Ga naar inhoud

Foto's EN video's kijken met één programma


Zwervende Eik

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden, Zwervende Eik zei:

ik heb IrfanView geprobeerd, en ik kon daar wel de foto's en de video's mee bekijken, maar niet door elkaar!

Ik heb een map gemaakt met een mix van .jpg afbeeldingen en .mp4 clipjes en die komen gewoon in volgorde voorbij.

Eerst enkele afbeeldingen, dan een clipje of 2, weer enkele afbeeldingen en daarna nog een clipje en wat afbeeldingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden, Leono zei:

Twee dagen geleden heb ik Photo Gallery (en Movie Maker, die zit er aan vast) nog gedownload. Iemand had op een ander forum, via WeTransfer, een download-link geplaatst voor Windows Live Essentials 2012. 

Grote kans dat ik dat was...  ;) 

Ik acht het risico op problemen erg klein. Zet in de firewall gewoon een blokkade op het naar buiten gaan van dat programma.

Ik vind Photo Gallery ook prettiger. We zijn dus lotgenoten....

Net als met een aantal Excel opties... waarom maakt Microsoft op bepaalde aspecten een programma slechter....?

Trek Leono of mij aan de jas als er weer een Wetransfer link moet komen. ik zou hem niet zomaar ergens gaan downloaden..... dat KAN wel erg gevaarlijk zijn.

Overigens werkt het uitstekend onder Windows 10 ook 64 bits, al maanden hier...

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

@kweezie wabbit

Exact, dat is wat ik ook wil! Mijn filmpjes hebben echter een MPG-formaat, zou het daarmee te maken kunnen hebben? (Ik dacht dat IrfanView dat ook ondersteunde, ik zag dat er toch tussen staan, ofwel was dat in een ander programma - ik heb het al gedesinstalleerd...)
Met die oplossing van jou, @route99, kan ik wel leven, denk ik! Ik weet alleen niet goed hoe je dat moet doen, dat met die firewall, ik weet niet eens of ik een firewall heb - ik zit voortdurend op andere netwerken (en vaak op hotspots als TelenetWiFree) omdat ik een zwervend leven leid... Als jij mij met die instelling kunt helpen, ja, dan HEEL graag een WeTransferlink voor Photo Gallery!
Hoe wissel je op dit forum privégegevens uit? Is er een privéchatbox of zo?

Aan iedereen heel erg bedankt voor de geboden hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de Windows firewall niet, die gebruik ik nooit, omdat die geen uitgaande meldingen weergeeft. 

Er is een handleiding in de Help sectie, kijk daar eens tussen.

De Wetransfer link komt er aan, hij staat nog te uploaden.

Ik heb trouwens liever geen (behoefte aan) privégegevens , we helpen elkaar gewoon hier openbaar normaliter.

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, route99 zei:

Ik ken de Windows firewall niet, die gebruik ik nooit, omdat die geen uitgaande meldingen weergeeft. 

Er is een handleiding in de Help sectie, kijk daar eens tussen.

De Wetransfer link komt er aan, hij staat nog te uploaden.

Ik heb trouwens liever geen (behoefte aan) privégegevens , we helpen elkaar gewoon hier openbaar normaliter.

Ik heb een hele tijd gezocht naar informatie om die firewall aan te passen, maar niets gevonden, ik ben niet goed in technische zaken met computers. De firewall is van Windows Defender, maar hoe ik ervoor kan zorgen dat Photo Gallery 'clean' blijft, dat weet ik niet. Misschien IS de instelling al goed...
Maar de installatie is alvast wél gelukt, en ik ben zóóóó blij dat ik nu weer heel eenvoudig foto's en video's kan bekijken! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, @route99, dan zat ik toch al wel op de juiste plek te zoeken! Bedankt voor de tip, hij bracht mij een eindje verder. Maar helaas, ik vind in die hele lijst bij de Firewall geen enkele verwijzing naar Windows Essentials 2012 of Photo Gallery, dus kan ik ook niets aan- of uitvinken, of via die andere manier een nieuwe regel instellen. Vreemd is dat...

Mocht je nog ideeën hebben, graag - en anders zal ik het risico moeten lopen; ik weet eigenlijk niet hoe groot het risico van een virus is in zo'n geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi op weg, maar nog niet afgemaakt.

 

Op basis van:

https://www.simplehelp.net/2015/09/02/how-to-block-a-program-from-the-internet-in-windows-10/

zou ik bij punt 8 beginnen en dan afmaken t/m 15.

 

Dat is de sectie waar men handmatig een programma dat niet in de lijst staat toe kan voegen.

Kies bij punt 13 voor de zekerheid voor alle opties, zoals ook aangegeven is.

Als het Engels een probleem is, kopieer het dan in de box van deze vertaal site

https://translate.google.nl/#en/nl/this

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.