Ga naar inhoud

pipeschannels.com


Aanbevolen berichten

  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

Zorg dat je wel overal dan een back-up van maakt, vooral als deze mailware zo agressief is.

Doe daarna meteen AdwCleaner uitvoeren en laat wat gevonden is verwijderen.

Paats dat logje straks als Bijlage, voer hierna meten Mbam uit.

 

Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.

  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.

  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.

  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.

  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.

  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.


Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".

  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.


Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dit is toch alleen in Firefox, zo ja doe het volgende.

De bladwijzers en extensies ben je al kwijt toch, anders die backupen.

Doe nde volgende twee stappen:

 

Stap 1.

Download ResetBrowser naar het bureaublad.

  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.

  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

  • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".

  • Het scherm  van "ResetBrowser" opent.

5a65ab3875feb-Screenshot-2018-1-22_Reset

  • Klik Reset Firefox.

 

Stap 2.

Firefox staat nu in het Engels, download en installeer de NL versie: https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Installeer deze over de Engelse Firefox heen en dan is hij in het Nederlands.

Hoe gaat het nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bladwijzers en werkbalken heb ik weer terug...! De add ons was ik kwijt maar die heb ik inmiddels weer opnieuw toegevoegd. RESET BROWSER of RESET FIREFOX heb ik dus niet gedaan. Ik had al een Nederlandse versie dus ik heb ook de taal niet hoeven te wijzigen.

Ik heb nu enkele keren met FF weer sites aangeklikt en nu lijkt het weer goed te gaan: geen overname, geen defenderblocker, geen search yahoo enz. Alle malwarerapporten melden geen problemen dus ik weet niet wat er gebeurt en wat er gebeurd is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ook doe het volgende:

 

Download de 5751dc31d90d9-ESET_onlinescanner_v2.PNGESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.

  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically

  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.


Na het scannen:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.