Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Jens Breuer

Automatisch verplaatsen rijen

    Aanbevolen berichten

    Hi,

     

    Ik ben op zoek naar het volgende:

    In mijn file heb ik verschillende tabbladen (per maand) waar problemen worden bijgehouden.

    Deze worden reeds gerangschikt op verschillende zaken (tijd/status/...).

     

    Nu zou ik een nieuw tabblad willen beginnen waar eigenlijk de problemen in moeten komen.
    Zodra de status van een probleem CLOSED is, zou deze bepaalde rij dan automatisch naar de juiste maand moeten gaan. (liefst ook op de juiste tijd)

    Op die manier heb ik 1 werktabblad, en worden de bestaande tabbladen eigenlijk het archief.

     

    Kan iemand mij helpen?
    Ik heb in bijlage een testbestand gevoegd.

     

    Alvast bedankt!

     

    testfile.xlsx

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites


    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        38.988
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      bibo
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door lv
        Hallo,
         
        Ik heb een Excelbestand met meerdere kolommen, in de eerste kolom staat het aantal, in de tweede een artikelnummer, in de andere kolommen staat informatie over dit artikelnummer.
        Ik ben op zoek naar een macro waarbij de dubbelen uit kolom 2 (Artikelnummers) gevonden worden, de aantallen in kolom 1 van deze overeenkomende artikelnummers worden opgeteld en dan op 1 na, de dubbele artikelnummers verwijderd worden.
         
        In mijn tabel zitten afbeeldingen en de volgorde is essentieel, waardoor een draaitabel niet geschikt is (voor zover ik weet). Ik ben zelf niet zo thuis in de macro's en heb nog geen goede macro kunnen ontdekken. 

        Iemand die mij hierbij kan helpen?

         
      • Door Excel dummy
        Ik heb een basis excel-bestand gecreëerd bestaande uit verschillende tabs.
        Per klant zal dit bestand worden aangemaakt. Graag wil ik een "extern dashboard" creëren waar ik bepaalde informatie gegroepeerd kan zien.
        Liefst zou ik dit niet met bvb. een Vlookup formule doen, maar een macro creëren die ervoor zorgt dat deze informatie automatisch wordt opgevraagd op het moment dit document voor een nieuwe klant wordt aangemaakt.
         
        Ik wil het risico vermijden dat een collega of ik vergeet om manueel de vlookup formule toe te voegen en dat de gegroepeerde gegevens niet zouden kloppen. 
         
        Heeft er iemand raad hierbij?
         
        Alvast bedankt!
      • Door Rik123
        Beste lui,
         
        Ik een ander topic heb ik deels een oplossing gevonden voor hetgeen wat ik in Excel wil. Namelijk dat je dubbel kan klikken en de cel automatisch in groen veranderd.
        De code hiervoor is de onderstaande.
         
        Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean) If target.Interior.ColorIndex = xlNone Then target.Interior.ColorIndex = 43 ElseIf target.Interior.ColorIndex = 43 Then target.Interior.ColorIndex = xlNone End If End Sub
         
        Het probleem wat zich voortdoet is dat dit alleen werkt wanneer een cel geen kleur heeft. Weet iemand hoe je deze code kan veranderen zodat je ook een gekleurde cel kan aanpassen naar groen met dubbelklik?
      • Door RuudvanDoorn
        Ik heb dit nog steeds niet gevonden. 
        Ik heb een brief voor de klanten van mijn webshop maatjemeer.nl .
        Nu heb ik op pagina 1 de brief. 
        Op pagina 2 allerlei variabelen die klantafhankelijk worden ingevuld.
        Hoe kan ik permanent instellen dat bij het afdrukken alleen de eerste pagina wordt afgedrukt.
        En ja! Ik begrijp dat ik dat kan aangeven bij de printerdialoog.
        Maar ik wil er niet om hoeven 'denken'.  Gewoon ctrl P en printen maar.
        Het document zelf moet dus aangeven wat geprint moet worden.
        Iemand een idee of oplossing? 
        Misschien is het erg simpel, maar ik krijg het niet gegoogeld
        Bedankt alvast voor de gedane moeite.
         
        Ruud van Doorn
        www.maatjemeer.nl 
      • Door BigTick
        Beste mede excel koningen. Ik wil graag automatisch data uit Excel naar XML exporteer en ook weer importeren. 
        Op internet lees ik hier en daar dat niet met ADD ons kan. Maar ik kan die niet vinden. Ik heb een Excel gemaakt met alle label namen die ik wil hanteren.
        Deze wil ik dan exporteren naar XML. Deze XML gebruik ik dan op locatie en krijg ik iedere 5 minuten weer terug en wil hem dan weer inlezen in XML.
         
        Enige idee welke add on dat is of waar ik iets kan vinden hoe ik dit kan maken?
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.