Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


    Aanbevolen berichten

    Hoi,

     

    Mijn laptop is redelijk traag geworden bij het opstarten en ook bij het surfen, is al even geleden dat er naar gekeken is.

    kunnen jullie misschien eens kijken?

     

    Alvast bedankt

     

    Gr.

    Anja

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

    Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

     

    Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

    • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
    • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

    Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Verwijder ProductivityBoss Internet Explorer Toolbar via configuratiescherm - programma's

    Dit programma heb je nergens voor nodig en het vormt een veiligheidsrisico.

     

    We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

    Verplaats het bestand FRST64.exe van de map downloads naar je bureaublad.

    • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

    fixlist.txt

    • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk op de Fixen knop.
    • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

     

    Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

    Hoi,

     

    1.

    Verwijder ProductivityBoss Internet Explorer Toolbar via configuratiescherm - programma's

    Dit programma heb je nergens voor nodig en het vormt een veiligheidsrisico → Ik krijg het programma niet verwijderd.

    Zie de bijlage

     

    2.

    Bijgaand het logje

     

    groetjes

    Anja

    printscreen.docx

    Fixlog.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Heb je missschien eerst de fix met FRST gedaan en daarna geprobeerd de toolbar te verwijderen?

     

    Download AdwCleaner by Xplode en plaats het bestand op je bureaublad.

    Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

    De download start automatisch na enkele seconden.

    • Sluit alle openstaande vensters.
    • Rechtsklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik op Scan (Engelse en Nederlandstalige versie)
    • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Opruimen (Nederlandstalige versie)
    • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

    Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

    Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

     

    Logbestand plaatsen

    • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    AdwCleaner heeft ook nog een en ander opgeruimd waaronder die ProductivityBoss Internet Explorer Toolbar.

     

    Download CCleaner (als je het nog niet hebt). Installeer het (Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit !!!) en start CCleaner op.

     

    Klik in de linkse kolom op “Register” en vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

    Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

    Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

    Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

    Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

     

    Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

     

    Herstart hierna de laptop.

    Gaat het al wat sneller?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

    hallo,

     

    twee keer CC Cleaner laten lopen. CC Cleaner vindt geen problemen meer.

    Back ups zijn opgeslagen.

     

    laptop is idd sneller geworden.

     

    Bedankt Zover.

     

    gr.

    Anja

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    17 uren geleden, Anja1960 zei:

    Laptop is idd sneller geworden.

    Dat is al goed nieuws.

     

    Kan je (ter controle) nieuwe logjes maken met FRST.

    Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

    • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
    • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.127
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      Thibo.a3
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door rev1980
        PC geeft popup van bitdefender ,terwijl ik het programma nooit heb geinstalleerd, Elke opstart weer.

      • Door IDEFIX
        Bij het opstarten van mijn PC verschijnt er in en korte flits een zwart vakje op mijn bureaublad. Het gaat zo snel dat ik onmogelijk kan zien wat het is. Ken iemand dit?
      • Door Vin
        Goedendag.
         
        Gisteren was ik een youtube video aan het bekijken, waarna ik door de reacties scrollde en een reactie zag van iemand met de tekst "free gift card" met een link erbij. Ik vertrouwde het niet direct, maar zag dat de reactie 133 upvotes had gekregen en reacties op het bericht meldden dat het werkte. Stom dat ik ben, toch op de link geklikt, gekozen voor een ebay gift card, waarna ik een balkje vol zag lopen met de boodschap "connecting". Toen het balkje op ongeveer 20% vol zat toch de website weggeklikt omdat ik het niet vertrouwde. Ik vrees dat het toen al te laat was. Enkele minuten later begon internet te haperen, maar na een connectie test bleek internet goed te zijn en lag de oorzaak dus ergens anders. Tevergeefs probeerde ik nog een scan met AVG anti-virus programma te doen, maar op 5% bleef deze hangen en toen heb ik de uitknop ingehouden tot mijn laptop uit ging. Hierna startte deze niet meer op:
         
        Ik kan nog wel bij de BIOS, maar zodra dat venster voorbij is knippert links bovenin een liggend streepje (welke normaal na enkele seconde wordt opgevolgd door het opstarten van windows, maar nu dus niet meer) en verdwijnt deze na een tijdje. Dit wordt gevolgd door een volledig zwart scherm, wat weer gevolgd wordt door een paar harde piepen (vergelijkbaar met de enkele piep als de pc aangaat) achter elkaar. Zodra de piepen ophouden staat er "Windows failed to start. Insert windows installation disc and restart your computer".
         
        Op mijn laptop staat windows 7 home premium geinstalleerd (het betreft een acer aspire 5750g). Ik had toevallig een windows 8.1 installatie cd liggen, en geprobeerd de bios te veranderen met prioriteit op de disc-drive met dus de windows 8 cd, en via daar een systeemherstel te doen. Echter na het kiezen voor systeemherstel staat er iets dat ik een versie moet kiezen en opnieuw moet opstarten, maar die optie verschijnt natuurlijk niet en wordt deze hele "loop" herhaald. Hierna gekeken voor een recovery via USB, maar bij het invoeren van mijn productcode op de microsoft website voor de download kreeg ik de melding dat het een OEM versie betreft en ik contact op moest nemen met de fabrikant van de laptop. Na wat verder zoeken kwam ik uit op de disc-to-disc recovery van Acer (welke wél toegankelijk is), echter staan er een hoop foto's en documenten nog op de laptop die ik niet kwijt wil. Bij de erecovery management van acer krijg ik de keuze uit een volledige fabrieksherstel (met dus verlies van al mijn documenten etc), óf een herstel van het besturingssysteem waarbij al mijn bestanden op C/:backup worden gezet met de tekst erbij: This does not affect virusses or malware. Die laatste optie heb ik dus (denk ik) niks aan.
         
        Ik heb zelf het idee dat het falen van de HDD een gevolg is van de link die ik aan heb geklikt, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik hoop dat iemand hier mij erbij kan helpen.
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.