Ga naar inhoud

Jongste datum van object zoeken


RSUS

Aanbevolen berichten

In het bijgevoegde bestand staan objecten met een uniek object nummer. Deze objecten worden gekeurd of er wordt onderhoud aan gepleegd.

Als ik een bestand uit ons CRM systeem genereer, krijg ik per object meerdere regels en van die regels zoek ik de jongste datum. Hiermee kan ik een nieuwe planning maken.

Het is dus een soort ontdubbelen voor gevorderden waar ik niet uit kom. object en keuringsdatum

Als bijlage een voorbeeld bestand.

Ik wil geen rijen kwijt raken maar ik kolom K de jonste datum per object hebben staan.

Mijn originele bestand is ruim 9500 regels, kortom help!

Objecten met keuringsdatum.xlsx

aangepast door RSUS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op de dollartekens Bucky, de formule moet kunnen worden doorgetrokken in de onderliggende cellen.

Als voor de 'laatste datum' naar de vervaldatum moet worden gekeken, dan zou ik dit gebruiken in K2:

=ALS(AANTAL.ALS(A$2:A2;A2)=1;MIN(ALS(A$2:A$100=A2;I$2:I$100));"")

Let op: invoeren via CTRL-SHIFT-ENTER, vergeet dat niet !

Na invoer, de formule met de vulgreep naar beneden kopiëren in kolom K.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze in kolom K  (Matrix formule, afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER ) en doortrekken naar beneden.

JD staat voor jongste datum.

Quote

 

=ALS(MAX(ALS(A:A=A2;I:I))=I2;"JD";"")

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had verkeerd gelezen en in plaats van de laaatste- de vroegste datum gekozen.

In mijn formule hierboven moet dan alleen min vervangen worden door max. Je krijgt dan voor K2:

=ALS(AANTAL.ALS(A$2:A2;A2)=1;MAX(ALS(A$2:A$100=A2;I$2:I$100));"")

 

Natuurlijk weer invoeren via CTRL-SHIFT-Enter

en met de vulgreep naar beneden kopiëren in kolom K.

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.