Ga naar inhoud

windows voorbereiden


nine

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, stegisoft zei:

Dag nine,

 

Als uw computer opstart moet je dan paswoord ingeven?

Welke account uw computer heeft maak totaal niks uit.

Als het goed werkt dan laat je zo.

Het is totaal geen belang dat je Lokaal (perfect), Microsoft account (perfect) of Telenet account (perfect) hebt.

Op mijn computer hoef ik zelfs niet aan te melden en dat heb ik liever.

Al die account is echt een flauwe grap van Microsoft.

 

inderdaad stegisoft...ik moet een paswoord ingeven...al doe ik dat liever niet want buiten m'n man die heel af en toe eens

naar de voetbaluitslagen van heist-sportief komt kijken ben ik de enige die er gebruik van maakt...dus als het niet al te

moeilijk is om dat paswoord eraf te halen dan hoor ik dat graag en die accounts...ik ga er me niet druk meer over maken...

 

thx, nine

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

8 minuten geleden, nine zei:

ik ga m'n pogingen ook staken...ook al krijg ik de laatste week en zelfs al iets langer geen bericht meer dat m'n microsoft account niet in orde zou zijn...

Als je geen problemen meer hebt met die mededelingen, des te beter. Dan hoeft u zich daar ook geen zorgen meer om te maken.

 

8 minuten geleden, nine zei:

en ik geef je gelijk dat je je tijd beter aan iets anders besteed...

Dat heb ik niet gezegd en is ook niet mijn bedoeling. We helpen je maar al te graag, maar als u niet begrijpt wat we zeggen en je vragen uit te voeren dan wordt het onbegonnen werk. Maar moet en mag je daar echt niet achter zoeken hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zoek er ook niet meer achter droske...

ik versta het wel wat je bedoeld...

het gaat er gewoon niet in bij mij en dan kan jij dat blijven uitleggen tot je baard de grond raakt...

dus geen nood, we laten het hier bij...

 

en als ik in toekomst problemen heb droske dan zal ik het zeker aankaarten hier...het is niet alles accounts wat de klok slaat hé...

 

nine

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, nine zei:

inderdaad stegisoft...ik moet een paswoord ingeven...al doe ik dat liever niet

 

Dat je telkens verplicht bent om een paswoord in te geven bij het opstarten van Windows 10 kan je uitschakelen als je wil.

Hoe lees je hier.

 

Het verschil in accounts (telenet account -lokaal account- microsoft account)?

 

Het telenet account heb je gekregen door klant te worden bij telenet, waarbij je internet, tv, telefoon kan aankopen of een samengesteld pakket.

Het staat totaal los van jouw besturingssysteem ( in jouw geval Windows 10).

 

2018-01-04_19h18_03.thumb.png.02277dc0083c54f0c812d5ef458888ff.png


 

2018-01-04_19h18_21.png.fe48533d9e2e36f818660cb5a99d5c12.png

 

Omdat je klant bent bij Telenet krijg je ook een standaard e-mail adres aangeboden dat eindigt op ........@telenet.be.

Dat e-mailadres kan je ook gebruiken om je te registreren op allerhande webwinkels en andere sites waar je moet inloggen zoals op deze site (PCH).

Je kan trouwens zelf nog meerdere e-mailadressen aanmaken op de website van Telenet via de functie "mijn telenet".

 

2018-01-04_19h31_35.thumb.png.ce97bb78c09f1683009d89f3ce5dd390.png

 

 

Tot zover jouw telenet account dat dus volledig los staat van alle andere accounts voor andere diensten.

 

Dan heb je het besturingssysteem Windows 10 waarin je een lokaal of Microsoft account kan aanmaken.

 

Kies je voor lokaal account dan moet je een gebruikersnaam (bijvoorbeeld nine) opgeven. Dan wordt gevraagd om een wachtwoord (willekeurig te kiezen) op te geven. Eenmaal de gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven is jouw lokaal account actief.

 

Kies je voor een Microsoft account moet je je eerst registeren bij Microsoft waar je dus een Microsoft account (totaal niks met telenet te maken) gaat aanmaken.

Om dat account te kunnen maken moet je een aantal gegevens invullen en dus ook een e-mailadres. je kan daarvoor een nieuw e-mailadres aanmaken tijdens je aanvraag dat zal dan bijvoorbeeld eindigen op .....@outlook.com. Wil je liever een bestaand e-mailadres gebruiken....dat kan ook. Dus jij had toen gekozen voor jouw ......@telenet.be e-mailadres maar het mag ook een skynet.be of gmail.com of ander zijn.

 

Wat zijn de voordelen van een Microsoft account ten op zichte van een lokaal account?

Kort samengevat in een afbeelding hieronder de functies via een Microsoft account:

 

2018-01-04_20h03_34.thumb.png.82b2a7ac3d8ded1b954f983991149100.png

 

Heb je daar geen behoefte aan kies je best voor een lokaal account.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie, bedankt om zoveel moeite te doen...ik heb het opgeslagen maar snappen doe ik het nog altijd niet...ik zie het gewoon niet...tja, ben maar een leek hé...bedankt voor de tip hoe ik het ww. kan uitzetten...wat de accounts betreft...laten voor wat het is, ik gebruik de pc om psp te doen...anders niks tenzij op facebook wat plezante spelletjes te doen...dus ja...

 

liefs, nine

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.