Ga naar inhoud

Laptop abnormaal traag bij opstarten


Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken is mijn laptop (HP, Windows 8.1) plots ontzettend traag geworden in het opstarten. Hiermee bedoel ik 20 à 30 min.

Ik wou graag een Hijack This logje maken, maar ik kan het programma niet meer terugvinden op mijn PC.

Ik vermoed dat het iets met spyware, adware,... te maken heeft.

Kan iemand hierbij helpen, a.u.b.?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

 

HijackThis gebruiken we niet meer  wel de volgende tool:

 

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.

  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Hoelang gebruik je "McAfee"?

 

Gestart vanaf C:\Users\Lien\Downloads\Programma's\PC-Helpforum\Farbar

Sleep FRST vanuit die map naar je bureaublad (zeer belangrijk!)

 

Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.

  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk op de Fix knop

  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

fixlist.txt

 

 

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat klopt  die commando stond in de fix on de pc te laten herstarten.

Neem de tijd voor voor de volgende scanner hij is wel even bezig.

Download de ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.

  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.

  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.

  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.

  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically

  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)

  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.

Na het scannen:

  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.

  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.

  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.

  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er morgen of deze week eens de tijd voor nemen dan, want vanavond gaat dat niet meer lukken.

Gaan er dan bepaalde bestanden verwijderd worden zonder dat ik het weet?

Als er een bepaald bestand (program files ofzo) verwijderd wordt en er daardoor een programma niet meer zou werken, weet ik dat wel graag op voorhand.

 

Bedankt om hiervoor op Kerstdag zoveel tijd vrij te maken.

 

Nog prettig Kerstfeest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ElvisFannetjeh zei:

Ik ga er morgen of deze week eens de tijd voor nemen dan, want vanavond gaat dat niet meer lukken.

Gaan er dan bepaalde bestanden verwijderd worden zonder dat ik het weet?

Als er een bepaald bestand (program files ofzo) verwijderd wordt en er daardoor een programma niet meer zou werken, weet ik dat wel graag op voorhand.

 

Bedankt om hiervoor op Kerstdag zoveel tijd vrij te maken.

 

Nog prettig Kerstfeest.

Vink deze - Clean threats automatically dan niet aan en kijk na wat er verwijderd woord (plaats dan dat logje want ik wil wel  graag weten wat is gevonden).

 

Jij ook nog fijne dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bijlage het bestandje.

 

Meestal worden bestanden van de sims onterecht als virus aanzien.

Moet ik deze dan cleanen of gewoon drukken op do not clean en alleen de bestanden die ik niet meer moet hebben (The Sims 4 Offline en Medieval bv) cleanen?

 

Bestanden zoals Poweriso en Anygamestarter mogen absoluut niet verwijderd worden.

Eset.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Kijk hierover had ik al een vermoeden, ik ben geen politie agent en iedereen moet doen met zijn pc wat hij wil.

Maar hierdoor moet je niet raar kijken dat er allerlei problemen opduiken die wij dan niet kunnen oplossen.

ik zie HackTool.Crack, Crack die Autostart locations creëren waardoor ze steeds op de achtergrond actief en mee moeten opstarten dit vertraagt niet alleen maar is ook gevaarlijk.

Je kan bij de opstarters eens kijken (via msconfig) of je nog items kan uitzetten zodat dat het opstarten minder vertraagt.

Verder kan ik weinig voor je doen want je weet waar de oorzaken meden liggen. Vooral zoals jij zegt dat hij plotseling traag is met opstarten.

 

Dus kijk of het helpt items minder mee oplaten starten en anders moet je er mee leren omgaan zolang jij dit allemaal gebruikt.

Ik weet ook niet hoe oud je pc  is want het kan ook nog je schijf zijn die slechter word.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.