Ga naar inhoud

Blokkeren van WordPerfect X8


jd027

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Recent schakelde ik over van WP X5 naar WP X8.

 

Nu heb ik regelmatig het volgende voor.

Als ik een tijdje niet op mijn computer zit (tijdens de maaltijden bijvoorbeeld) zet ik de computer in slaapstand.

Als ik dan terugkeer uit die slaapstand en WP X8 stond geopend, gebeurt het regelmatig (ongeveer in de helft van de gevallen) dat WP geblokkeerd is ('Reageert niet').

Ook als ik minutenlang wacht, gebeurt er niets meer: het programma is en blijft geblokkeerd.

De enige optie is dan om WP af te sluiten en weer op te starten (en dat afsluiten moet ik dan forceren via Taakbeheer, want het rode kruisje rechts bovenaan reageert ook niet meer).

 

Vroeger (met WP X5) had ik dat fenomeen helemaal niet.

Ik heb het fenomeen ook (nog?) niet gehad met om het even welk ander programma.

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

 

Alvast bedankt!

 

Beste groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het komt omdat WP X5 nog veel aanwezig is in computer en register.

Ik zou opteren om eerst uw data van WP X8 veilig te stellen.

Daarna WP X8 verwijderen in configuratiescherm / apps en onderdelen en verwijdert daar WP X8

 

Daarna doen wat op deze pagina staat inclusief register. ( verouderde prefetchgegevens aanvinken bij geavanceerd)

Doe dat een paar keer.

 

Herstart de pc en installeert uw WP X8

En hopelijk dat het helpt.

Ik heb wel geen ervaring mer WP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, bedankt voor deze insteek.

Ik heb de hele procedure intussen uitgevoerd: WP verwijderen; CC Cleaner (opties Cleaner en Register); herstarten; WP herinstalleren.

Ik hou het nu even in de gaten.

Indien nodig kom ik hier terug.

Ik duim dat het werkt!

Vriendelijke groeten,

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ben ik hier opnieuw.

De eerste keer leek alles in orde, maar intussen alweer driemaal dat WP blokkeert bij het terugkeren uit de slaapstand.

Andere programma's die tegelijk open stonden (Word, PowerPoint) blokkeerden in het geheel niet.

Raar ook dat ik dit alleen maar voorheb met WP X8 (in WP X5 heb ik dit probleem nooit gehad).

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een verklaring/oplossing, want het is toch geen doen dat je de hele boel geforceerd moet afsluiten als je gewoon uit de slaapstand komt...

Zou iemand nog suggesties hebben?

Alvast bedankt en beste groeten,

jd027

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jd027,

 

Net als jij heb ik sinds een tijdje de WP8.

Net als jij heb ik dit: ik heb een deeltje van het programma (het gebruik van mijn Favorietenknop in de balk bovenaan) die crasht.

Net als jij heb ik WP8 uninstalled (met Revo -  bij mijn tweede poging zelfs mijn users settings laten wissen), Ccleaner de boel laten opkuisen, gereboot en WP8 er volledig opnieuw opgezet.

En net als jij ... was die crash er nà de 'clean install' van de 8 opnieuw.

 

Er moet 'ergens' iets zijn dat die fout behoudt, zelfs na een volledige herinstallatie - 'k snap het zelf niet goed hoe dit mogelijk is, maar het is mogelijk.

 

Daarom geef ik je de raad hetzelfde te doen als ik op dit ogenblik bezig ben: neem contact op met de helpdesk van WP (je betaalde er teslotte voor!) en leg hun het probleem voor.

(bij mijn probleem zijn we nog steeds 'in onderhandeling' en 'k ben benieuwd of zij het kunnen oplossen - maar als ze het ergens kunnen, moeten zij het zijn toch?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam dit tegen, er zijn meer mensen die er mee worstelen. 

https://officecommunity.com/wordperfect/f/general-feedback/16249/wpx8-always-becomes-unresponsive-after-being-left-idle

 

Zoek het forum eens verder af, mss heb ik niet de optimale trefwoorden gebruikt (hybernate en freeze en X8 ).

 

Er wordt nog een forum genoemd, http://www.wpuniverse.com/vb/

Vindt er iig een: De workaround ... sluit WP eerst af en dan pas hybernate........ 

 

PS: Wat biedt WP nog extra ipv Libre Office (open source, vrij te gebruiken) dan wel Office2013 of 2016?
Afgezien van de oude WP-MS "strijd"....

 

 

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

neem contact op met de helpdesk van WP

Dag Passer,

 

De helpdesk contacteren, da's inderdaad iets wat ik ga doen.

 

Bij het overstappen van X5 naar X8 merkte ik nog wel meer 'eigenaardigheden'.

 

1) Als je een document staat of je opent het venster waarin dat document staat, knippert de cursor exact vijf keer; de zesde keer 'bevriest' hij (maar ik kan wel meteen beginnen te typen). Als ik iets typ en ik hou op, dan is het weer hetzelfde: vijf keer knipperen en dan volledige stilstand. Als ik twee documenten open staan heb en ik schakel van het ene over naar het andere, is het ook weer hetzelfde. Is dit iets nieuws of zou dit ook een soort van bug zijn?

 

2) Wat ik in X5 (en vroegere versies) wel tof vond, was dat je na het ingeven van een Hard Pagina Return (HPg) een zwarte streep had tussen de twee pagina's (de kleine grijze zone op het scherm, op de overgang van de ene naar de andere pagina werd dus zwart of kreeg een zwarte rand). Nu is dat verdwenen: ook na een HPg blijft de grijze zone gewoon grijs.

 

Heb jij deze fenomenen ook?

 

Vriendelijke groeten,

 

jd027

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, route99 zei:

Dag route99,

Bedankt voor de tip. Ik ga eens rondkijken op die fora.

De daar voorgestelde workaround 'Sluit WP eerst af en dan pas hibernate' vind ik wel moeilijk accepteerbaar. Je kiest voor de slaapstand om daarna meteen weer aan de slag te kunnen, en dan zou je in het geval van WP toch eerst het programma moeten afsluiten...

Vriendelijke groeten,

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, jd027 zei:

Als je een document staat of je opent het venster waarin dat document staat, knippert de cursor exact vijf keer;

hé ja: 'k had het nog niet opgemerkt - maar beginnen typen kan je al direct.

Zal wel iets te maken hebben met het aansturen van de videokaart zeker?

11 uren geleden, jd027 zei:

dat je na het ingeven van een Hard Pagina Return (HPg) een zwarte streep had tussen de twee pagina's

Nu zijn de twee pagina's wel duidelijk gescheiden - met een stukje 'achtergrond' tussen de twee pagina's in.

Vind ik ook wel duidelijk - maar dat is idd ook gewijzigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.