Ga naar inhoud

Pc hangt vaak vast


saile18

Aanbevolen berichten

Het internet is goed het zijn juist de programma's die traag reageren bevoorbeeld als ik op start duw duurt het al even en als ik dan de instellingen wil open dan moet ik er een aantal keer op klikken. Ik denk dat het aan windows update ligt, al een aantal dagen wil hij een beveiligingsupdate installeren maar hij zegt altijd 'fout....'

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, Salie e18 - het zit hem dus blijkbaar in de updates en niet in malware of virussen (dank aan Abbs voor het nakijken)

 

Laten we al eens beginnen met dit:

 

>  Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt (of powershell - mogelijk staat deze term er) maar kies voor de optie Als administrator.

    Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

 

    Typ daar in : sfc /scannow  (let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - je kan ook werken met copy/paste)

    enter dan en je systeem gaat gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

   Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

   Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

 

> idem, maar nu vul je in: DxDiag  en enter. Je krijgt nu een nieuw wit schermpje. Plaats je hiervan eens een screenshot?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Salile18,

 

Mooi, je hebt de goede windowsversie.

 

Enkele dagen geleden was een soortelijk probleem.

Volg mijn vragen eens vanaf dit ogenblik: https://www.pc-helpforum.be/topic/69089-kb-4058258/?do=findComment&comment=543270

 

(voer dus stap voor stap alle dingen uit vanaf die post. (maandag 13.54)

 

Kijk na ELKE stap of je beterschap hebt - als in mijn laatste post daar de eerste tip niet werkt, ga dan de 2de proberen (die met minitool).

Vertel achteraf eens hoever je zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.