Ga naar inhoud

Picasa misser


bernard

Aanbevolen berichten

Ik had fotos naar mijn afbeeldingen gestuurd .

En als ik dan Picasa open , komen ze daar ook automatisch in .

In mijn geval stonden de foto, s 2 x in Picasa , 1 x in een map en 1 x in ,, pictures ,, 

Dus dacht ik dat is een beetje te veel van et goede , en heb  de pictures verwijdert .

Met gevolg dat Picasa op een paar dingetjes na helemaal leeg is 

 

Kan ik de mappen van mijn afbeeldingen weer terug krijgen in Picasa ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even een misverstand ophelderen:

Veel mensen denken dat hun foto's in Picasa staan en dat ze die foto's kwijt zijn wanneer ze Picasa verwijderen van hun computer. Dat is niet zo. De foto's staan niet in Picasa, maar in de map C: > Gebruikers > Jouw gebruikersnaam > Afbeeldingen.

Je kunt Picasa echter wel toegang verlenen tot die map Afbeeldingen om die map te scannen op afbeeldingen, waarna je foto's ook in Picasa zichtbaar zijn.

 

Hoe verleen of ontzeg je Picasa toegang tot je foto's? Dat doe je door in de menubalk van Picasa te klikken op Extra, en dan op Mappenbeheer. Daar kun je aangeven in welke mappen Picasa mag kijken.

 

Verder: wanneer jij bepaalde foto's dubbel in Picasa ziet staan, dan betekent dat niet dat je die foto's dubbel hebt en dat ze daardoor twee keer zoveel plaats innemen. Ze staan immers niet echt in Picasa.

Ga met Mappenbeheer in Picasa aan de gang en bepaal daar in welke mappen Picasa mag kijken.

In ieder geval moet de map Mijn afbeeldingen geselecteerd zijn voor Altijd scannen:

 

5a69f20f2eec3-2018-01-25_16_03_29-Mappen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , 

Een lang verhaal ,

Ik had 21 foto,s binnen gekregen van het feestje van m,n schoondochter ,

Allemaal met die mooie smartfones gemaakt .Toen ik deze per e mail kreeg vond ik het al lastig om deze binnen te halen .

Ik heb ze toen maar gedownload , en opgeslagen als .

Deze heb ik naar ,, mijn afbeeldingen ,, gestuurd , en een nieuwe map van gemaakt .

 

Ik heb de mappen inmiddels weer op picasa staan , zoals je beschreven had .

 

Staat het goed nu zoals op de bijlage ?

En gaan de de mappen pictures en documents nu weer weg , zodat ik alleen de nieuwe map over houdt ?

 

En is het binnen halen van foto,s zoals ik heb beschreven de goeie , of kan het eenvoudiger ?

j.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer jij foto’s downloadt en dan opslaat in Mijn afbeeldingen (of in een submap daarvan, bijvoorbeeld in de map Mijn afbeeldingen > Foto’s > Feestje schoondochter), dan zullen die foto’s daarna ook automatisch zichtbaar zijn in Picasa, omdat de map Mijn afbeeldingen (met alle daarin gelegen submappen) steeds weer gescand zal worden door Picasa.

 

Momenteel laat je ook de map Mijn documenten steeds scannen door Picasa. Dat lijkt me niet zinvol. Foto’s sla je immers niet op in Mijn documenten, maar in Mijn afbeeldingen.

In Mapbeheer van Picasa kun je dus Mijn documenten selecteren door erop te klikken. Daarna klik je in het rechterdeel van het venster Mapbeheer op Verwijderen uit Picasa.

 

En ja, ik weet dat ik in de afbeelding die ik zelf plaatste, wel de map Mijn documenten laat scannen. Dat is een vergissing. Ik heb Picasa enkel geïnstalleerd omdat jij er ooit een vraag over stelde. Ik gebruik het programma zelf niet. Ik heb me daarom tot nu toe nauwelijks bezig gehouden met de instellingen van Picasa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dit is duidelijk , en heb documenten verwijdert .

En toch heb ik nog de mappen Pictures en De nieuwe map

Komt dat , doordat ik de foto,s heb gedownload naar mijn documenten en daar van naar Mijn Afbeeldingen heb gestuurd ?

Of kan ik nu ik Documenten heb verwijdert wel de Pictures verwijderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in de Verkenner een nieuwe map aanmaakt, dan krijgt die automatisch de nietszeggende naam ‘Nieuwe map’, maar je kunt op dat moment direct de naam van de map wijzigen door een andere naam te typen, bijvoorbeeld: Feest schoondochter jan 2018.

Ook later kun je die naam nog wijzigen. Het wijzigen van de naam van de map doe je liefst niet in Picasa, maar in de Verkenner.

Dus sluit Picasa eerst af en blader dan via de Verkenner naar de map met de naam Nieuwe map, waarin de 18 foto’s van het feestje zitten.

Open die map niet, maar klik erop met de rechter muisknop en kies dan ‘Naam wijzigen’ in het contextmenu. De achtergrond van de huidige naam wordt dan blauw en je kunt direct een passende naam typen. Daarna druk je op Enter of je klikt ergens naast de naam van die hernoemde map.

Wanneer je daarna in Picasa kijkt zul je zien dat ook daar de naam gewijzigd is.

 

De map Pictures zou ik gewoon laten staan. Ik weet niet welke 21 foto’s daarin zitten. En hij zit je toch niet in de weg?

aangepast door porrelaar
Typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 21 foto,s die ik in Pictures heb staan zijn de foto,s die ik binnen kreeg en gedownload heb .

Deze kwamen dus in ,, mijn downloads,,  te staan.

En uit die 21 foto,s heb ik dan de ,,nieuwe map ,, gemaakt , zoals nu dus s=Syl. feestje genaamd .

Maar klik ik nu op de Pictures , krijg ik de zelfde vraag 

A2.PNG

A1.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De map ‘Pictures’ in Picasa is blijkbaar gelijk aan de map ‘Mijn afbeeldingen’.

De map ‘Pictures’ NIET verwijderen. Laten staan.

 

Ook al zitten in de map Pictures deels dezelfde afbeeldingen als in de map SYLVIA’s FEESTJE. Dat geeft niks. Ze nemen daardoor niet meer ruimte in. Je hebt die foto’s niet dubbel, ze worden alleen twee keer getoond in Picasa.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.