Ga naar inhoud

Zelf startende usb-stick en opslag


J.J

Aanbevolen berichten

Héé ja,,, ik heb nog een vraag we hebben dus een nieuwe laptop, en wil graag een USB stik met aardig wat ruimte gebruiken als de laptop vast is gelopen en niet meer op te starten is, in nood kan ik dan de USB in het toestel doen en de laptop op nieuw met software voor zien, zodat wij weer de nieuwe software op de harde schijf hebben.

Maar als het mogelijk is ook de opslag op de USB willen hebben, zo houd ik ook zo veel mogelijk de harde schijf schoon.

Ik wil nog wel eens het onmogelijke, maar hoop dat het mogelijk is.

 

Ik zie uit naar de reactie.

 

Mhg,

J.J

Gegevens USB 3.0 

SanDisk

Ultra Flair

Transfer a full-length movie in less than  secondes

Keep private files private

128 GB Speed up to 150 MB/s**

UP TO  15X FASTER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor alle duidelijkheid:

begrijp ik je goed, dat jij iets wil hebben (op usb) voor het geval je computer het begeeft en niet meer op een normale wijze te benaderen is?

 

Of: praten we hier over het maken van een kloon/backup van je systeemschijf op een usb-stick ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik schijn een onmogelijke vraag te hebben gesteld er komt maar geen antwoord op.:thankyou-bor:

Ik kan me voorstellen met de jaarwisseling dat men wel wat anders aan het hooft heeft.

Mvg,

J.J

aangepast door J.J
Moest nog even wat toevoegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-12-2017 om 05:06, J.J zei:

wil graag een USB stik met aardig wat ruimte gebruiken als de laptop vast is gelopen en niet meer op te starten is, in nood kan ik dan de USB in het toestel doen en de laptop op nieuw met software voor zien, zodat wij weer de nieuwe software op de harde schijf hebben.

 

 

Op 30-12-2017 om 05:06, J.J zei:

 

Maar als het mogelijk is ook de opslag op de USB willen hebben, zo houd ik ook zo veel mogelijk de harde schijf schoon.

 

Als ik het goed begrijp wil je die stick voor 2 doelen gebruiken:

 

  1. Een opstartbare stick waarmee je Windows terug kan plaatsen zoals de dag van de installatie van Windows met de geïnstalleerde software.
  2. Op die zelfde stick je eigen persoonlijke bestanden opslaan zoals documenten, foto's, film,.......... in plaats van op je harde schijf en die telkens op die stick verwijderen en aanpassen.

 

Ik vrees dat zoiets niet mogelijk is omdat die stick speciaal aangemaakt wordt zodat die opstartbaar is zonder eerst in Windows te moeten komen.

Maar heb het zelf nog nooit getest, misschien toch iemand die het tegendeel kan beweren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, clarkie zei:

Ik vrees dat zoiets niet mogelijk is omdat die stick speciaal aangemaakt wordt zodat die opstartbaar is zonder eerst in Windows te moeten komen

Als je een bootstick maakt en dààrna er je eigen bestanden op zet, dan lukt het en blijven ze staan

Als je eerst je bestanden erop zet en dan de bootstick aanmaakt, worden alle bestanden die erop staan eerst gewist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wat passer zegt.

 

Ik vind het echter een vreemde manier van werken.

Waarom niet gewoon met een externe harde schijf werken om back-ups op te slaan? Kost per GB opslagruimte veel minder en is betrouwbaarder dan een USB-stick.

Wel is het verstandig om een herstel USB-stick te maken van je Windows. Zo een stick is handig om herstellingen op het bestaande systeem uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 13-2-2018 om 19:12, clarkie zei:

 

 

Als ik het goed begrijp wil je die stick voor 2 doelen gebruiken:

 

  1. Een opstartbare stick waarmee je Windows terug kan plaatsen zoals de dag van de installatie van Windows met de geïnstalleerde software.
  2. Op die zelfde stick je eigen persoonlijke bestanden opslaan zoals documenten, foto's, film,.......... in plaats van op je harde schijf en die telkens op die stick verwijderen en aanpassen.

 

Ik vrees dat zoiets niet mogelijk is omdat die stick speciaal aangemaakt wordt zodat die opstartbaar is zonder eerst in Windows te moeten komen.

Maar heb het zelf nog nooit getest, misschien toch iemand die het tegendeel kan beweren.

Hartelijk dank voor je reactie clarkie, wij zie uit naar iemand die ons wel kan helpen, ik neem aan dat op dit forum juist wel iemand zit die ons wel kan helpen daarom hebben we ons hier ook aan gemeld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, J.J zei:

... wij zie uit naar iemand die ons wel kan helpen, ik neem aan dat op dit forum juist wel iemand zit die ons wel kan helpen daarom hebben we ons hier ook aan gemeld.

Het antwoord op je vraag werd gegeven door passer.

Op 13/2/2018 om 20:24, Passer zei:

Als je een bootstick maakt en dààrna er je eigen bestanden op zet, dan lukt het en blijven ze staan

Als je eerst je bestanden erop zet en dan de bootstick aanmaakt, worden alle bestanden die erop staan eerst gewist.

 

Wat jij wil doen met de usb stick is eigenlijk niet de gebruikelijke gang van zaken en daarom stellen wij bijkomende vragen of geven we tips hoe het beter kan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste mensen fijn dat jullie ons willen helpen,

 

Wij hebben dus een nieuw laptop, zonder een cd-romspeler, dus installatie cd zouden we toch niets aan hebben.

Wij willen ons veilig stellen mocht er iets gebeuren, daar door kwam ik op de vraagstelling.

Als jullie een betere oplossing weten staan we daar geheel open voor.

Misschien was de USB-geheugen stik niet zo'n goed idee.

 

We zien uit naar jullie adviezen.

 

Mhg,

J.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.