Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

J.J

Zelf startende usb-stick en opslag

Aanbevolen berichten

Héé ja,,, ik heb nog een vraag we hebben dus een nieuwe laptop, en wil graag een USB stik met aardig wat ruimte gebruiken als de laptop vast is gelopen en niet meer op te starten is, in nood kan ik dan de USB in het toestel doen en de laptop op nieuw met software voor zien, zodat wij weer de nieuwe software op de harde schijf hebben.

Maar als het mogelijk is ook de opslag op de USB willen hebben, zo houd ik ook zo veel mogelijk de harde schijf schoon.

Ik wil nog wel eens het onmogelijke, maar hoop dat het mogelijk is.

Ik zie uit naar de reactie.

Mhg,

J.J

Gegevens USB 3.0 

SanDisk

Ultra Flair

Transfer a full-length movie in less than  secondes

Keep private files private

128 GB Speed up to 150 MB/s**

UP TO  15X FASTER

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Even voor alle duidelijkheid:

begrijp ik je goed, dat jij iets wil hebben (op usb) voor het geval je computer het begeeft en niet meer op een normale wijze te benaderen is?

Of: praten we hier over het maken van een kloon/backup van je systeemschijf op een usb-stick ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  • Ik schijn een onmogelijke vraag te hebben gesteld er komt maar geen antwoord op.:thankyou-bor:

Ik kan me voorstellen met de jaarwisseling dat men wel wat anders aan het hooft heeft.

Mvg,

J.J

aangepast door J.J
    Moest nog even wat toevoegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Op 30-12-2017 om 05:06, J.J zei:

wil graag een USB stik met aardig wat ruimte gebruiken als de laptop vast is gelopen en niet meer op te starten is, in nood kan ik dan de USB in het toestel doen en de laptop op nieuw met software voor zien, zodat wij weer de nieuwe software op de harde schijf hebben.

Op 30-12-2017 om 05:06, J.J zei:

Maar als het mogelijk is ook de opslag op de USB willen hebben, zo houd ik ook zo veel mogelijk de harde schijf schoon.

Als ik het goed begrijp wil je die stick voor 2 doelen gebruiken:

1. Een opstartbare stick waarmee je Windows terug kan plaatsen zoals de dag van de installatie van Windows met de geïnstalleerde software.
    2. Op die zelfde stick je eigen persoonlijke bestanden opslaan zoals documenten, foto's, film,.......... in plaats van op je harde schijf en die telkens op die stick verwijderen en aanpassen.

Ik vrees dat zoiets niet mogelijk is omdat die stick speciaal aangemaakt wordt zodat die opstartbaar is zonder eerst in Windows te moeten komen.

Maar heb het zelf nog nooit getest, misschien toch iemand die het tegendeel kan beweren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    1 uur terug, clarkie zei:

Ik vrees dat zoiets niet mogelijk is omdat die stick speciaal aangemaakt wordt zodat die opstartbaar is zonder eerst in Windows te moeten komen

Als je een bootstick maakt en dààrna er je eigen bestanden op zet, dan lukt het en blijven ze staan

Als je eerst je bestanden erop zet en dan de bootstick aanmaakt, worden alle bestanden die erop staan eerst gewist.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Klopt wat passer zegt.

Ik vind het echter een vreemde manier van werken.

Waarom niet gewoon met een externe harde schijf werken om back-ups op te slaan? Kost per GB opslagruimte veel minder en is betrouwbaarder dan een USB-stick.

Wel is het verstandig om een herstel USB-stick te maken van je Windows. Zo een stick is handig om herstellingen op het bestaande systeem uit te voeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!