Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

route99

Tool om alle iso's van Windows 7 legaal downloaden

Aanbevolen berichten

Tool om alle iso's van Windows 7 legaal downloaden, zoals de titel stelt.

Soms ben je de DVD kwijt en heb je de key nog wel.

Heel veel opties die MS aanbood zijn inmiddels verdwenen zoals de Digital River download site.

Was wat aan het surfen en kwam toen de Heidoc tool tegen. 

Helaas zat deze in een vervelende inpak toestand, maar het is me gelukt om alle valkuilen die daar in zaten uit te schakelen of te omzeilen (kwestie van goed lezen waar je moet klikken..).

Het uitgepakt bestand werd zowel door Malawarbyte als Jotti multi virus scanner als veilig beschouwd.

Ik heb een test gedaan en kon probleemloos Windows 7 Pro 32 en 64 bits als iso's downloaden.

Mt Rufus is het eenvoudig op er een bootable USB stick van te maken.

Ten overvloede: Na download uiteraard alleen met een geldige key te gebruiken, anders is het een 30 dagen testversie.

De tool is ook geschikt voor Windows 8.1 en 10 om daarvan de iso te downloaden (voor Windows 10 is er ook de media creation tool makkelijk te vinden)

Windows_ISO_Downloadtool.zip

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

46 minuten geleden, route99 zei:

Tool om alle iso's van Windows 7 legaal downloaden, zoals de titel stelt.

Soms ben je de DVD kwijt en heb je de key nog wel.

Als je over een productsleutel van een niet-OEM versie beschikt kun je Windows 7 nog downloaden via deze Microsoft link: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

De link van route 99 kan interessant zijn voor gebruikers van een OEM versie en dat is de overgrote meerderheid.

Ik ga die tool weldra ook eens testen. Toch al bedankt route99. :top:

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    14

Graag gedaan.
    De MS link kwam ik ook nog tegen maar was ik vergeten erbij te zetten, dus bedankt voor de aanvulling.

Voor wie zich niet zo comfortabel voelt met zo een tool een aantal plaatjes ter ondersteuning.
    De taal van de tool wordt automatisch aangepast (althans onder Windows 10 Pro bij mij)

Windows versie kiezen/downloaden via de aanwijzingen:

win-downloader.jpg

Een Office versie kiezen: werkwijze verder identiek 111-MS-iso-tool-office.thumb.PNG.c352c6f04ae4089e4dae26ac24adb6a3.PNG

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    14

Onze overburen zeggen:The proof of the pudding is in the eating.. :xd:

Dus:

De gedownloade iso op mijn oude Dell D430 (waar nog Win10 opstond, maar eigenlijk is het beter om naar Win7 terug te gaan vanwege de max van 2 GB RAM die de chipset toelaat) gecopied en wat Win10 prachtig kan zonder extra tools: de iso mounten alsof het een DVD-speler is. Dus ik kon de setup.exe direct starten.

Anders moet je de Win7 van USB stick of DVD starten, uiteraard nadat de iso er op de juiste manier erop gezet is (Rufus of brandprogramma).

En ca een uur later draait Windows 7 probleemloos. :-)

Extra:

Je moet de iso na het downloaden wel testen, want via de Heidoc tool krijg je geen MD5 of SHA1 sleutel binnen om de werking/integriteit te checken. 

MD5 was ok, 1f31da20bd2bccddf0a06abf42898f27 en dat komt overeen met een publieke lijst die te vinden is op Pastebin, maar de lijst zit als platte tekst ook bij dit bericht.

Hoe check je de MD5? De tool zit onder in een een zip attached.
    Zorg dat de fciv.exe in dezelfde map staat als de iso anders moet je paden gaan toevoegen.
    Start command line prompt
    fciv.exe Win7_Pro_SP1_Dutch_x32.iso
    als je het in txt bestand wilt hebben type dan:
    fciv.exe Win7_Pro_SP1_Dutch_x32.iso > MD5-W7-Pro-SP1.txt

PS: zo kom je in de iso map, bij mij d:\iso
    command line starten via menu of via "uitvoeren" of via "run"(NL of Engelse versie)
    d:
    cd iso
    en dan dus
    fciv.exe Win7_Pro_SP1_Dutch_x32.iso > MD5-W7-Pro-SP1.txt

Het resultaat moet dan zijn

// File Checksum Integrity Verifier version 2.05.
    //
    1f31da20bd2bccddf0a06abf42898f27 win7_pro_sp1_dutch_x32.iso

Vind je op deze manier de MD5 vast stellen toch te lastig, er zijn ook zgn Gui-versies van, dus als een gewoon Windows programma. Zoek zelf ev en welke je handig vindt en rapporteer eventueel goede ervaringen hier, vooral als het een eenvoudige zgn portable versie is die je niet hoeft te installeren. 

