Ga naar inhoud

pipeschannels.com


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zie dat een stukje niet heeft gepakt.

 

Na het scannen:

  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.

  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.

  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.

  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Goedemiddag abbs,

 

Juist vóórdat ik aan deze reactie begon, wurmde zich weer uit het niets een website ertussen....(natuurlijk snel weggeklikt!)...

ESET is nu nog steeds bezig en heeft tot nu toe 1 "infected file" gevonden. Als alles klaar is dan ga ik aan de slag met de rest van je aanwijzingen.

 

Oh, ja. ..ik zie nu een gele balk waarin staat: Firefox heeft voorkomen dat deze website een pop-upvenster opende...

 

pop-upmelding.thumb.jpg.ed332e1471f7727ac9d7c99cfb42ef04.jpg

aangepast door theplayer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht nu al ruim 17½ uur. Hij scant nog steeds! Er zijn wel 5 geïnfecteerde bestanden gevonden maar is nog maar ongeveer 1/5 deel gescand...! Moet ik nu toc maar stoppen stoppen...?? (ook tijdens het overschakelen naar deze reactie kreeg ik weer een extra tabblad van een andere site....)

aangepast door theplayer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zet maar uit en doe het volgende:

 

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner  melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    pipeschannels;z
    pipeschannels;a
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een lange chat gehad met een medewerker van NORTON. Hij heeft de computer overgenomen en o.a. Power Eraser erop losgelaten. Zijn aanvullende commentaar is oa. dat elk virusprogramma bestanden een eigen naam geeft. Power Eraser vond die yahoo link en duie heb ik laten verwijderen. Ik ben dus die vervelendee overname door search yahoo kwijt. Norton slaat daar dus ook niet op aan als die komt omdat dat niet als virusproduct wordt gezien...

De medewerker kan ook niet vertellen wat die ES Trojan is in onderstaand log van ESET.

 

ESET rapport.txt

 

Ik moet nu hierna nog aan de gang met zoek.exe enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je Firefox account was besmet waardoor je deze ellende had, je proxy werd steeds veranderd daarom ook die algehele reset voor je Firefox.

Welke problemen heb je nu nog en welke programma's heb je al verwijderd.

 

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

 

  • Zorg dat de optie volgende optie is aangevinkt:

  • Druk op de knop Scannen.

  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat was ook mijn idee, alleen geen idee waardoor dat werd veroorzaakt. Nu gaat alles volgens mij goed. Maar die pipeschannels;z is volgens mij iets anders dan search yahoo.

Ik weet niet of die nog aanwezig is. Een zoekopdracht levert nu alleen verwijzingen naar het topic op.

 

Het enige dat nu verwijderd is (door de medewerker van Norton), is yahoo.Ink

 

Nu is het rapport van Farbar klaar en meteen verschijnt er weer een melding dat FF heeft voorkomen dat deze website (pc-helpforum dus...) een pop-upvenster opende...!

 

Addition.txt

 

FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Pup-up venster komen regelmatig voor en hiervoor zou je een ad-blocker kunnen installeren.

Yahoo valt niet onder de pup maar in het rijtje van bv Bing zoekmachines en naar keuzen te verwijderen.

 

 k zie nog vele "Video Downloaders" & "Video Converters" op je pc die deze pup's ook kunnen opwekken ze zijn niet voor niks gratis.

Verwijder alvast wel:

Youtube Downloader HD v. 2.9.9.30

 

 

Stap 1.

594cfe68a8b95-ieinstal_1002.ico_24x24.pn Reset Internet Explorer.

 

 

Stap 2.

Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.

  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk op de Fix knop

  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

fixlist.txt

 

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Ik heb YouTube Downloader HD verwijderd.

- Ik heb 4Kvideodownloader 4.2 verwijderd.

- Ik gebruik nooit I.E. dus resetten is niet van toepassing.

- Ik gebruik nog heel spaarzaam Freemake (die overigens nooit problemen heeft gegeven)

De nieuwe Ant Video Downloader add on van FF is slecht t.o.v. van de versie in FF 56. Heb ik ook verwijderd.

Maar dan blijft er niet veel meer  over....!

FRST.txt

Addition.txt

 

Groeten,

theplayer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.