Ga naar inhoud

acer byoc


arnold47

Aanbevolen berichten

Hallo. Bij opstart van mijn laptop krijg ik telkens een dialoogscherm met de melding:"Begin met het gebruik van Acer Byoc apps en services". Als ik daar op in ga wordt toestemming gevraagd om wijzigingen aan mijn computer aan te brengen en verder niets meer, en dit iedere dag opnieuw. Wat is die Acer Byoc eigenlijk?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Arnold!

 

Hier vind je informatie over Acer BYOC Apps: https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/byoc-consumer

 

BYOC is de afkorting voor Build Your Own Cloud. Lees de informatie op de website waarvan ik hierboven de link gaf, rustig door en bepaal zelf of jij het zinvol vindt om gebruik te gaan maken van Acer BYOC Apps. Je hebt Acer BYOC Apps niet nodig voor een goede werking van je nieuwe laptop.

Zie jij het nut er niet van in? Dan kun je er mogelijk voor zorgen dat je die melding voortaan niet meer krijgt door het volgende te doen:

 

Kies de volgende keer dat je de laptop opstart het andere antwoord. Dus niet ingaan op dat aanbod om te beginnen met met het gebruik van Acer Byoc apps en services, maar dat aanbod af te wijzen door op de andere optie (nee of cancel of zoiets) te klikken.

 

Start daarna je laptop opnieuw op. Komt de vraag weer terug of komt de vraag niet meer terug?

Wanneer de vraag niet meer terug komt ben je klaar.

Als de vraag toch weer terug komt zou je nog het volgende kunnen doen:

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk en kies dan Taakbeheer.

Wanneer Taakbeheer geopend is, klik je in Taakbeheer op het tabblad Opstarten.

Dan krijg je een lijst met programma's te zien die automatisch opstarten wanneer jij je hebt aan hebt gezet. Staat Acer BYOC Apps ook in die lijst? Klik dan op Acer BYOC Apps om dat te selecteren. Klik daarna rechts onderaan in dat venster op Uitschakelen.

Daarmee verwijder je Acer BYOC Apps niet; je zorgt er daarmee enkel voor dat je die melding niet iedere dag weer krijgt.

 

Jouw probleem wordt ook hier besproken (wel in het Engels): https://community.acer.com/en/discussion/comment/416167#Comment_416167

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou je verder niet storen omdat het geen erg belangrijke aangelegenheid betreft maar nu je het vraagt.....Nee, het probleem is nog niet opgelost. Ik heb jullie instructies gevolgd maar dat dialoogvenster blijft terug komen, iedere dag bij het opstarten. Ik klik dus in het lege deel van mijn taakbalk, ga naar taakbeheer. Acer BYOC staat er niet bij, wel Acer portaal en als ik dit beëindig (want verwijderen gaat niet) verdwijnt wel het dialoogscherm..... tot 's anderendaags. Mocht u me toch kunnen verder helpen, bij voorbaat dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Taakbeheer.

Wanneer Taakbeheer geopend is, moet je klikken op het tabblad Opstarten. Dat is zeer belangrijk! Ik vermoed namelijk dat jij het tabblad Processen open hebt staan. Zie de rode pijl in onderstaande afbeelding:

 

5a7071b98f2f1-2018-01-30_14_20_52-Taakbe

 

Als bij de automatische opstarters Acer Portaal vermeld staat, dan klik je daarop om dat te selecteren. Daarna klik je rechts onderaan in dat venster op de knop Uitschakelen.

Lukt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag Acer Portal verwijderen, maar doe dat alsjeblieft niet via de Verkenner. Dat is niet de juiste manier om programma’s te verwijderen.

De juiste weg is via Instellingen > Apps of via Configuratiescherm > Programma’s en onderdelen. Selecteer daar Acer Portal en klik dan op Verwijderen.

Nadat je Acer Portal op die manier hebt verwijderd, moet je de computer opnieuw opstarten. Krijg je dan nog steeds die melding?

Maak dan een afbeelding van Taakbeheer, met het tabblad Opstarten geopend, en plaats die in een volgende reactie.

 

Momenteel lijk jij bang te zijn dat je iets gaat missen wanneer je Acer Portal verwijdert. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Op de Acer desktop pc van mijn schoonmoeder heb ik destijds alle software van Acer verwijderd. En op mijn eigen Asus desktop pc heb ik alle software van Asus verwijderd. En dat alles zonder nadelige gevolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goede hoop dat het nu gelukt is. Acer Portal heb ik niet in zijn geheel verwijderd maar enkel  het icoon "updater" (bijlage). Het viel me op als ik in Program files daarop klikte dat dan het bewuste dialoogscherm opnieuw verscheen. Ik vermoed dus dat het opgelost is en wil jou danken voor de bijstand. Beste groeten.

ScreenShot002.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.