Zelf vind ik het commando zo kort als je alles in dezelfde map zet, dat ik die moeite niet gedaan heb.

https://www.google.nl/search?client=opera&q=gui+tool+md5&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

checksum_iso_-_software-download.microsoft.com.txt

MD5-checken.zip

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Een handig, klein (iets groter dan 1 MB) en eenvoudig programma om de MD5 checksum te controleren is Karen's Hasher; hier te downloaden: https://www.karenware.com/powertools/pthasher

Het screenshot op die website spreekt voor zich. Het programma wordt al 10 jaar niet meer bijgewerkt, maar werkt nog perfect, ook onder Windows 10. Ik maak er altijd gebruik van wanneer ik eens een nieuwe Linux distributie downloadt om die te proberen op een van mijn pc's.

(Het wordt niet meer bijgewerkt, omdat de ontwerper van dit programma, Karen Kenworthy, in 2011 is overleden.)

Mogelijk nadeel: het is geen portable programma; het zal geïnstalleerd worden. Maar die ene MB zit mij niet in de weg... ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.280
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Sjaak Mens
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door bennieboef
        Hallo Allemaal,

Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
        Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

Hier de macro :

Option Explicit

Sub Find_DLD()
        Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
        Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
        Dim sSourcePath As String, currentpath As String
        Dim sDestinationPath As String
        Dim sFileType As String
        Dim sFileType1 As String

Dim bContinue As Boolean

bContinue = True
        iRow = 2

' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
        sSourcePath = "S:"
        sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
        sFileType1 = "prd."

' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
        While bContinue

If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
        Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
        AckTime = 1
        Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
        AckTime, "Hieperdepiep", 0)
        Case 1, -1
        Exit Sub
        End Select
        Else
        ' CHECK IF FILES EXISTS.

If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
        Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
        Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
        Else
        Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
        Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

End If
        End If
        iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
        Wend
        End Sub

Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlage :  bestand met macro.
        Controle dxf + kantprogramma.xlsm
      • Door SAHAT
        Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

Ik zou graag mijn contextmenu willen opschonen (zie bijlagen), alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.
        Zo zou ik bijvoorbeeld graag "Kopiëren naar", "Snelkoppeling maken",  "Verwijderen" en "Op apparaat weergeven" uit mijn file context menu willen halen. Niet alleen de locaties die de pijltjes weergeven, maar de kopjes zelf ook.
        Uit mijn explorer context menu zou ik graag "Delen met" wilen verwijderen.
        Ook, indien mogelijk, dat een nieuw tekstdocument aanmaken (via explorer context menu) niet via "Nieuw --> Tekstdocument" gaat maar dat "Tekstdocument" gewoon in (explorer) contextmenu staat onder de andere opties.

Ik weet bijna zeker dat dit mogelijk is, maar hoe weet ik niet..

• Door JDAV
        Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar sinds ik mijn laptop op mijn stagebedrijf heb gebruikt (met de wifi daar) heb ik dit probleem. Ik probeer de scannen, en krijg dan de melding dat het programma is uitgeschakeld. Hopelijk kunnen jullie helpen en wordt het niet erger. Ik gebruik Windows 8.1, 64.
      • Door gwnAndy
        I am going to build a new pc verry soon, my old pc just has all of the files on one 1T hdd but i want to try an (M.2) ssd. I would like to only have the Windows folder on an ssd but not my other folders in the 'C:' drive letter (users, program files, program files (x86), ...) those i would like to have on an 2T hdd but still being in the same 'C:' drive letter, while i have tried many tutorials i can't find anything appropriate for what i would like to achieve. If you know how ik could achieve this please let me know.

tanks in advance
      • Door Indy De Jong
        Ik heb echt geen idee. 
        Al de methode geprobeerd van regback. Loop alleen al vast bij stap 1

c:\windows\system32\config 
          alleen hier zegt hij ..... path not found
        Bij me windows map op me D schijf is geen config file... geen idee..
        Helluuup!  System restore doet het niet startup settings doen het niet go back to previous version doet het niet en startup repair... naja helemaal niet

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.