Ga naar inhoud

Windows update lukt niet meer


chris123

Aanbevolen berichten

Het CBS.log is OK.

 

Verder heb je enkele verouderde programma's en dat brengt altijd risico mee.

Best zo snel mogelijk updaten naar de nieuwste versie.

CCleaner.
Speccy.

 

 

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

Verplaats het bestand FRST64.exe van de map downloads naar je bureaublad.

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mooi zo.

 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse en Nederlandstalige versie)
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Opruimen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor het late antwoord maar dit topic was even van mijn radar verdwenen.

 

Deze logjes zien er ook goed uit; geen malware meer gevonden.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu een vinkje bij

  • Remove disinfection tools

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

 

 

Lukt het nu al om windows updates te doen?

Indien het nog  niet lukt, geef dan de KB nummers van de mislukte updates en de foutcode waarom ze mislukt zijn.

Deze foutcode kan voor elke update verschillend zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope helaas geen verandering...

'Er is een onbekende fout in Windows Update opgetreden', krijg ik te lezen bij alle updates.

 

Foutcodes: 

 

KB4056894 - 80073701

 

KB3006137 - 80070643 

 

nvidia driver (geen kb) - 80070103 

 

+ nieuwe optionele update KB4057400 (preview van maandelijkse kwaliteit roll up..) -foutcode 80073701

1 andere optionele update is dan weer wel gelukt..? (KB4057270) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Update repareren in Windows 7 kan een lastig probleem zijn. Jij hebt al het een en ander geprobeerd, onder andere het reparatietool van Microsoft zelf.

Toevallig werd ik vorige week te hulp geroepen door een voormalige collega die hetzelfde probleem had met Windows Update onder Windows 7. Hij had al twee maanden geen updates meer binnen gekregen.  De mij bekende trucs hielpen niet (die heb jij intussen ook allemaal geprobeerd), maar tenslotte had ik succes met een script dat Windows Update geheel herstelde (resette).

Het voordeel van dat script is dat jij het niet hoeft over te typen of te kopiëren. Je typt het nummer van de juiste optie in en drukt op Enter, en dan is het even geduld oefenen.

Ga naar deze website: https://gallery.technet.microsoft.com/scriptcenter/Reset-Windows-Update-Agent-d824badc

Klik daar achter het woord Download op de knop ResetWUEng.zip

Ga daarna naar de map waar jij de gedownloade bestanden opslaat (meestal de map Downloads).
Dubbelklik op RestWUEng.zip.
Klik daarna bovenaan op Alles uitpakken:

5a65f52dddcc2-2018-01-22_14_45_58-ResetW

De uitgepakte map met de naam ResetWUEng komt in dezelfde map te staan. Open die map door er dubbel op te klikken. De inhoud van die map is dan deze map: Reset Windows Update Tool. Open die map door er dubbel op te klikken. En dit is dan die inhoud:

5a65f56aaad2f-2018-01-22_15_09_34-Reset_

Schakel nu eerst je antivirus uit, want die zal mogelijk protesteren tegen het script!

Daarna klik je met de rechter muisknop op ResetWUEng.cmd, in het contextmenu kies je dan Als administrator uitvoeren.

Je zult waarschijnlijk een waarschuwing krijgen van Gebruikersaccountbeheer. Klik op Ja om door te gaan.

In het volgende venster typ je een Y om door te gaan.

Dan zie je het volgende venster met een flink aantal opties:

5a65f59a60d23-2018-01-22_15_14_26-Admini

Achter Select an option zie je de cursor knipperen. Typ het cijfer 2 en druk dan op de Enter toets.

Daarna geduld oefenen. Er wordt achter de schermen een script afgewerkt, waarbij services gestopt en later weer gestart worden. Een en ander is pas klaar wanneer je het startscherm met de 17 opties weer te zien krijgt. Ik zeg nogmaals: geduld oefenen, want af en toe lijkt het alsof er niets gebeurt, maar dat is dan niet zo: op de achtergrond gebeurt er van alles.

Wanneer optie 2 klaar is en jij het startscherm met de 17 opties weer krijgt, mag je op de plek van de knipperende cursor het getal 13 typen en daarna op Enter drukken.

Je komt dat vanzelf bij Windows Update terecht. Waarschijnlijk zal al automatisch begonnen worden met zoeken naar updates. Als dat niet het geval is, dan moet je in dat venster zelf klikken op Zoeken naar updates.

Bij mijn collega kwamen toen de updates goed binnen en werden ze ook geïnstalleerd. Ik moest het Zoeken naar updates daarna nog wel 2 keer herhalen, omdat daarna nog andere updates binnenkwamen en geïnstalleerd werden. Herhaal het Zoeken naar updates tot je de melding krijgt dat de computer up to date is wat updates betreft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, maar helaas nog altijd hetzelfde probleem. Ik denk dat ik ondertussen bijna ver alle opties al geprobeerd heb :)

Geen idee hoe het komt, maar als ik de voortgangsbalk mag geloven gaat het altijd mis tijdens de installatie zelf. Updates downloaden lijkt niet de oorzaak imo.

Kan het misschien zijn dat win7 updates niet langer (deftig) ondersteund worden ofzo (door microsoft zelf)?

aangepast door chris123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.