Ga naar inhoud

Pc start niet meer op


reddevel

Aanbevolen berichten

Eergisteren was ik met mijn desktop een filmpje op YouTube aan het kijken toen mijn scherm plotseling begon te flikkeren. Toen kreeg ik even wit scherm en werd mijn cursor een streep ipv een pijltje. Ik startte de pc even opnieuw op en toen was het weg, maar toen ik even later weer een filmpje keek kreeg ik een volledig roze scherm met groene verticale strepen dat niet meer weg ging. Omdat ik de pc op geen andere manier uitgeschakeld kreeg hield ik de startknop ingedrukt om hem uit te schakelen maar als ik nu de pc terug aanzet reageerd de pc niet meer ook geen pips. Het is een Medion Type MED MT 644 en het moederbord MSI N1996, als ik het geheugen uit de pc haal en hem dan opnieuw opstart krijg ik 3 lange pips achter elkaar die zich blijven herhalen voor de rest geen beweging in te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de monitor betreft heb ik al een andere aangesloten en hierbij het zelfde probleem dus zou het aan de videokaart moeten liggen, kan zijn dat ik hier nog een oude heb liggen kan ik deze dan zonder problemen wisselen om te proberen zonder dat ik hiervoor eerst drivers moet installeren want dat zou een probleem worden als ik geen beeld heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen een ouder videokaart gevonden en de originele vervangen en inderdaad de pc start terug op. De originele videokaart is onderstaande;

Originele videokaart

De videokaart die ik nog had liggen was deze;

Oude videokaart

Zo te zien zijn de verschillen nogal groot of vergis ik mij hierin en zou deze voldoende zijn voor gewoon pc werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de drivers voor deze videokaart betreft deze kan ik nergens meer terug vinden daarom de vraag of de drivers die in een ander topic van mij, voor een andere pc met het zelfde merk van videokaart, ook worden gebruikt om hier te installeren want ook hier heb ik nu grote iconen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van Windows draait er op die Medion desktop pc? Windows 7, 8 of 10?

Vertel er ook bij of het de 32 bits versie is of de 64 bits versie. Als je dat niet weet, dan kun je het zo controleren:

Open de Verkenner en klik in de linker kolom met de rechter muisknop op Deze pc, kies dan Eigenschappen.

In het venster dat dan opent, moet je kijken achter Type systeem. Daar zie je of het een 32-bits of een 64-bits besturingssysteem is.

 

Wanneer Windows 10 draait op jouw desktop pc en er geen Windows 10 driver beschikbaar is voor de Nvidia GeForce 6600 GT, dan is vaak mogelijk om een driver voor Windows 8 te gebruiken. Hoe je dat doet, daar kom ik later op terug wanneer jij antwoord hebt gegeven op mijn vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na verder onderzoek na terug beeld te hebben heb ik nu de juiste informatie kunnen vinden wat betreft de pc het is een Medion Akoya P6310D (MD 8342) en de videokaart is niet de kaart die ik hierboven aangaf maar wel deze;

Sapphire Radeon HD 5670 512MB

Het besturingssysteem is Windows 10 32-bit, de grote verandering bij de videokaart die ik nog had liggen buiten de snelheidsverschillen zijn ook dat de originele een HDMI-uitgang had en de vervangkaart niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt me dan jouw pc: https://www.harlander.com/medion-med-mt-646-multimedia-pc-amd-phenom-ii-x4-925-2-8ghz-4gb-1-5tb-hd5670-1gb-ohne-bs-50996.html

 

Er zit een duidelijk verschil in prestaties tussen je overleden ATI Radeon kaart en de vrij oude Nvidia GeForce 6600 GT, die je nog had liggen:

 

5a7c5deb6c8f2-PassMark_-_Video_Card_Perf

 

Of de prestaties van de Nvidia kaart genoeg zijn voor wat jij met je pc doet, zul je in de praktijk merken. Wanneer bijvoorbeeld het scrollen op webpagina's erg traag of stoterig gaat, dan kan dat een teken zijn dat de Nvidia kaart tekortschiet.

Heb jij de HDMI uitgang per se nodig? Zo ja, dan moet je op zoek naar een nieuwe grafische kaart. Heb je genoeg aan de aansluitingen die op de Nvidia GeForce 6600 GT kaart zitten, dan gaan we op zoek naar een Windows 10 driver voor die kaart. Momenteel heb je beeld, dus gebruik je nu een andere dan de HDMI-aansluiting.

 

Hier vind je een driver voor de Nvidia GeForce 6600 GT: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/82701/en-us

Download die driver. In je Download map vind je dan dit bestand, dat 170 MB groot is:

 

5a7c5f42ae8cf-driver_voor_reddevel.png

 

Nog niet installeren, want we gaan eerst de compatibiliteitsmodus instellen.

Klik met de rechter muisknop op het bestand en kies dan Eigenschappen.

In het venster Eigenschappen klik je op het tabblad Compatibiliteit.

Zet een vinkje voor "Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:"

Kies daaronder voor Windows 8

Zet ook een vinkje voor "Dit programma als Administrator uitvoeren

Klik onderaan op Toepassen

Klik op OK

 

Met een afbeelding erbij voor de duidelijkheid:

 

5a7c6151b2c7e-Eigenschappen_van_309.08-d

 

Daarna klik je opnieuw met de rechter muisknop op het gedownloade bestand, maar nu kies je Als administrator uitvoeren.

 

Volg de instructies op je scherm en laat weten of je daarna goed beeld hebt.

 

 

 

 

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.