en enkele andere niet ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je LibreOffice geïnstalleerd hebt, mag je die gratis PowerPoint viewer verwijderen. Microsoft stopt namelijk binnenkort met de ondersteuning van die gratis PowerPoint viewer:

 

Quote

 

Opmerking: Microsoft PowerPoint Viewer wordt in april 2018 buiten gebruik gesteld. Vanaf dat moment kan Viewer niet meer worden gedownload en ontvangt u geen beveiligingsupdates meer voor het programma. U wordt aangeraden de volgende toepassingen te gebruiken om PowerPoint-bestanden te bekijken:

  • Op pc's met Windows 10 kunt u de gratis toepassing PowerPoint Mobile downloaden in deWindows Store

 

5 minuten geleden, Amonra zei:

Maar waarom kan ik de andere PPS wel openen met PowerPoint Mobil en enkele andere niet ???

De vraag is of die andere .pps bestanden op jouw computer geopend worden met PowerPoint Mobile. Misschien worden die nog wel geopend met de gratis PowerPoint viewer.

Ik zou me er niet druk om maken. Nu je LibreOffice hebt geïnstalleerd, kun je aangeven dat alle pps bestanden voortaan geopend moeten worden met Impress voor presentaties (vergelijkbaar met Microsoft PowerPoint).

Impress is dus een onderdeel van LibreOffice.

 

Dit zijn alle onderdelen (programma's) van LibreOffice:

Het pakket bestaat uit de volgende programma's:

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.