Ga naar inhoud

externe harddiscs worden niet meer herkend


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

1 uur terug, JEANSPANJE zei:

Gans onderaan staat "gelieve de tijdsduur in te stellen" wat moet ik daarmee aanvangen?

De schermen die jij toont ben ik nog nooit tegengekomen omdat ik op een standalone systeem werk.

 

Volgens mij gaat het hem daar om de periode dat die backups bewaard moeten blijven. (?)

 

enne: wat is " een ponctuele back van systeem en mappen " ?

 

enne: ga anders hier eens op zoek: https://www.easeus.com/todo-backup-guide/

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb alles op nul gezet d.w.z de externe disc geformatteerd en met een blanco dis begonnen.

Ik heb de Engelse versie van Easeus geinstalleerd en ben nu bezig om back ups te maken ZONDER een Schedule, zoals U altijd doet.  Met een ponctuele back up bedoelde ik juist ZONDER een back up te plannen maar direct uit te voeren.  IK heb het prograam geinstallerd met het bewaren van de laatste 3 copieën en dat ging goed en ook met her instellen van mijn wachtwoord voor beide back ups

De laptop is nu bezig met "sytem back up" en dit lukt ook met mijn instellingen voor password enz...  De File backup staat in de wachtrij en zal starten als system backup klaar is maar dit duurt nog 2uur en ik ga nu slapen en zie het morgen vroeg wel.

Als dit allemaal goed lukt en ik gecontroleerd heb of ik de bestanden en het systeem kan recuperen zal ik een backup voor beide systemen plannen voor zondag morgen om 10 u.

Ik wens U nog een gezellige avond.

Ik hou U alvast op de hoogte en dank U nu al voor de vele inspanningen die U geleverd hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

maar dit duurt nog 2uur

Dit kan ik niet volgen: 2 uur ? ?

Als ik een systeembackup maak (SSD > HDD , 90 gig op mijn SSD) dan is die na 15/20 minuten klaar... ? !

 

Of - want ik heb het idee dat je in een NAS zit - gebeurt het ook allemaal draadloos?

 

(en waarom wil je het gescheduled hebben? Manueel is het toch maar een paar muisklikken? - en, als je er dan een vast moment in de week voor gebruikt, dan vergeet je het ook niet meer gemakkelijk - als dit de bedoeling van het schedulen is.  Langs de andere kant: schedulen moet natuurlijk ook gewoon lukken!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gistern heb ik Easus van de laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd in de Engelse versie.  De harde schijf geformatteerd en volledig leeg gemaakt.

Ik heb gisteravond de 2 back ups gemaakt zonder een schedule in te stellen en dit is gelukt maar het systeem back uppen duurde meer dan 2 uur.

Ik heb dit gedaan met een wachtwoord beveiliging en mijn username.

Als ik deze morgen de back ups wil openen vraagt de laptop om het wachtwoord.  Ik tik dit in maar krijg als antwoord dat het wachtwoord niet juist is.  Eigenaardig toch!  Ik heb dit 3 maal geprobeerd maar steeds krijg ik die foutmelding van wachtwoord onjuist terwijl ik 100% zeker ben dat het juist was

Deze morgen heb ik een scheduled back up gemaakt ZONDER wachtwoord beveiliging en die is goed opgestart, de laptop is bezig met een file back en de aangeduide tijd zegt dat dit nog 1 uur en 30 min zal duren.   Gisteravond was de file backup klaar in ongeveer 15 minuten.  Dit vind ik vreemd. Ik wacht op het resultaat en ik zal controleren of hij deze 2 back ups zal kunnen openen na afloop van de back up.  Ik hou U op de hoogte.

Ik heb een 2de back up gepland later op de dag LET wachtwoord bveiliging en zal na afloop ook controleren of ik deze back up kan openen met mijn wachtwoord.

Ook hierover krijgt U van mij bericht na afloop van die 2 geplande back ups.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een zuinige NAS (klik)

Opgelet: prijs is zonder harddisk.

Zelf heb ik ook zo'n nas maar dan voor IP camera + wekelijks handmatige data backup. (Windows systeem backup maak ik nooit)

Je hoeft bij zoiets geen scherm te hebben doch je kan met uw browser ook daar naar toe gaan.

Je ziet dat gewoon in uw netwerk als je juist instelt.

Dan kan je backup maken naar de NAS

Voor ieder pc kan je een nieuwe map maken zodat je dan weet welke pc de backup is.

In bijlage ziet je survnas en dat is mijn NAS. (Ik heb nog andere maar die staan niet aan)

Je ziet dat je gewoon kan bereiken zoals een pc maar je moet inloggen.

Wil je instellingen veranderen dan moet je via uw browser er naar toe en inloggen.

 

nasziet.jpg.c8f1f0764f0dcb2691651847b8751825.jpg

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.