Ga naar inhoud

Alleen decimale komma


dreamax

Aanbevolen berichten

Ik heb een excel bestand waar meerdere personen in werken. In dit bestand moeten cijfers met 1 decimaal ingevuld worden. Hiervoor moet, zoals gebruikelijk is, een komma voor gebruikt worden. Alleen zijn er enkele personen die hier een punt voor gebruiken. Is er een manier dat ik er voor kan zorgen dat er alleen een decimale komma gebruikt kan worden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo misschien?

Code in ThisWorkbook

Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
 With Application
    .DecimalSeparator = ","
    .ThousandsSeparator = "."
    .UseSystemSeparators = False
 End With
End Sub

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe worden de punten ingevoerd?

Kijk ook eens bij instellingen land en regio -> meer instellingen -> Decimaalteken (zou bij iedere gebruiker op , moeten staan)

aangepast door Gast
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat het goed. Ik neem aan dat het bij de rest van mijn collega's ook goed staat. Dat zijn er een stuk of 60, dus moeilijk allemaal te controleren. Maar als ze een cijfer invoeren kunnen ze gewoon bijvoorbeeld een 6.8 invoeren. Met het middelen van een aantal cijfers gaat het dan dus helemaal niet goed. Ik had gehoopt dat ik in het bestand iets kon invoeren/aanzetten zodat in bepaalde cellen als er een cijfer met een punt ingevoerd wordt er een melding komt of dat het automatisch wordt veranderd. Alle punten vervangen in komma's met zoeken/vervangen werkt ook niet want er zijn ook cellen waar wel een punt in moet staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De code veranderd een . ingegeven met het numeriek toetsenbord in een komma.

De beste oplossing is een userform om zaken bij te sturen.

Als je een gelijkend vb bestandje post met wat dummy gegevens kan ik er misschien iets op vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.