Ga naar inhoud

Automatisch rij invoegen na tabel gegevens


ElvisFannetjeh

Aanbevolen berichten

Voor het werk heb ik het volgende probleem.

Er zijn verschillende kolommen op het werkblad waaronder groep en subgroep (en dan nog verdere onderverdeling naargelang afmeting).

Een groep is bijvoorbeeld "Gyproc" en de subgroepen die er bijhoren bv "platen" en ook "afwerking"

Er zijn dus een heel aantal rijen Gyproc platen en een heel aantal rijen Gyproc afwerking

Na de laatste rij Gyproc platen en voor de eerste rij Gyproc afwerking moet een lege rij komen (voor een duidelijker overzicht bij het afdrukken).

Hoe kan ik dit automatisch laten gebeuren? Er zijn namelijk zeer veel verschillende groepen en subgroepen en ook nog eens verdere onderverdelingen naargelang dikte, hoogte,... waartussen telkens een lege rij moet komen.

Ik heb het hier nu over een lege rij, maar eventueel mag dit ook een lijn zijn (via voorwaardelijke opmaak ofzo, maar ik zou niet weten hoe). Er moet gewoon een duidelijk onderscheid zijn tussen die onderverdelingen zodat het aangenaam en overzichtelijk is bij het afdrukken.

 

Hopelijk is mijn vraag zo een beetje duidelijk

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, mijne glazen bol heeft mijn vrouw in de glascontainer gesmeten.

Quote

Hopelijk is mijn vraag zo een beetje duidelijk

Neen dus.

Een voorbeeld bestandje zal hoogst waarschijnlijk helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtsklik links-onderaan op de naam het blad en kies "programmacode weergeven".

Dubbelklik aan de linkerkant op Module1, je ziet dan rechts de tekst staan die je kunt kopiëren.

Voor gebruik in andere bestanden: wijzig (indien nodig) de 1 in Sheets(1) in het nummer van het werkelijke blad - bv. Sheets(2) - of in de naam van het blad, bv. Sheets("Hoe het is") .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.