Ga naar inhoud

Windows 10 Powerpoint


Amonra

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden, porrelaar zei:

Nu je LibreOffice geïnstalleerd hebt, mag je die gratis PowerPoint viewer verwijderen. Microsoft stopt namelijk binnenkort met de ondersteuning van die gratis PowerPoint viewer:

 

De vraag is of die andere .pps bestanden op jouw computer geopend worden met PowerPoint Mobile. Misschien worden die nog wel geopend met de gratis PowerPoint viewer.

Ik zou me er niet druk om maken. Nu je LibreOffice hebt geïnstalleerd, kun je aangeven dat alle pps bestanden voortaan geopend moeten worden met Impress voor presentaties (vergelijkbaar met Microsoft PowerPoint).

Impress is dus een onderdeel van LibreOffice.

 

Dit zijn alle onderdelen (programma's) van LibreOffice:

Het pakket bestaat uit de volgende programma's:

gaat ook niet met Impress voor presentaties van Libre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ver klaar je nader want ik snap je bericht niet. 

Ik had het tegen Porrelaar.

Als je Word document had gemaakt kan je vrij goed in Libreoffice bekijken en bewerken.

Bij Access bestanden is dat vrij slechts ondanks het feit dat je via omweg toch kan koppelen kan je toch niet veel mee doen.

Dat wil niet zeggen als je base doet dat het niet goed werkt doch het staat bekend dat men daar niet veel bezig is.

Voor de rest is Libreoffice een prima programma

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn oude PowerPoints die Amonra momenteel niet kan bekijken:

Imagine.pps is gemaakt in juli 2008

Nights in white satin is van augustus 2007

 

En ja, op beide PowerPoint bestanden zit een wachtwoord, maar je hebt dat wachtwoord niet nodig wanneer je die diashows enkel wil bekijken.

Het wachtwoord is alleen nodig wanneer je die diashows zou willen gaan wijzigen/bewerken.

 

Ik heb momenteel op geen van mijn pc's een versie van LibreOffice staan. Wel staat op een van mijn pc's SoftMaker Office, en dat lijkt flink op LibreOffice.

Ik begon niet met het PowerPoint bestand, maar ik startte eerst het programma Presentations van SoftMaker Office (vergelijkbaar met Impress van LibreOffice of met PowerPoint van Microsoft Office).

In de menubalk van Presentations klikte ik op Bestand > Openen, waarna ik bladerde naar Imagine.pps (dat is dus een van de bestanden die Amonra niet kan openen).

Ik kreeg toen onderstaand venstertje in beeld:

 

5a33d331eaf7c-2017-12-15_14_33_49-Voer_a

 

Ik klikte daar op Annuleren, omdat ik niet de behoefte had om het bestand te gaan wijzigen.

Daarna zag ik dit venstertje:

 

5a33d372262b3-2017-12-15_14_34_21-Docume

 

Ik vertaal het maar even heel kort: "U kunt dit bestand alleen bekijken. U kunt wijzigingen niet opslaan."

Ik klik in dat venstertje op OK. Daarna zie ik in het midden de eerste dia, en aan de linkerkant alle dia's in een kolom. Ik wil natuurlijk dat deze pps wordt afgespeeld. Daarvoor klik ik in de menubalk op Diavoorstelling > Diavoorstelling afspelen.


In principe zou deze werkwijze helemaal niet nodig moeten zijn. Na installatie van LibreOffice zou na een dubbelklik op dit bestand de diashow direct automatisch afgespeeld moeten worden.

Ik deed het deze keer zo, omdat ik me afvroeg hoe Grote Woef in dit bericht aan de wachtwoorden was gekomen. Waren die correct? Ik kan jullie vertellen dat dat inderdaad de correcte wachtwoorden zijn waarmee je die twee PowerPoint bestanden zou kunnen gaan bewerken. Knap gevonden van Grote Woef!

 

Maar nogmaals: je hebt die wachtwoorden niet nodig wanneer je die diashows enkel wil afspelen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.