Ga naar inhoud

Externe hdd


digi2003

Aanbevolen berichten

Inderdaad een USB connector (rode kader). Hier zit bij een standaardschijf de SATA connector. Zit die daar nog achter?

Waar de connector die ik blauw omkaderd heb voor dient weet ik niet. Op die plaats hoort bij een standaard schijf de powerconnector te zitten. Zit die daar nog achter?

 

Zo te zien zitten die connectoren rechtstreeks op de printplaat. In dat geval kun je inderdaad geen SATA verbinding tot stand brengen.

5a59f2d1164b9_exthdd.thumb.JPG.30e33544835bfa7902285b5210f475d3.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. Plaats ze maar terug in de behuizing

 

Ik vrees dat die schijf RAW staat.

Belangrijkste oorzaken van RAW:

  1. Beschadigd Master Boot Record.
  2. Corrupte Partition Table.
  3. Door een virus geïnfecteerd bestandssysteem.
  4. Storing van het Windows-besturingssysteem.
  5. Stroomuitval of oneigenlijke systeem beëindiging terwijl de schijf gelezen wordt.
  6. Harde schijf defect te wijten aan hardware of software storingen.
  7. Onderbreking tijdens het formatteren of partitioneren van de schijf.

 

Koppel ze nog eens aan je pc.

 

Probleem aanpakken:

 

http://www.tomshardware.co.uk/forum/263779-32-change-file-type-ntfs#.

 

  • Ga als volgt te werk om de schijf terug bruikbaar te maken met behoud van data (zonder garantie):
  • Opgelet: De muis is hierbij niet bruikbaar. Je hebt enkel je toetsenbord ter beschikking. Vergeet dus niet op het gepaste moment gebruik te maken van de pijltjestoetsen om door keuzemenu’s te scrollen.
  • ·         Koppel de schijf aan een andere pc.
  • ·         Download de Windows versie van TestDisk-7.0: https://www.cgsecurity.org/Download_and_donate.php/testdisk-7.0.win.zip
  • ·         Pak het ZIP-bestand uit op je C: schijf en open de map C:\testdisk-7.0
  • ·         Dubbelklik op testdisk_win om het bestand te openen (Het programma hoeft niet geïnstalleerd te worden).
  • ·         Selecteer in het eerste venster (met de pijltjestoets) No log en druk op ENTER.
  • ·         Selecteer de te analyseren schijf (maak de juiste keuze!!!), kies Proceed en druk ENTER
  • ·         Selecteer het partitie type. Voor Windows is dat Intel.
  • ·         Selecteer  Analyse en druk ENTER. De schijf/partitie zal nu worden geanalyseerd.
  • ·         In het volgende venster selecteer je Proceed en druk ENTER.
  • ·         Type Y wanneer de partities zijn hersteld onder Windows  (N als dat niet zo is).
  • ·         TestDisk zal aangeven Structure OK. Kies de te herstellen schijf/partitie en druk ENTER.
  • ·         Selecteer Write en druk ENTER.
  • ·         Type Y .
  • ·         Druk ENTER en sluit TestDisk.
  • ·         Herstart de computer

Opgelet: Bovenstaande is een standaard procedure.

 

Hier voor de TRIAL versie:

 

·         Download de Windows versie van TestDisk-7.1 (BETA):

 

o   Voor Windows 32 bit: https://www.cgsecurity.org/Download_and_donate.php/testdisk-7.1-WIP.win.zip

 

o   Voor Windows 64 bit: https://www.cgsecurity.org/Download_and_donate.php/testdisk-7.1-WIP.win64.zip

 

·         Pak het ZIP-bestand uit op je C: schijf en open de map C:\testdisk-7.1-WIP

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rood omlijnde is een combi van een powerdeel (linker deel) en een usb deel (rechter deel). Mijn zoon heeft ook zo'n disk, HP meen ik. Daar hoort dus een dito stekker bij .

 

Als het echt RAW is, heb ik altijd veel succes gehad met GetDataback (voor NTFS OF FAT32).

Wel vreemd dat Testdisk zo mager resultaat geeft, maar dat kan ook samenhangen met de fysiek toestand van de schijf.

Vanwege dat... (einde v/d schijf nadert mogelijk) is het te overwegen om een image (iso) te maken van de probleemschijf, ALS dat nog lukt.

Voordeel: als het lukt om een iso ervan te maken kun je die heel eenvoudig mounten in de Verkenner in Win10 (of met tools in andere Windows), en vervolgens elk programma testen wat je het gewenste resultaat zal geven.

doe je dat met de echte schijf.... dan loop je het risico dat die het een keer helemaal begeeft en dat is normaal einde oefening.... .weg data (hooguit professioneel nog tegen hoge prijzen).

 

Van GetDataback is een trial te downloaden, je hoeft hem niet meteen te kopen. Heb daarmee het thesis document van mijn nichtje voor haar Masters gered....:xd:

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.