Ga naar inhoud

In plaats van Picasa


bernard

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In onderstaande afbeelding heb ik het tekstvak eerst expres te smal gemaakt:

 

5a393e7b59740-2017-12-19_17_26_44-kerstk

 

Daarna zet ik de cursor op de rechter greep (zie de rode pijl). De cursor verandert dan in een zwarte pijl die naar twee kanten wijst. Dan druk ik de linker muisknop in en beweeg ik de muis wat naar rechts, zodat de volledige tekst in 1 regel staat.

Daarna klik ik ergens anders in de afbeelding. Maakt niet uit waar, als je maar buiten het tekstvak klikt. Dan verdwijnt het gestippelde kader rondom de tekst. Ziet je tekst er dan goed uit, dan ga je de afbeelding opslaan. Ziet het er niet goed uit, dan draai je de bewerking terug en begin je overnieuw.

 

Ik heb natuurlijk geen idee wat er precies bij jou fout gaat. Dat zou ik pas zien wanneer ik naast jou zit, maar ik woon niet echt bij jou in de buurt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch , ik vond Picasa 3 toch war gemakkelijker .

Ook met vakantie foto,s versturen naar de kinderen , daar kon ik maar selecteren , en dan op het mail envelopje klikken en klaar .

Maar ik heb begrepen dat Google Picasa niet meer ondersteunt , maar wie het heeft kan het blijven gebruiken ?

Nu heb ik dacht ik in deze discussie toch een link gelezen waar het adres in stond als ik toch terug naar Picasa wilde .

Nu heb ik alle discussies nog weer nagekeken , maar ik kan het niet terug vinden 

Ik heb zelf ook al naar de download mogelijkheden gekeken , maar ik weet niet welke ik moet doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, bernard zei:

Maar ik heb begrepen dat Google Picasa niet meer ondersteunt , maar wie het heeft kan het blijven gebruiken ?

Dat klopt helemaal. Het kan dus minder veilig zijn om Picasa te blijven gebruiken, omdat er nog steeds fouten (gaten in de beveiliging) in het programma gevonden kunnen worden. Deze gaten in de beveiliging zullen niet meer gedicht worden met updates, en aanvallers kunnen daar dan gebruik (misbruik) van maken.

Wanneer jij bereid bent om dat risico te lopen, dan kun je Picasa nog steeds downloaden, installeren en gebruiken.

Ik heb zelf Picasa ook nog op een van mijn pc's staan. Het programma werkt nog prima onder Windows 10.

 

Je moet inderdaad oppassen met websites die dit programma nog ter download aanbieden. Er kunnen malafide (onbetrouwbare) websites bij zijn, waardoor je naast Picasa ook andere ongewenste software binnenhaalt.

Ik heb voor jou gezocht naar een betrouwbare download. Als je Picasa graag weer op je pc wilt hebben, ga je naar deze website: https://vessoft.nl/software/windows/download/picasa

Klik daar op de grote groene downloadknop (trek je niets aan van het krakkemikkige Nederlands op die website ;)):

 

5a3bc74317ab9-2017-12-21_15_37_15-Downlo

 

Het installatiebestand is 13 MB groot. Ik heb dat bestand vergeleken met het installatiebestand dat ik in het verleden op mijn pc had opgeslagen. Deze versie is exact gelijk; er is niet mee geknoeid.

Tevens heb ik dat installatiebestand van Picasa laten controleren door 66 verschillende virusscanners op www.virustotal.com. Dit is de uitslag: https://www.virustotal.com/#/file/482c1a547d8d3aa25ee446d30ea986de63ef8c8d68b8d1109dd3d9b714e73e08/detection

Van de 66 scanners zag alleen de mij onbekende virusscanner Cylance er een bedreiging in. Dat lijkt mij een false positive (= vals alarm).

 

Ik lees wel wat je gaat doen: of je Picasa gaat downloaden en installeren, en of het programma goed werkt op jouw computer.

Tevens ben ik het met je eens dat Picasa een fijn programma is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.